Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wat doen jullie met de feestdagen houden jullie aan je dieet of niet?

Geplaatst door op November 27, 2010 om 14:11

Onbekend
November 27, 2010 om 14:11

Hallo mede afvallers,
Ik vroeg me af of jullie je aan je dieet houden met de feestdagen? ik zelf wil wel een lekkere gezonde maaltijden maken maar weet nog niet goed wat ik wil gaan eten.ben erg benieuwd wat jullie doen.

Kijk uit naar jullie reacties
Onbekend
November 28, 2010 om 05:53
Ik doe dan ff gewoon ......genieten met een wijntje enz en na de feestdagen weer er tegen aan.
November 28, 2010 om 06:17
Ik ben niet op dieet.
Daarom is het voor mij gewoon zoals altijd.
Hooguit een oliebol met oude jaar.
November 28, 2010 om 06:40
Er is een verschil tussen je strikt aan je dieet houden of helemaal losgaan: iets er tussenin moet volgens mij mogelijk zijn. Dus wél lekker eten en een lekker wijntje erbij maar niet onbeperkt eten.
Onbekend
November 28, 2010 om 07:39
ik ga me netjes gedragen.. gewone porties.. maar wel lekker mee eten..

en ipv een oliebol.. ga ik een appelbeignet eten.. heb gelezen dat die wat gezonder zijn:D
en maar 1.. oliebollen vind ik alleen lekker als ze warm zijn en net uit het vet.. en meestal heb je al pech bij een kraam..of het moet topdrukte zijn!!
November 28, 2010 om 09:53
kan 2 dingen doen heel veel hapjes maken en op laten eten .
en er zelf al leen maar schaapachig na zitten kijken
denk dat met oud en nieuw ik zeker wel het een en ander van de tafel zal nemen vervolgens drie dagen op water en brood of zo
November 28, 2010 om 09:59
dit geld voor oud en nieuw
div dagen mag ik koken voor de kerst niet alleen men de kerst dagen daar proef ik van maar eet er niks van
November 28, 2010 om 10:33
Ik volg geen specifiek dieet.. (godzijdank) dus kan eten wat ik wil :P...met mate natuurlijk.. gewoon normale porties..en me niet volproppen aan koek/snoep werk.. dus genieten..maar niet doorslaan en alles nemen wat los en vast zit! :)

:mystique1984:
November 28, 2010 om 13:35
Schade beperken.

Gewoon van alles genieten. Maar gewoon eten tot ik genoeg heb. En niet doorgaan tot ik overvol ben.

1e kerstdag mag ik zelf het diner klaarmaken, dus dan heb ik ook zelf in de hand wat er op tafel komt. Dat wordt ws een wildgerecht met lekkere salade en ik ga iets speciaals maken van de groenten.

Wijn zal ik er zeker bij drinken, aangezien dat voor mij een feestje is. Maar ik houd het wel bij een paar glaasjes.

Verder zoveel moegelijk het gewone ritme aanhouden. Tussen kerst en oud en nieuw mag ik werken, dus dat gaat wel goed.

Oudjaarsavond vieren we bij mijn zus. Ik heb al vernomen dat mijn zwager dan een wijnproefavond gaat organiseren. En aangezien hij een prettig gevulde wijnkelder heeft, zou het wel eens mogelijk kunnen zijn dat ik die avond iets meer dan enkele glaasjes binnen ga krijgen. En aangezien hij naast wijnliefhebber en verzamelaar ook nog een behoorlijk goede hobbykok is verwacht ik ook wel lekkere hapjes daar. Die avond zal ik dus niet aan de weegschaal gaan denken.
Onbekend
November 28, 2010 om 15:52
Martina

Voor mij betekenen de feestdagen gezellig samen zijn met de familie.
Ik eet inmiddels ruim 5 jaar volgens de richtlijnen van FFL/Fitonics en dat doe ik ook tijdens de feestdagen, omdat die richtlijnen mij (+) bevallen.
Mij gaat het om het gezelschap en absoluut niét om veel, of ongezond, eten.

November 28, 2010 om 16:24
Ik ga, net als anders, gewoon lekker genieten, maar wel met mate.
Onbekend
November 28, 2010 om 19:52
Gezien de hoeveelheid feestjes en dergelijke (altijd bij anderen) damage control de week tussen Kerstavond en Nieuwjaar.

Mijn jaar start steevast op 2 januari ;). Die dag kan ik meestal geen eten meer zien, dus veel krijg ik dan niet binnen.

Alcohol drink ik sowieso maar 1 à 2 glaasjes per feestje maximum.
November 29, 2010 om 03:46
Lekker genieten van de mensen en de gezelligheid om me heen en het eten daarneem ik van alles wat van dan met maten. :holy:
November 30, 2010 om 07:49
Ik probeer tijdens de feestmaaltijden mijn bord "normaal" te vullen, minstens voor de helft met groenten. Als het bord op is, schep ik enkel nog groenten bij, geen kroketjes of puree of zo.
Met kerstavond kook ik zelf, dus dan kan ik zelf bepalen wat op tafel komt. Het zal dus wel eens gezonde maaltijd worden. En aangezien ik geen vlees of gevogelte eet, maak ik dat met een lekker vettige saus klaar voor mijn gasten, ik kom daar toch niet aan!

Van het dessert proeven, maar zeker niet in overeten.

Gelukkig is het in België niet de gewoonte om oliebollen te eten met nieuwjaar, dus daarvan blijf ik gespaard. Is dat trouwens hetzelfde als de smoutebollen in België op de kermis? Daar hou ik al helemaal niet van...

En de dagen tussen kerst en nieuwjaar in : gewoon gezond eten.
Gelukkig ben ik ook niet echt "op dieet" maar hou ik gewoon de gaten wat ik naar binnen gooi. Of dat nu op een feestdag is of niet, maakt mij niet veel uit. De verleiding is alleen wat groter om je overeten, maar meestal lukt het me wel om matig te blijven. Ik vind het hele familiegebeuren ook leuker dan enkel het geschrans aan tafel.
Onbekend
November 30, 2010 om 08:10
Het geschrans aan tafel en daarna alleen nog puf hebben om op de bank te hangen vind ik juist ONgezellig...
Onbekend
November 30, 2010 om 09:01
Ik ben niet op dieet, maar ga met de feestdagen niet helemaal los. Eerste en tweede Kerstdag vieren we bij familie. Eerste Kerstdag gaan we denk ik gourmetten en dan probeer ik gewoon gezonde keuzes te maken en niet alleen vlees te eten. Tweede Kerstdag weet ik niet wat we gaan eten, maar vaak is dat niet heel ongezond. Met Oud en Nieuw eten we altijd stamppot boerenkool. Ik hou niet echt van oliebollen, dus eet er misschien 1, maar niet meer. Dus denk niet dat de Feestdagen hier voor heel veel problemen gaan zorgen. Alcohol drink ik ook niet heel veel ofzo. 3 januari ben ik jarig, maar ik vier het de zaterdag erna, anders ligt het allemaal wel erg dicht bij elkaar.
December 3, 2010 om 07:14
Ik doe geen dieet dus dat is makkelijk.
Verder ben ik al zo blij dat ik lekker rustig thuis zit die dagen, dat ik vooral lekker letters (als in boeken) ga vreten denk ik :D
December 4, 2010, gewijzigd door BoraBora88 op December 5, 2010 om 03:49
Lekker eten en genieten, ik ga dan niet opletten wat veel of weinig kcal bevat. Wijntje erbij, maar niet teveel. Dit doe ik alleen met 1e en 2e Kerst en Oudjaarsdag.
Verder eet ik naast de feestdagen netjes gezonde maaltijden.
Ik ga wel altijd extra naar de sportschool na de feestdagen, want anders kom ik nooit van die kilo's af :)
:kerstboomsparkle:
December 4, 2010 om 14:15
Een eetstoornis gaat ook met oudjaar door, helaas...
December 6, 2010 om 13:27
Feestdagen, het zelfde als weekends, genieten en wijntje erbij.

December 7, 2010 om 15:07
Komt goed uit dan dat kerst in het weekend valt
December 8, 2010 om 05:07
Ik doe timfit een eiwitshake.. dus die doe ik overdag en dan in de avond maak ik er lekker een feestje van en ga genieten. Ik ben dit jaar 30 kilo afgevallen en mag het nieuwe jaar toch in als een gelukkig mens hahah.. kerst is maar twee dagen he.. dus tot die tijd goed doen en tussen kerst en oud en nieuw goed doen.. dan moet het toch allemaal goed komen..
veel plezier allemaal met kerst
Onbekend
December 9, 2010 om 10:37
Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties leuk om te lezen.

Groetjes en succes iedereen.

:martinak:
December 17, 2010 om 03:35
Nee, ik ga helemaal los deze feestdagen :D. Januari ga ik weer lekker beginnen en nu even van het leven genieten zonder overal op te moeten letten.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.