Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

moeders met jonge kinderen

Geplaatst door Ola1988 op December 21, 2010 om 02:00

December 21, 2010 om 02:00
moeders met jonge kinderen hoe kom jij buitenje werk, huishouden, koken, kids, man
toe aan sport?
wat zijn jullie tip's en trics om toch nog even te kunnen sporten?
December 21, 2010 om 03:42
Mijn kinderen zitten sinds dit jaar allebei op school (4 en 7jr) en ik ga nu op mijn vrije dagen naar de sportschool; 2 ochtenden per week en om de week ook nog op zaterdagochtend.
Nu is het vakantie (ik werk zelf in het onderwijs) en ga ik 1 avond en 1 ochtend (de ochtend komt oma even oppassen)

Toen ze kleiner waren ging ik joggen met kind in de buggy. En had ik een zumba dvd; eerst als de kinderen hun slaapje deden en later deden ze gewoon een beetje mee.
Soms zette ik ze voor de TV en deed ik zelf oefeningen via youtube.
Als je een Wii hebt zou je ook nog Wii sports active kunnen doen bv.

Kun je daar wat mee?
December 21, 2010, gewijzigd door LonBB op December 21, 2010 om 12:23
Heb zelf drie kinderen en toen ze nog klein waren deed ik veel aan sport in huis: bewegen op de plaats en dan een muziekje aan.
Er zijn zoveel oefeningen! Een aantal jaar geleden ben ik naar de sportschool gegaan. Nam een onbeperkt abonnement dus kon ik sporten wanneer en wat ik zelf wilde.

Alles is te plannen als je maar wilt, is mijn ervaring.
Discipline is (voor mij) soms het grootste struikelblok.

Met je partner goed overleggen wie wanneer weggaat voor sport, afpraken, werk ed.

Ik heb altijd gewerkt ondanks de drie kinderen, sporten gaat prima maar de planning moet er wel zijn!

Maak voor jezelf op wat en wanneer wát haalbaar is en pas het daarop aan.

Succes!
December 21, 2010 om 05:24
Ja, idd dat is ook heel belangrijk; je moet het inplannen. Zet het in je agenda zodat je er ook echt tijd voor maakt.
December 21, 2010 om 14:18
Inplannen op een moment dat jeman thuis is (of je goede oppas hebt).
En misschien nog wel belangrijker: Het sporten belangrijk genoeg vinden om er iets anders voor te laten (of belangrijker vinden dan wat je man anders op dat moment zou kunnen doen).

Als jij hebt uitgesproken (en erachter staat) dat jouw sportavondje prioriteit heeft boven al die andere diengen die je op die avond zou kunnen doen (of die je man zou kunnen doen) dan heb je grote kans dat je dan ook daadwerkelijk gaat. Geen smoes!
December 30, 2010 om 05:12
Ik ben er zelf ook nog niet aan toegekomen. Ik geef nog borstvoeding en de weinige uurtjes (onderbroken) slaap die ik in de week krijg, zijn me te dierbaar. Daarom wil ik binnenkort de weekends gaan. Ik denk dat het inderdaad een kwestie van plannen is, zorgen dat iemand op de kleine(n) kan passen en melk etc. heeft, en dan wegwezen.

Groetjes,
:silkje:
December 30, 2010 om 13:08
Ik ben een alleenstaande moeder en doe echt alles alleen dus zonder oppas en etc
Maar sinds kort andere manier van sporten namelijk ....
EEN WII met wii fit plus mss ook een optie voor jou? Echt ideaal ik gebruik hem wanneer me uk haar middag dutje doet
December 31, 2010 om 08:32
Mijn dochters zijn 5 en 7 en gaan dus naar de basisschool.
Ik ga op de maandagochtend, dinsdagochtend (binnenkort)en de woensdagochtend naar Zumba, dus onder schooltijd.
Nu nog maandagavond als papa thuis is naar Pilates, wordt straks op dinsdag sh'bam.
Vrijdagavond is papa ook thuis dan weer naar Zumba.
En tussendoor doe ik het huishouden de rest van de tijd als de kids naar school zijn en in het weekend.
January 7, 2011 om 15:20
Ook ik dacht steeds dat het moeilijk was het sporten in te bouwen. Waar haal je de tijd vandaan en misschien nog wel meer: waar haal je de energie vandaan? Mijn kinderen zijn nu 1,5 en 3,5.

In de zomer heb ik echter de knop omgezet.
Iedere dag zat ik om 6 uur (!) op de fiets om een uur te fietsen. Dan was ik om 7 uur terug. Net op tijd om te douchen, te eten en, of mijn man af te wisselen, of naar het werk te gaan.
Het klinkt vroeg 6 uur, maar ik was dan toch al op met de kinderen die hier voor dag en dauw wakker zijn. Nu liet ik de zorg bij mijn man. En als ik terug kwam, hadden ze hun pap al gehad en waren ze aangekleed en al. Heerlijk! :)
Hoewel ik in het begin mezelf echt moest dwingen om te gaan, ging ik het sporten steeds meer als tijd voor mezelf zien en genoot ik er echt van.
Toen de dagen korter werden en kouder, ben ik het sporten meer binnen gaan zoeken. Nu sport ik op 2 a 3 avonden en 1 ochtend in de week. In totaal 4 tot 5,5 uur.

Mijn ervaring is dat het vooral veel afstemming met je partner (of oppas) vergt en dat je ook de ander de ruimte moet geven om zijn ding te kunnen doen. En doe vooral wat je leuk vindt.
(Laatste tip: een beetje verliefd zijn op je sportleraar helpt ook enorm... )

Succes met het vinden van jouw manier.
January 8, 2011 om 13:46
Haha mooie tip van die verliefdheid. Det me denken aan mijn eerste sportschool ervaring. Mijn vriendin en ik liepenin de kleedkamer al te kwijlen over het heerlijke kontje van die instructeur. En fanatiek dat we waren!

En ja. Het sporten zien als een uurtje voor jezelf is heerlijk. Even geen kinderen, werk of huishouden.

January 11, 2011, gewijzigd door Esmay2010 op January 11, 2011 om 15:20
Wij hebben een wii thuis met verschillende spellen....
S'avonds is het de kleine op bed leggen en hop dat ding aan!
En ik moet zeggen er zijn nog maar 2 dagen (in 2 weken tijd ) geweest dat ik niet heb gewii't...

Maar misschien heb ik het ook nog wel "makkelijk" mijn dochtertje is namelijk pas 10 maanden....

Ik kan ook niet naar de sportschool want mijn vriend is chauffeur en weet ook nooit wanneer hij thuis komt s'avonds dus ik kan niks plannen....
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.