Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

bang voor hangend vel

Geplaatst door Rebeccakleyn27 op November 26, 2010 om 10:56

November 26, 2010 om 10:56
Hoi allemaal,
Ik heb me aangemeld op deze site omdat ik heel graag wil afvallen, ik ben veel te dik. Vijf jaar terug was ik beroepsmilitair, getraind en slank. Toen raakte ik in verwachting van mijn tweeling, en weeg nu 124 kilo!! Ik wil dit niet meer, ik voel me ongezond, heb last van hartritmestoornissen gekregen en het MOET eraf.
Maar.....ik ben zoooo bang voor hangend vel. En dan niet een klein bescheiden rolletje, maar wel van die complete lappen vel waar je mensen weleens over hoort.
Ik zou never nooit niet een buikwand correctie durven te laten doen,

Kan ik hangend vel voorkomen of is de kans heel groot dat ik er ook mee te maken krijg???

Groetjes
November 26, 2010 om 12:49
Rebecca

Je kunt het voorkomen door:
- op een gezonde manier af te vallen; dat is 80% eten van wat je verbruikt (dus niet minder)
- je lichaam goed in te smeren met bodycreme
- wat aan krachttraining te gaan doen zodat je sterkere spieren krijgt die het vet, als het ware, in bedwang houden; zie ook deze site
November 26, 2010 om 14:41
Beter hangend vel en een gezond gewicht, dan dik en een fatale kwaal...
:panda:
November 27, 2010 om 06:15
naarmate ik mijn buikje kleiner zie worden weet ik dat ik ook te maken zal krijgen met hangend vel, ik ben in sep 2007 bevallen van een kindje, 2 maanden na die bevalling was ik alweer zwanger van de 2de en hij is in aug 2008 geboren, ik woog toen op mijn top 98 en een jaar lang 96, nu weeg ik +- 76, ik doe eigenlijk wel te weinig aan krachttraining, want als je dat doet wordt je buikje iets strakker, en mooier!

en inderdaad wat tangobeer zegt, liever dat dan heel ongezond zijn en de kans op ziekte vergroten!

:ola1988:
November 27, 2010 om 13:14
ikzelf ben van 115 kilo naar 87 gegaan. heb er ruim de tijd voor genomen. anderhalf jaar. bodyloption gesmeerd, genoeg vetten geoede vetten gegeten (vette vis), en krachttraining gedaan.

toch is mijn huid niet zo sterk en stijf als dat die ooit was. het is net ietsje slapper. maar zelfs nu na anderhalf jaar merk ik steeds nog hele kleine verbetering als ik het met 3 maanden geleden vergelijk.

al met al ben ik wel tevreden, en blij dat ik af ben gaan vallen. want ik was zo vet, het was gewoon niet meer gezond.

als je het dus goed, en rustig aanpakt. dan kan het best, dat je tot de 100 kilo niet eens merkt aan je huid dat je ooit dik bent geweest. en zelfs al zou je huid als je nog verder gaat afvallen, wel ietsjes hangen. dan kun je dan altijd nog stoppen. je bent dan wel al 25 kilo lichter, en dat is een enorme verbetering voor je gezondheid.

ik zou gewoon beginnen met afvallen. en over een half jaartje kan je dan altijd nog beslissen om verder te gaan of niet.
succes.
November 29, 2010 om 11:10
Met geleidelijk afvallen (niet meer dan een kilo per week) en zoals Knulletje al noemde goed smeren kan je dit voorkomen.
Je huid krijgt dan de kans om mee te groeien met je lichaam en met smeren houdt je het soepel.

Succes!
January 2, 2011 om 17:33
Hoi allemaal!

Ik ben, naast ´smeren en trainen´, ook van plan om mijn lichaam te steunen mbv. elastische lingerie/kousen. Verklaarde oorlog aan losse velletjes, haha.

Heeft er toevallig iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt
January 4, 2011 om 04:00
maar smeren en doen helpt niet echt meer als je iets van 20 striea strepen hebt zitten op je buik lijkt mij, want striea gaat immers nooit meer weg dus dat krimpt niet in.

die gedachte boezemd mij best angst in! ik ben wel blij dat ik er 2 kindjes voor terug heb dat zeer zeker.

maar toch doet het zeer dat hoe je ook je best doet nu met afvallen het nooit een echt mooi "optimaal" resultaat zal worden..
:ola1988:
January 22, 2011 om 04:13
Ik ben inmiddels 14 kg kwijt (van 100 naar 86) en merk nog niet echt hangend buikvel. Wel is het zo dat bij de buik het vet op het laatst pas weggaat. Mijn benen, armen, schouders en borst zijn echt strakker geworden en merk weinig van loszittend vel.

Wel merk ik dat mijn buik meer vel heeft met minder inhoud. Als ik nu mijn buik (en lovehandles) vastpak is het naar verhouding al meer vel dan vet.Er zit ahw. minder inhoud in de verpakking....
Onbekend
January 25, 2011 om 06:57
Toch is het volgens mij niet altijd te voorkomen hoor, ik ben erg veel afgevallen, en daar hielpen geen buikspieroefeningen tegen hoor. Maar ik ben blij met mijn lijf, zelfs met hangend vel. In mijn kleding zie je daar weinig van, en laat ik nou het meest van de tijd kleding dragen :grinnik:

Ik wil als het even kan nog 10 kilo kwijt, misschien dat ik dan ooit nog eens ga nadenken over een correctie, maar ik weet ook niet of ik het wel durf......

:kaatjeb:

March 11, 2011 om 09:11
Ik zou pas bang worden als het vel om mijn oren ging flapperen :D.
Doe een moonwalk!
July 23, 2013 om 14:33
Dit topic is al even geleden maar goed, ik ben ook erg benieuwd wat ik voor hangend vel ga overhouden. Ik val rustig af en sport en doe oefeningen. Smeer niet met bodycreme/lotion. Moet je daar voor speciale hebben ?
Onbekend
July 27, 2013 om 18:07
Als je veel beweegt wordt je vanzelf strakker. Ooit was je heel fit, geef het een jaar en je bent weer heel ver. Ook zal het dan wel loslopen met al het loshangend vel. ;)
Onbekend
September 12, 2013 om 12:00
ik geloof absoluut in een goede huidolie ,en vooral niet te snel afvallen .
Het ligt ook een beetje aan je leeftijd ,maar bij heel veel overgewicht ontkom je er niet aan dat je evt vel overhoud .
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.