Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Cardio kick-boks

Geplaatst door Pekineesje op November 26, 2010 om 09:37

November 26, 2010 om 09:37
Ik heb een dvd thuis van een Amerikaanse fittnesstrainster met een les cardio-kickbox. In totaal (opwarming - training - stretch) duurt deze les "slechts" 25 minuten, maar het is wel heel intensief. Eigenlijk vlieg je er meteen in bij de opwarming en hangt je tong al direct op je schoenen...

Ik vind dit een leuke training voor tijdens de week 's avonds omdat het niet zo lang duurt en toch heel intensief is. Er wordt bij de training ook aangeraden om deze traning maar 1 x per week te volgen "als afwisseling voor je normale work-out-routine".

Maar is 25 minuten niet te kort? Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Mijn andere dvd's duren altijd wel rond de 50-60 minuten, incl. opwarming, training en stretch en eventueel nog spieroefeningen. Maar ze zijn minder intensief.

November 27, 2010 om 02:57
Je hebt eigenlijk zelf het antwoord gegeven. Hij is intensiever dus vraagt hij meer van je lichaam. Zeker als hij snel start. Je verbranding zal dan voor een groot deel van de koolhydraten vandaan komen.

Het is te vergelijken met, met een 400 met sprinten (dat doe je ook niet te vaak, want je benen gaan stuk) of het lopen van een km met een mooie opbouw en overal aan gedacht.
November 27, 2010 om 06:07
Dat had ik ook al gedacht : dat ik dan puur koolhydraten verbrand. Bij mijn andere workouts ben ik 50 minuten aan het trainen met een rustige opwarming, intensievere training, cooldown, stretch en spieroefeningen. Ik vermoed dat er dan ook wat vet wordt verbrand.

Na die cardio-kickboks heb ik ook meestal last van spierpijn de dagen nadien. Vandaar dat ze waarschijnlijk in die dvd vermelden dat het een "afwisseling" kan zijn op je normale sportpatroon, maar dat je het niet elke dag moet gaan doen. Dat zal dan wel te belastend zijn.
November 27, 2010 om 10:28
Verbranden is verbranden hé. Het is niet dat je GEEN vet verbrand bij de korte training. Het kan nog steeds zijn dat je grammen meer verbrand bij de 25 minuten workout dan de 50 minuten workout. De verhoudingen zijn alleen wat anders. Laag percentage vet van veel kan meer zijn dan een hoog percentage vet van weinig.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.