Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Hoeveel melkproducten??

Geplaatst door op September 23, 2010 om 02:52

Onbekend
September 23, 2010 om 02:52
Op een dag mag je tot je nemen?
Is van bij iedereen anders? of is daar een bepaalde richtlijn voor.

Want als ik smorgens mijn ontbijt granen eet met melk, dan weet ik dus niet of ik smiddags ook nog kwark als lunch mag eten?
Ben nogal een melkproduct liefhebber, maar dan wel mager allemaal.
Magere melk,kwark van optimel of magere kwark,30 +kaas....

Nog een vraagje over mn kwark?
Dat is optimelkwark 500 ml en 40 kcal per 100 ml.
Is dat te veel als ik dat voor de lunch eet?
Dan eet ik er niets anders bij, alleen een glas water?

September 23, 2010 om 03:36
Ik wet niet of het teveel is. Je kan bij de voedingsgrafiek de producten invullen en dan kijken of je % aan eiwitten teveel is vergeleken met de koolhydraten en vet. Lijkt mij dat alleen kwark wel weinig is om te eten smiddags overigens. Maar ja ik ben dan ook wel een broodmens. :P
Onbekend
September 23, 2010 om 05:08
Ik ben absoluut GEEN broodmens, krijg het bijna niet weg.
Een geroosterde boterham gaat dan nog wel of met een eitje erop....broodje uit de oven gaat ook goed, maar gewoon een boterham vind ik niet lekker.

Tis kwark van optimel, kaneel/appel geloof ik en vult goed, maar weet dus niet of dat ook nog in combi kan met smorgens bambix of drink ontbijt.

Dat bijhouden heb ik ff gedaan, maar vind het zo een werk, dus ben er snel mee gestopt.
Onbekend
September 23, 2010 om 05:52
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx

Hier kun je je leeftijd invullen en of je een man of een vrouw bent en dan komt er een hoeveelheid uit voor jou wat door het voedingscentrum volgende de schijf van 5 wordt aanbevolen. Bij mij ( 23/v) is dat 30 gram kaas en 450 gram melkproducten)Maar bij "dranken" staat 1,5 tot 2 ,liter, inclusief melk.

Dus ik denk dat je rustig 's ochtends met brinta kunt ontbijten en dan 's middags nog een bakje kwark kunt eten hoor! Helemaal als je sport is het goed om veel eiwitten binnen te krijgen en kun je best wat meer eiwitten binnenkrijgen dan aanbevolen is. Als je maar een beetje in de gaten houdt dat je naast eiwitten ook genoeg koolhydraten en vet binnenkrijgt.

En ik denk dat je als lunch wel wat meer kunt eten dan alleen een bakje Optimel kwark. Anders heb je maar 160 kcal en dat is wel erg weinig voor een lunch.
September 23, 2010 om 07:48
Ik ben wel een broodmens, maar wel wat betreft meergranen- of volkorenbrood. Een gewone witte of bruine boterham hoeft niet voor mij. Nog beter : zelfgebakken brood, je kan er zoveel zaden en pitten bijgooien als je wil, mmm! Dan hoeft er zelfs geen beleg op de boterham.

Over die melkproducten : ik dacht dat 3-4 bekers melk/yoghurt/kwark een aanbeveling was voor volwassen vrouwen. Dus geen probleem als je 's morgens en 's middags melkproducten eet.

Maar ik zou toch wat meer eten dan kwark als lunch (ik eet het enkel als tussendoortje). Je kan er misschien wat fruit onder mengen? Of je kan misschien wat volkorencrackers of zo eten i.p.v. brood? Of een slaatje? Of wat soep? Of wat pastasalade?

Ik ben wel geen fan van melkproducten met fruit, dus voor mij liever de naturelversie. Of nog beter : sojamelk en soja-yoghurt, mmm, nog beter van smaak (in mijn ogen toch).
Onbekend
September 24, 2010 om 05:38
Veel zuivel eten/drinken werkt trouwens ook goed bij afvallen:

http://www.nu.nl/gezondheid/2340228/zuivel-helpt-bij-afvallen.html
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.