Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Krachttraining thuis

Geplaatst door Katrien79 op November 14, 2010 om 12:03

November 14, 2010 om 12:03
Hoi,

Ik overweeg om zo'n toestel aan te schaffen om thuis spiertraining te kunnen doen, zoiets als op deze link http://www.decathlon.be/NL/hg-60-3-75511880/
Hebben jullie zo'n toestel thuis (zoja, welk merk?) en gebruiken jullie het ook effectief? Ik heb een beetje schrik dat ik het ga kopen en dan als kapstok ga gebruiken ofzo.

Alvast bedankt voor de reacties! (BTW, ik had dit topic eerst in het foute subforum gepost, vandaar nog een keertje hier)

Groetjes, Katrien
November 15, 2010 om 06:58
Ik heb zelf thuis een kettlebell (2 eigenlijk in verschillende gewichten) en verschillende dumbells. Die gebruik ik regelmatig (liggen dan ook onder de salontafel ;-) ). Kun je makkelijk tussendoor doen, en zijn heel geschikt om mee te trainen! Vroeger heb ik zo'n toestel gehad waar vanalles op kon (maar dan moest je steeds vanalles verzetten en dat is alleen de eerste 2 keer leuk).
November 15, 2010 om 07:23
Ik denk dat je heel zeker moet weten dat je zo'n ding gaat gebruiken als je 'm aanschaft. Er zijn veel mensen die 'm na een tijdje tweedehands aanbieden of inderdaad als kapstok gaan gebruiken.

Ikzelf heb ooit een bankje en enkele eenvoudige gewichten gekocht, maar zelfs dat bankje is al weer doorverkocht. Met de gewichten alleen al kan ik tientalle oefeningen doen, eventueel met steun van een stoel, rugleuning etc.
:panda:
Onbekend
November 15, 2010 om 08:06
Als je zo'n apparaat aanschaft zul je goed moeten weten hoe je alle oefeningen moet doen.
Je kunt dan beter eerst naar een sportschool gaan waar je goede begeleiding krijgt.
En dat merk je ook meteen of het sporten je bevalt.

Ik heb een trainingsbankje + dumbbells (losse staafjes + schijven van ½, 1 en 2 kilo) waar ik diverse oefeningen mee doe, zo'n 2 á 3 keer per week.
De andere dagen doe ik vetverbrandende oefeningen en dat kan gewoon op de grond.
Daarnaast heb ik nog een ab shaper pro om buikspieroefeningen mee te doen.
November 15, 2010 om 08:17
Met apparaten en/of gewichten gaat het om een goede uitvoering. Het is wel handig om dat te checken. Je kan ook kijken een Personal Trainer je even helpt voor een perfecte uitvoering. Dan kan je daarna veilig en effectief aan de slag.

@barkie, iedere oefening is toch een vetverbrandende oefening en oefeningen die alleen vet verbranden bestaan ook niet.
Onbekend
November 15, 2010 om 09:39
RNRsports

Yep; maar die vetverbrandende (grond)oefeningen zijn zonder apparaten of dumbbells.
November 15, 2010 om 15:39
Zo'n losse gewichten heb ik, maar nog niet vaak gebruikt. In het fitnesscentrum vond ik die gewichthefapparaten heel leuk, maar helaas ontbreekt het mij nu echt aan tijd om naar de fitness te gaan. Maar het is idd een dure aankoop om niet te weten of je het effectief gaat gebruiken. Misschien moet ik maar eerst eens aan de losse gewichten gaan. Mijn vriend heeft wel wat ervaring met gewichten, dus die kan me wel enkele oefeningen tonen. Hopelijk komen er nog reacties, ik vind het wel interessant om jullie ervaringen te lezen!
November 16, 2010 om 05:52
Fitness dvd's porberen. Erg leuk! Doe ik vaak
November 16, 2010 om 16:05
Juist bij training met dumbells is het belangrijk dat er in het begin iemand meekijkt en uitlegt hoe je de oefeningen goed moet doen. Je kunt namelijk net zo makkelijk blessures oplopen door oefeningen verkeerd uit te voeren
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.