Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

zoete trek als de rode vlag eraan komt?

Geplaatst door op September 5, 2010 om 11:07

Onbekend
September 5, 2010 om 11:07
Hebben jullie dat ook?
En wat doen jullie daaraan?
Geef je er aan toe of druk je het zo ver mogelijk weg??
Ik doe het laatste, maar vind het zoooo lastig.
Heel de dag hoor ik dat stomme stemmetje in mn hoofd, dat ik zoet moet nemen.
Ik doe het niet,want dan is het einde zoek (ben nog niet zo ver dat ik maar 1 stukje choco kan nemen bijv)
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik heb het altijd 1 week van te voren, dus best lang.
September 5, 2010 om 11:32
Leu

Je kunt altijd wat zoet fruit nemen.
Vooral AH doosje vol (diepvries) fruit is erg zoet, maar niét omdat het gezoet is.
Hetzelfde effect bereik je met fruit dat een tijdje in de vriezer heeft gelegen en je daarna hebt laten ontdooien.
September 5, 2010 om 14:36
Je wil niet weten wat ik doe... Ik maak verse slagroom met zoetstof en gooi er wat cacao door,daar eet ik me misselijk aan. Maar ik doe low carb.
Onbekend
September 5, 2010 om 15:50
Ik heb een paar nectarines gegeten Barkie, maar daarmee ging dat gevoel nog niet over haha.

Wat is low carb xmfx?
Klikt wel lekker, maar zal niet verantwoord zijn zeker haha.
September 6, 2010 om 01:47
koolhydraatarm. Hartstikke verantwoord hoor en eens in de maand mag ik toegeven aan de zoete trek,dat is wel een heel groot voordeel! :D
September 6, 2010 om 02:10
Heel herkenbaar hoor, Leu.
De rode vlag is hier ook net gearriveerd en afgelopen dagen was m'n trek naar zoet gigantisch. Ik probeer er in kleine mate aan toe te geven door bv. m'n boterham eens te smeren met honing i.p.v. te kiezen voor hartig beleg. Of een vrieslollie. Of een stuk fruit. Zonet at ik gedroogde vijgen. Aan de hand van deze dingen laat je zoetigheid toe maar op een verantwoorde manier.

Succes met die vervelende hormonen!
September 6, 2010 om 05:29
Heel herkenbaar, ik geef er meestal maar een beetje aan toe door idd zoet broodbeleg (honing, gekleurde hagel) te nemen en als het echt te erg wordt haal ik wel eens een pot Ben&Jerry low fat chocolate fudge in huis. Errug!!
Onbekend
September 6, 2010 om 10:02
Wat doen jullie daaraan?

Een spiraaltje laten plaatsen ;) ... Heb al bijna twee jaar geen last meer van die rode vlag ;).
Onbekend
September 6, 2010 om 11:33
Of de pil doorslikken :)
September 7, 2010 om 02:21
Piepmuis84, met een spiraaltje heb je toch ook nog je menstruatie? Komen die er dan niet meer door?

De pil doorslikken, dat is op termijn nog negatiever voor me dan dat ik gewoon m'n menstruatie laat doorkomen. Wanneer ik na 2 of 3 strips m'n doorbloeding toelaat is die extra heviger dan andere keren en loop ik echt mottig. Neen, dan opteer ik voor de maandelijkse bloeding met enkele dagen extra zin in zoet :).

Onbekend
September 7, 2010 om 07:21
Pil doorslikken doe ik altijd.
Maar daar worden mijn klachten niet minder van...verschil is alleen wel of geen rode vlag zeg maar.

Die slagroom ga ik toch eens proberen als ik het echt niet meer hou.
B&J ijs is mmmmmmm, maar geloof dat low carb nou ook niet ontzettend verantwoord is.

Thnx dames, ik moet nog ff door zien te bijten.

Vndaag een grote zak m&m's laten staan en daar ben ik dan weer heel trots op.
Onbekend
September 7, 2010 om 17:03
@ Kwartiertje:

Geen idee hoe het met koperspiraal zit, maar ik heb Mirena-spiraaltje en geen rode vlag meer ...
De kans zat erin dat ik ze nog héél licht ging doorkrijgen (is bij sommigen het geval), maar bij mij dus niet.
Heb overigens eerst een tijdje het product dat erin zit in pilvorm geslikt (een soort minipil) en aangezien ik daar goed op reageerde (geen rode vlag meer), wist mijn gyn dat ik bijna zeker ook geen last zou hebben met spiraaltje ...

Mirena was hier overigens niet echt een keuze, eerder noodzaak ... De gewone pil mag ik niet meer slikken (gezondheid), enkel nog de minipil (maar die werkt niet voldoende met dank aan mijn anti-epileptica, de rode vlag kwam terug door en het was duidelijk door de nieuwe combi met die medicatie) of een spiraaltje.
Na een jaar of wat geknoei zonder pil en met condooms, toch maar voor dat laatste gegaan. Heb een vaste vriend en ben 100 % zeker van hem (zijn bloed wordt elke 3 à 4 maand getest aangezien hij bloedgever is).

En zodus al bijna twee jaar nergens last meer van ;).

De meeste zoetigheid blijft hier ook gewoon uit huis want ik koop ze zelf radicaal niet. Wat er is, wil ik opeten, wat er niet is, kan ik niet opeten. Ik ken mezelf daarin te goed.

Vriend mag overigens kopen wat ie wil, hoor (maar eet liever chips en nootjes) ... Bij mij is het echter 1 pak koekjes waar ik elke dag 1 zakje van neem (als ik wil) en vreet ik er es 2 of 3 achter elkaar, tja, dan heb ik de volgende dag er gewoon geen ...
Mijzelf die discipline moeten aanleren toen ik al een tijdje samenwoonde.
September 17, 2010 om 13:13
Nee niks. Net een man :D
September 17, 2010 om 15:31
Ik heb er ook last van hoor. Maar heb me deze maand echt heel goed ingehouden. Wel met gevolg dat ik nu heel chago ben, maar zaterdag is mijn snoepdag, dan mag ik altijd iets lekkers... Denk dat ik zo maar naar bed ga, dan is het snel zo ver ;)
September 19, 2010 om 13:49
hoi lou,

dat is zo herkenbaar precies het zelfde de repen chocola vliegen er doorheen dan.:O
ik geef er wel een beetje aan toe door wat zoetigheid te nemen en vind dat ook wel kunnen je lichaam vraagt er ook wel om op dat moment
met mate dan maar
September 20, 2010 om 03:22
heeel herkenbaar daar hebik ook last van en ik groei (meestal vocht) een week voor mijn rode vlag :), 1-2 kg. en dat is er na de rode vlag weer vanaf.

zo frustrerend allemaal., ik heb het liefst ook chocola dan, terwijl ik er na mijn rode vlag nauwelijks aankom en gerust kan laten liggen
September 23, 2010 om 13:44
Ik heb nooit ergens last van voor en tijdens de menstruatie, het is voor mij met afvallen en eten hetzelfde als ervoor en erna.. geen extra trek en bepaalde dingen..en kom ook niet aan..val zelfs af!
October 5, 2010 om 03:32
hallo ik ben margret en ik wil even reageren op die zoetigheid ik had er ook last van maar mijn optie is geen zoetigheid in huis halen kan je het ook niet eten dan pak je van zelf wel een gezonde snack bij mij werkt het perfekt nou dames succes er mee
October 5, 2010 om 06:59
Ik drink dan een glas optimel met chocolade smaak.
Niet gezond maar mindervet dan echt chocomel :)
Ik eet dan ook wat vetter of zoeter. Maar als je wel blijft sporten komt het wel goed.

Ik voel mij dan al slecht genoeg, dan hoef ik niet ook nog de snoep af te pakken.

Als je maar geen hele taart opeet :)
October 11, 2010 om 15:57
Niet alleen zoete trek hier. Ook hartige.
Eigenlijk gewoon de hele dag door honger. Ik eet dan een extra boterham bij de lunch, extra fruit tussendoor.
En nog ben ik bezweken voor het kaasbroodje en het sate broodje op het station.
En de tapenadekoekjes.
En de chocoladerepen.

Nou ja... De komende 3 weken lijn ik het er wel weer af :S

En dat spiraaltje heeft een voor mij heel vervelende bijwerking (dan kan je ook niet meer zwanger worden)

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.