Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Turbo Actie Plan gerechten

Geplaatst door Ikkemijik op November 14, 2010 om 06:04

November 14, 2010 om 06:04
Hallo,

Ik volg nu bijna 2 weken het Turbo Actie Plan en mag nu ook eindelijk groente!!
Maar nu heb ik een aantal vragen over deze groente die ik mag hebben...

- Doperwten (zit bom vol koolhydraten...kan dit wel?)
- Hetzelfde geldt voor kapucijners
- Is groentesoep geoorloofd?
- Aangezien alles met zaden een vrucht is (banaan, appel, peer, etc... houdt dit dus in dat een tomaat ook een vrucht is, mag ik dit dan wel hebben?)

Ik mag trouwens ook dagverse witte ontvette kaas hebben (Hütten Käse, Ricotta) maar deze zijn allebei niet te pruimen. Maar aangezien er in slankie smeerkaas bijna evenveel koolhydraten en vetten zitten, kan ik dit dan ook gewoon eten?

Voor zo ver mijn vragen, hopelijk kan iemand me hier informatie over geven!

Groetjes!!!
November 14, 2010 om 06:32
Kun je die huttenkase dan niet door magere kwark vervangen?

Smeerkaas bevat veel zout.
November 14, 2010 om 13:30
Elke vrucht heeft zaden. Dat betekent niet dat alles met zaden ook een vrucht is. Paprika en komkommer hebben bijv. ook zaden.
Het onderscheid tussen fruit en groente is nogal arbitrair. Als je het niet beschouwt vanuit voeding of culinair, dan groeien vruchten aan houtachtige planten en groente niet.

:panda:
November 14, 2010 om 14:23
Je kunt het ook op pH baseren: Fruit is zuurder dan groente.

Ik geloof dat tomaten dan fruit zijn.
November 14, 2010 om 15:38
hoi hoi,

Tomaten mag je eten hoor, de G.I. is de grootste bepaler voor het turboplan... inderdaad de peulvruchten beter niet, maar sperciebonen bijvoorbeeld juist weer wel, en broccoli, bloemkool, asperges, spinazie.. in principe mag je alle groentes eten, dus lekker kiezen waar jij zin in hebt. fruit heeft meer suikers, en is dus niet volgens het plan, maar ik deed graag een appeltje tussendoor, in een salade, of met kaneel in de magnetron als snack bij de thee savonds..

veel succes ermee!
Groetjes, Karin
November 14, 2010 om 16:09
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik inderdaad maar eens voor dat appeltje kan gaan.
Vandaag weer voor het eerst groente gehad. Diepvriesgroente van de Appie. Dat was echt heerlijk! MAar ik merk wel, als ik geen groente eet, dat ik meestal wel vitaminepillen en Aloë Vera nodig heb. Hebben andere hier ook last van? (Dit is wel een klein beetje off-topic, maar goed)

Groetjes!!!:bluesbrothers:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.