Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wat is gemiddelde wat je aan kcal moet verbranden om af te vallen?

Geplaatst door op September 13, 2010 om 12:45

Onbekend
September 13, 2010 om 12:45
Is daar een gemiddelde voor?
Ik ben sinds vorige week aan het wii-en en hou dan mn kcal verbranding bij.
Maar ik het echt geen idee hoeveel je ongeveer moet verbranden om resultaat te merken?
Ik wii meestal een uur, maar daar zitten natuurlijk ook spelletjes of oefeningen tussen die niet veel kcal verbranden per spel.
Tis de wii fit en de fit plus trouwens.
Dacht ik vraag het gewoon.

Of stel ik nu een onzin vraag???
September 13, 2010 om 17:01
Als je stofwisseling optimaal is dan zal je ongeveer 7000 kcal meer moeten verbranden dan innemen om een kilo af te vallen.
Dit werkt hetzelfde voor aankomen maar dan natuurlijk andersom :)
September 15, 2010 om 01:58
bmr is wat je verbrand als je de de hele dag stil in bed zou liggen. maar je ligt niet de hele dag stil in bed. je loopt, staat op, gaat zitten, leest, kookt, etc, etc, etc.

dus stel jouw bmr = 1400. dan zal de hoeveelheid die je verbrand per dag exclusief sport wellicht al een 1800 kcal zijn

sport je daar ook nog bij (bijvoorbeeld 4x per week een 45 minuten). (stel dat je daarmee 1400 kcal extra verbrand, dan doe je 1400/7 dagen = 200 kcal per dag extra)

kom je uit op 1800+200 = 2000 kcal per dag die je verbrand. als je wil afvallen, dan zul je zowieso minder kcal moeten eten als verbranden. dus als jij 2000 kcal verbrand, dan is het wellicht slim om een 1600 kcal per dag te eten (20% van 2000 = 400 kcal verschil). Natuurlijk mits je stofwisseling goed werkt.

Maar als je dagelijks rond de 3000 verbrand, dan kun je gerust een 2400 kcal per dag eten ( 20% minder = 600 kcal verschil).

Voor de meesten vrouwen geld dat als ze sporten, dat ze goed afvallen op rond de 1600-1800 kcal. ik zou dan gewoon rond de 1800 kcal beginnen. Een maandje testen, fotos voor en na vergelijken, taille omtrek vergelijken, heupomtrek vergelijken. En ook gewicht vergelijken.

Afhankelijk van het resultaat, kun je dan nog 100-200 kcal minder gaan eten, en weer een maandje testen. En uiteindelijk zul je het aantal kcal vinden, dat bij jouw huidige leef en sportpatroon het beste werkt.

1x in de 8 weken ofzo is het slim om een 2 weekjes op behoefte te gaan eten. in dit voorbeeld geval 2000 kcal. je pept je stofwisseling op, en je zorgt dat je de komende dieetperiode weer maximaal rendement uit je dieet kan halen.

succes
Onbekend
September 16, 2010 om 15:02
@ knulletje

Hoe bereken je dan je eigen BMR?
September 16, 2010 om 15:21
Onbekend
September 17, 2010 om 04:37
geloof dat ik het snap...bedankt allemaa.
Ga er mee aan de slag.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.