Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Cup a soup en zweten?????

Geplaatst door op September 13, 2010 om 09:34

Onbekend
September 13, 2010 om 09:34
Misschien een raar verschijnsel maar net na het drinken van een beker cup a soup breekt het zweet me uit, bedacht me ineens dat dat vorige week ook zo was. Geen cup a soup dus meer voor mij, wist natuurlijk sowieso wel dat het niet gezond was, maar dit is onplezierig. Is hier een verklaring voor?
September 13, 2010 om 10:39
Misschien vanwege de hoeveelheid zout die erin zit?
September 13, 2010 om 12:37
In heel veel instant soep wordt ve tsin gebruikt.
Monoglutomaat - E621, het is een smaak versterker die in heel veel producten wordt verwerkt, tot in frisdranken aan toe.
Je hebt waarschijnlijk een licht allergische reaktie.
September 13, 2010 om 13:29
Dat zit van nuture ook in grotere hoeveelheden in sardientjes, oude kaas en tomaten. Lijkt me een onwaarschijnlijke allergische reactie om eerlijk te zijn.
September 13, 2010 om 13:48
@Nietinhuishalen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat

Ik bedoelde deze dus.
Niet het zout wat van nature al in producten zit.
Van ve tsin is bekend dat het weldegelijk allergische reacties kan veroorzaken. (Chineesetensyndroom).
http://www.consumed.nl/ziekten/2584/Voedsel-allergie
Ik weet dat veel wordt toegeschreven aan te zout eten enz.
Maar of het echt maar fabeltjes zijn?
September 13, 2010 om 13:52
Ik ken idd iemand die een Ve Tsin allergie heeft..heel erg vervelend als je van chinees eten houdt ;)

Misschien een opkikker nemen? Zitten ook veel minder Kaloriën in :)
September 17, 2010 om 09:15
Ik dacht ook als eerste aan het zout. Het verhoogt je bloeddruk met als gevolg zweten :)
September 17, 2010 om 11:40
Is dat niet gewoon een gevolg van 't feit dat je soep nu eenmaal "heter" eet dan andere voedingswaren? Zweten is dan een puur natuurlijke lichaamsreactie waar je je geen zorgen over hoeft te maken.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.