Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Balans kwijt....

Geplaatst door Muis1963 op October 26, 2010 om 06:50

October 26, 2010 om 06:50
Ik ben met Valtaf.nl en veel inzet 20 kg afgevallen en ben sinds een half jaar stabiel. Ik had een goede balans gevonden tussen calorien nuttigen en verbranden.
Ik sport 3 a 4 keer per week, praktisch altijd bodycombat. Hierbij verbrand ik zo'n 650 kcal per uur.

Ik heb gezien mijn leeftijd en inspanning een Sportmedisch Onderzoek laten doen.
Nu blijkt dat de hele sessie mijn hartslag ver boven mijn omslagpunt van 160 ligt. Ik bouw geen conditie op, verbrand geen vet, maar eigenlijk breek ik mijn spieren weer af. Tevens is mijn bloeddruk gedurende intensieve inspanning zo hoog dat mij zeer wordt afgeraden zo verder te gaan.

Aangeraden wordt wandelen, zwemmen, fietsen, joggen ..... jippy :(
Al zou ik dat leuke sporten vinden, moet ik dit 2 of 3x zo lang doen om hetzelfde aantal calorien te verbranden.

Ik ben echt totaal van slag en zie de kilo's er weer bijkomen.
Mijn metabolisme is laag en ik wil echt niet de rest van mijn leven minder dan 1200 kcal per dag nuttigen.

Iemand nog suggesties?
October 26, 2010 om 07:47
Ik ben het niet geheel eens met de conclusies die ze trekken. Ik ben bekend met BodyCombat en 650 cal is mogelijk wat optimistisch, maar zeker een indicatie.

Als jij een uur boven je omslagpunt kan trainen zoals ze zeggen, ga je inschrijven voor Topwedstrijden. Zijn niet veel mensen die dat kunnen. Als het waar is wat ze zeggen hé.

Je verbrand altijd vet anders kan er niets verbrand worden. Wat ze bedoelen is als je suikers (koolhydraten) op zijn je eiwitten (spieren) gaat verbranden. Daar zit nog steeds vet bij.

De hoge hartslag kan mogelijk verklaard worden dat je altijd heel hard traint. Soms moet je ook wat rustiger trainen om iets op te bouwen. Je basis uithoudingsvermogen(conditie is namelijk de staat waar iets of iemand zich bevind. Een huis kan ook in goede conditie zijn, maar nog nooit een rondje zien lopen)

De bloeddruk moet je inderdaad in de gaten houden. Bij sporten gaat de bloeddruk altijd omhoog. Ga hiervoor bij de huisarts langs om enkele keren te laten meten. Als je bloeddruk echt te hoog is kan daar mogelijk tijdelijk met medicijnen de bloeddruk wat laten dalen. Door sporten kan de bloeddruk ook weer dalen.

Is de lage metabolisme ooit gemeten dat die laag is? Zo niet, dan twijfel ik daar aan en is het meer een aanname die jij maakt. Ik twijfel ook aan het feit dat je 1200 cal tot je neemt. Als je dat zou doen heb je genoeg voor je dagelijkse dingen. Alles extra moet dus afvallen. En van uitgaande dat je 3 keer per week traint en daarbij 500cal extra verbrand. Dan zou je nog iedere maand bijna een kilo afvallen.

Ik hoop dat je er iets mee kan en als je ergens niet mee eens ben kan je dat ook doorgeven.

Succes.
October 26, 2010, gewijzigd door Muis1963 op October 26, 2010 om 13:52
Hoi Remco,
Ik heb een hele poos getraind met hartslagmeter en mijn gemiddelde hartslag ligt daarbij op 173 en een max hartslag van 186 tot 190. Dit is inclusief de opwarming, grondoefeningen en cool down. Waarschijnlijk ken je de LesMills lessen wel. Calorieverbruik hierbij was gemiddelde 650 kcal. Ik ben vóór de grondoefeningen, ook na jaren training, nog steeds wel aardig uitgeput.

Mijn bloeddruk is in orde volgens dokter en sportarts, alleen veel te hoog bij hoge inspanning.

Die 1200 kcal haal ik uit mijn ervaringen bij Valtaf.nl
Bij 1200 kcal zonder sporten blijf ik wel op gewicht. Nu eet ik meer (vooral in weekenden) en dat kan ook omdat ik veel verbrand bij het sporten. Ik wil niet meer lijnen, ik ben al 3x eerder meer dan 20 kg afgevallen dus ik was blij met de balans die ik gevonden had.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.