Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

De fruitvlieg

Geplaatst door 10epien op September 23, 2010 om 07:36

September 23, 2010 om 07:36
Heerlijk zo n bak druiven. Minder leuk die fruitvliegjes die eruit komen!
Weet iemand hoe het zit? Komen ze echt uit de verpakking of leggen ze net als de vliegen die op lijken afkomen ook gewoon 40 km af om zich aan MIJN fruit tegoed te doen??

Heeft iemand DE tip om ze naar de eeuwige jachtvelden te doen verdwinen? Het lijkt wel alsof je er eentje neerklapt, je er dan 2 nieuwe ziet vliegen.

Greetz,

10
September 23, 2010 om 07:42
Als ze uit de verpakking komen, dan zou ik er zeker niet meer van eten.
Ik heb nooit fruitvliegjes thuis, behalve zo 1 of 2 die soms wel eens uit het keukenafvalbakje lijken te komen als ik het opendoe, maar voorts dus niet.
Bah, vies...
Onbekend
September 23, 2010 om 07:50
Wat tegen fruitvliegjes helpt is een bakje verse basilicum of rozemarijn op het aanrecht zetten. Tegen die geur kunnen ze niet en dan blijven ze dus weg.
September 23, 2010 om 07:57
Een scheutje witte wijn azijn in een klein schaaltje; huishoudfolie er overheen spannen en daar een paar kleine gaatjes in prikken..
September 23, 2010 om 08:29
Fruitvliegjes komen af op bedorven fruit en groente resten. (is mij verteld)
Ik zou even kijken of er niet een druif die overtijd (rot) is tussen zit.
September 23, 2010 om 09:03
Wij leggen vaak kruidnagel tussen ons fruit.
En het werkt wel hoor, de vliegjes blijven weg!
September 23, 2010 om 10:17
Is niks bijzonders mee hoor met de fruitvliegjes en schadelijk zijn ze ook niet!
Ze komen in een bepaalde periode van het jaar voor (nu dus) en verdwijnen straks weer vanzelf.
Op het werk (werk bij een bakker) hebben we een potje basiicum staan precies naast het stuksgoed waar fruit op zit. De vliegjes komen dan niet op het fruit.

Het enige is dat het er "niet fris" uitziet al die vliegjes.
Geen zorgen dus het ziet er alleen niet zo prettig uit.
September 23, 2010 om 12:19
Ik bewaar druiven altijd in de koelkast geen last van vliegjes daar....
September 23, 2010 om 13:19
Druiven uit de koelkast zijn zo koud, ik vind ze lekkerder op kamertemperatuur. Hier geen last van fruitvliegjes hoor. Vorig jaar zomer wel gehad, maar nog steeds geen idee waar ze vandaan gekomen zijn.
September 26, 2010 om 04:16
Net als Jenn vind ik fruit uit de koelkast te koud. Maar ik heb ook veel last van die fruitvliegjes. In plaats van ze te meppen met de vliegenmepper pak ik de stofzuiger om ze op te zuigen. Die tip met basilicum en/of kruidnagel ga ik vast uitproberen.

September 26, 2010 om 08:41
Handig inderdaad die tip van de kruidnagel en basilicum. Had een tijdje geleden zo n last van gehad. Ga het zeker uitproberen. Tnx
September 29, 2010 om 09:53
Ze planten zich heel snel voort als ze wat rottend fruit gevonden hebben, ze komen niet uit het fruit :p

Ik had ze een paar weken geleden ook. Twee keer met de stofzuiger door de zwerm gegaan en ze zijn er ook niet meer uitgekomen.
September 29, 2010 om 11:32
Is echt niet alleen rottend fruit hoor :-)

Zou er nog bij moeten komen hahaha zouden de klanten NIET blij zijn!
In de bakkerij werken wij met vers fruit en daar zitten ze ook op!
Een klant vroeg vorige week waarom de basilicum bij de deense krakelingen stond en ik legde hem uit dat het een tip was van een oude mevrouw:"Helpt tegen fruitvliegjes."

Man kwam gisteren in de winkel en vertelde dat het een super tip was! Hij had geen last meer van fruitvliegjes!!
Super.

Nog een week of wat dan is de grootste ellende wel voorbij.
September 29, 2010 om 15:29
Die tip van de kruidnagel vind ik erg (+)
September 30, 2010 om 06:24
Ik heb dat ook met de nectarines die ik in huis heb gehaald laatst... In de supermarkt zaten er ook veel, iks nap het ook niet!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.