Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

weekendje weg

Geplaatst door Vreetzakje1983 op October 26, 2010 om 08:05

October 26, 2010 om 08:05
hoi allemaal

ik heb een vraagje
as vrijdag middag ga we met de camper naar duitsland tm maandagavond .
nu heb ik voor die dagen het diner helemaal gepland .
nu is mijn probleem dat mn schoonouders ook mee gaan (wel met eigen camper ) maar die vinden al dat afvallen maar onzin en dat ik nu medische therapie krijg voor mn conditie en mn gewicht al helaam . als ze me maar zien eten bij bij een tussendoortje krijg je meteen een reactie van zit je weer te eten je groeit nog eens dicht .
een nee tegen een gevulde koek ,koffie broodje enz kunnen ze niet verdragen en krijg je scheven gezichten .hoe zouden jullie dit aanpakken as weekend want ik zit hier best wel mee en heb geen zin om 4 dagen met scheve gezichten te moeten zitten .
vrijdag : bami
zaterdag : aardappelbolletjes met hachee
zondag |: gebakken aard sperziebonen en ossehaas
maandag : pannekoeken

dus wie heeft er tips voor mij ?
October 26, 2010 om 09:04
Gewoon lak hebben aan de scheve gezichten. Je tussendoortjes bepaal je zelf ( gezonde ) en de koek en koekjes zeg je gewoon netjes nee tegen.
Het is vaak moeilijk met weekendjes uit etc. om je aan je dieet te houden. Een kopje koffie buiten de deur, gebakje, ijsje..het is zo moeilijk om dan nee te zeggen. Gun je zelf ook een traktatie..dus niet het hele weekend op die wortel bijten. ;-)
October 26, 2010, gewijzigd door LonBB op October 26, 2010 om 12:22
Bedenk maar eerst dat het JOUW lichaam is en niet die van een ander!
Staan ze niet achter jouw gezondheid ondanks jouw argumenten?
Laat ze lekker!

Trek je eigen plan en doe je ding. Gezondheid gaat voor schoonouders.
Dat ze geen begrip hebben/willen tonen geeft al aan wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Leg hen uit dat het om JOU gaat en accepteren ze dat niet...nou 't gat van de deur is niet ver weg.
Zulke mensen kun je missen als kiespijn.
October 26, 2010 om 11:03
nee is nee, en ja is ja. duidelijk zijn naar jezelf toe dan ben je vanzelf ook duidelijk naa rhen toe. en soms gewoon doen alsof je iets niet hoort. ze wennen er vanzelf aan.
kan even duren, maar dan heb je ook wat. het is jouw lichaam! je hebt er maar 1 van.

rug recht, pootjes stevig op de grond. succes!
Onbekend
October 26, 2010 om 11:15
Het gaat toch om jouw gezondheid?
Wat zij doen bepalen ze ook zelf, dus waarom zou jij dat niet doen voor jezelf?
Onbekend
October 27, 2010 om 17:30
IK wordt juist heel standvastig van dat soort opmerkingen
(noem het maar dwarsliggen)
Ik heb ook zulke schoonouders ;)

Succes , kies inderdaad voor jezelf.
October 28, 2010 om 02:29
Haha, herkenbaar zeg! Ik krijg ook al commentaar dat ik te licht ben geworden en als ik dan kies voor het kleinste koekje, dan hoor ik dat ook meteen met een fijne snerende opmerking. Vorig jaar ben ik ook afgevallen en mede door me teveel aan te trekken van m'n schoonouders, ging ik als we in elkaars gezelschap waren met verjaardagen heel veel snoepen en eten. (we hebben in deze periode nogal wat verjaardagen e.d.) Het heeft er zeker aan bijgedragen dat ik weer aankwam. Dat laat ik me niet nog eens gebeuren!

Mijn advies: niets van aantrekken, gewoon consequent nee zeggen en het houdt vanzelf op en zo niet: het wordt in ieder geval minder. Kies voor jezelf en je eigen gezondheid!

:majabo:
Onbekend
October 28, 2010 om 11:15
Hallo,

Ook mij komt dit erg bekend voor. Toen ik mijn levensstijl omgooide vond mijn vader dit ook moeilijk te begrijpen, het duurde echter 3 maanden voordat hij er een beetje aan begon te wennen en dus standaard de goede boodschappen meenam naar huis.

Je moet het echt voor jezelf doen en duidelijk maken dat het geen 'fase' is maar een doel waar je naartoe wilt werken. Vaak moeten mensen ook wennen, als ze eenmaal weten wat je doet dan zien ze dit naar verloop van tijd als vanzelfsprekend.

Gewoon doorzetten en je doel voor ogen houden, en vooral niet toegeven aan de koek alleen om hun tevreden te stellen, dit heb ik ook een tijd gedaan maar uiteindelijk ben JIJ degene die ermee zit en niet hun

Succes.
October 28, 2010 om 14:36
Bedenk je met elke koek die je wordt angeboden 'wil ik deze eten?' En als het antwoord is 'ja ik ga daar es lekker van genieten' dan neem je hem aan. En in alle andere gevallen zeg je 'nee dank je, ik heb er nu geen zin in'

Bij commentaar, rustig en vasthoudend blijven.
November 2, 2010 om 03:24
ik wilde jullie even laten weten dat het goed is gegaan en dn ii zelfs ben afgevallen :yes2:

November 2, 2010 om 03:54
Super zeg, hartstikke goed!
Onbekend
November 2, 2010 om 07:24
Fijn dat het goed is gegaan tijdens je weekendje weg en je zelfs bent afgevallen! *8*
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.