Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Waarom ben ik zo dik?

Geplaatst door Friezin2 op December 5, 2010 om 04:08

December 5, 2010 om 04:08
Waarom ben ik zo dik? NTR-programma Pavlov van 2 dec op NED3 met Edo Bruner in de hoofdrol liet goed zien wat voor aanlegfactoren voor dik worden er in lichaam en geest aanwezig zijn. Boeiend. Nog te zien op http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/ 1015379-edo-brunner-waarom-ben-ik-zo-dik (spaties in de link verwijderen bij kopieren en plakken)
Om er meet te leven kun je op youtube naar "Ten things you need to know about loosing weight" kijken, zie verder forum media
Jannie
December 6, 2010 om 04:38
Ja goede uitzending was dit.
Vooral de mensen die hier aldoor verkondigen "je moet GEWOON gezond eten en dan val je af" zouden er eens naar moeten kijken en dan zien dat het voor sommige mensen niet zo makkelijk is.
Het is al een kunst om op gewicht te blijven. Vooral als je ouder wordt en door lichamelijke beperkingen niet zo veel en vaak kan bewegen als je wel zou willen.
December 8, 2010 om 07:10
Helemaal mee eens dat er vele factoren zijn die je gewicht beinvloeden.
Maar dan moet je nog steeds GEWOON gezond eten en bewegen. Ik wil niet zeggen dat iedereen dan 'vanzelf' af zal vallen. Maar met gezond eten en bewegen leg je wel de basis voor een gezond lichaam.
Dat je dik bent door externe factoren is vervelend. Maar aan die externe factoren kun je niets veranderen. Wat je wel kunt veranderen zijn je eigen eet en leefgewoonten. Richt daar je energie op en zoek uit welke methode van afvallen voor jou goed werkt. En dan ben ik van mening dat de basis voor welke methode dan ook: gezond eten! moet zijn. En of daar dan een duur naampje aan hangt of niet dat maakt me niet uit.

Even voor de duidelijkheid: Ik wil dus niet beweren dat het makkelijk is. Anders zat ik zelf ook niet op deze site met die hobbelgrafiek van mij :)

Zoals taartje het verwoord klinkt het als een excuus. 'ik ben dik door externe factoren, dus kan ik er niks aan doen en dus heeft geond eten toch geen zin'. Dat is niet een instelling waarmee je veel zult afvallen.

Sorry Taartje, je hebt het vast niet bedoelt zoals ik het schrijf, maar ik weet wel dat er velen zijn die zo denken. Het is dus niet een anval op jou persoonlijk. Ik snap dat je behoorlijk gefrustreerd kunt raken van mensen die beweren dat het makkelijk is. Dat is het namelijk helemaal niet! Ook al klinkt de boodschap nog zo simpel.
December 8, 2010 om 07:50
Nee Zaza zo heb ik het helemaal niet bedoeld als excuus. Ik eet juist heel gezond geen zakjes, pakjes en geen kant-en-klaar maaltijden en ik snoep nauwelijks. Eigenlijk alleen waar tractaties nu juist voor zijn ontstaan denk ik, dus om iets te vieren of zo, en bij mij komt dat maar 2-3 x per jaar voor. Ook met kerst let ik goed op en neem dan wel een toetje. Oudjaar hetzelfde, ik bak zelf appelflappen, dan weet ik wat erin zit en eet daar dan 3 dagen lang 1 van.
Dus nee ook als je gezond eet wat bevestigd werd door een dietiste, blijft het heel moeilijk om aftevallen.
December 9, 2010 om 08:53
Ik vond het een heel interessante uitzending!
Onbekend
December 12, 2010 om 15:13
Ja, interessant om te zien welke factoren invloed kunnen hebben op je gewicht. Toch, een bepaalde erfelijkheid schijnt dus maar maximaal 10% invloed te hebben. En een lage ruststofwisseling kan verhoogd worden door meer spieren te kweken zodat je ook in rust meer verbrandt. Dus je hebt, hoe dan ook, altijd nog zeker 90% zelf in de hand, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
December 12, 2010 om 17:40
Nog altijd vindt een groot deel van de mensen (vooral vrouwen) dat ze al genoeg bewegen als ze het huishouden doen (ik heb een man, kinderen en 2 trappen!!!!) Maar helaas zet dat niet zoveel zoden aan de dijk. Tuurlijk op bed liggen en jezelf laten verzorgen kost nog minder energie, maar bovenstaande hoort bij normaal functioneren. en om gezondheid te bevorderen is gewoon een hele stap extra nodig. En niet 1x per week, maar eigenlijk wel 6x per week. Want alleen dan kun je je basisstofwisseling wat upgraden. En natuurlijk, alles wat je meer doet of elke spier die zich meer ontwikkelt helpt ook. Maar het kost gewoon moeite. No pain, no gain.
Trouwens, wat is er mis mee om je luie partner van de bank te sleuren savonds om 2200? Kom schat, nog even de deur uit... Goed voor de relatie, goed voor de nachtrust, en goed voor jouw figuur!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.