Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Zwangerschap

Geplaatst door Tarja op September 8, 2010 om 11:09

September 8, 2010 om 11:09
Hallo!

Even een vraagje: ik weet dat je niet mag diëten tijdens de zwangerschap, maar hoe hebben de mama's op dit forum het aangepakt om hun gewicht tijdens de zwangerschap onder controle te houden?
dit zal mijn eerste kindje zijn en weet niet goed hoe het aan te pakken :-)

Groetjes
van een zeer trotse mama in spé
September 8, 2010 om 15:07
Hoi Tarja,
Van harte gefeliciteerd!

En idd. Je mag niet dieeten. Maar je mag wel gezond eten! Het is in elk geval niet aan te raden mijn voorbeeld te volgen (ik was verslaafd aan pannenkoeken en die gingen er in grote hoeveelheden in!)

Volgens mij kun je het beste gewoon de schijf van vijf aanhouden en eten tot je verzadigd (maar niet proppievol) bent. In de meeste zwangerschapsboeken staan wel richtlijnen voor hoeveelheden, of anders kan je verloskundige waarschijnlijk wel een folder van het voedingscentrum of aanverwante instantie geven.

Daarnaast mag je gerust af en toe iets extra's eten. Je zult waarschijnlijk op de vreemdste momenten zin krijgen in dingen die je voorheen nooit hoefde (en het is niet te voorspellen waar je zin in krijgt, of wanneer)

En ok heel belangrijk: Blijf bewegen zolang het gaat! Het advies over bewegen is vaak erg behoudend, maar zolang je naar je lichaam blijft luisteren kun je nog heel lang doorsporten. Geen gevaarlijke sporten natuurlijk. Maar bijvoorbeeld zwemmen is echt heerlijk tijdens je zwangerschap omdat je dan effe geen last van al dat extra gewicht hebt. En ook wandelen kun je tot op de dag van je bevalling blijven doen.

Ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben zonder teveel vervelende kwaaltjes. En natuurlijk een gezonde baby!
September 8, 2010 om 15:51
Gefeliciteerd!! Spanned hoor!

Mijn weegschaal was kapot, wat ik niet wist, dus ik had het niet zo door. Pas naderhand kwam ik er achter dat ik zo veel was aangekomen.

Nu weet je als je zwanger bent ook niet hoeveel vet je aangekomen bent, omdat je ook vocht kunt vasthouden, veel of juist weinig vruchtwater kunt hebben etc.

Op de website van het voedingscentrum staat veel nuttige informatie over eten tijdens zwangerschap. Wist je bijvoorbeeld dat je beter niet te veel zoethoutthe kunt drinken ivm bloeddrukverhogende werking?
September 9, 2010 om 17:05
Vooral niet meer gaan eten de eerste 6 maanden; daarna heeft de baby ong 350 kcal nodig. Ook geen koolhydraatarme dieten als Atkins en dr Frank doen omdat de baby vnl koolhydraten nodig heeft, want vet passeert de placenta niet goed.
Gefeliciteerd met het nieuwe leven.

Groetjes,
:silkje:
October 4, 2010 om 12:17
Gefeliciteerd!
Probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten. Niks van lever, want daar zit teveel vitamine A in.
Gezond eten en bewegen zoveel als het kan,Niet meer gaan sporten dan je voor je zwangerschap deed, maar deed je al veel aan sport, dan kun je daar mee door gaan. Hangt natuurlijk wel van de tak van sport af......motorcross bijv. lijkt me niet aan te raden :)
October 7, 2010 om 02:15
Heerlijk, het zwanger zijn....helaas had ik de pech dat ik niks hoefde te eten en het vloog eraan. Ik kon ook niet veel bewegen, wegens zwangerschapsvergiftiging. Ik kwam al met al 40 kilo aan. Ja, echt bizar!!! Maar gelukkig:kneel: ben ik zo ongeveer alles weer kwijt!
Maar het belangrijkste is denk ik gezond eten en blijven bewegen zolang het kan!

Geniet er in elk geval van!!!

Groetjes, Smowi
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.