Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Nuvaring

Geplaatst door Guppymaaike op December 28, 2010 om 08:49

December 28, 2010 om 08:49
Ik zie dat er hier al vaker een vraag over anticonceptie is gevraagd, dus ik denk dat mijn vraag/verhaal hier wel op z'n plek is.

Na 9 jaar Implanon te hebben gehad zonder problemen, ben ik een half jaar geleden overgestapt op de Nuvaring (Implanon kon niet voor de 4de keer op dezelfde plek worden gezet en dan zou ik met twee armen in het drukverband lopen, dus ik wilde wel eens wat anders proberen).

Ik dacht dat je minder hormonen binnen zou krijgen dan met de pil (die is bij mij minder betrouwbaar door een darmziekte), maar volgens de bijsluiter is het ongeveer net zoveel. Al binnen een paar dagen had ik een migraine aanval (heb ik zelden) en zat m'n gezicht weer onder de puistjes. In de bijsluiter staat dat dat na een paar maanden overgaat.

Maar ik heb nog altijd last van een tienergezicht ;), heb gigantisch last van stemmingswisselingen, ben constant moe (geen puf om op te staan en te gaan sporten) en ben 6 kg aangekomen :w00t:. Het liefst zou ik vandaag nog stoppen met de Nuvaring, maar ik denk dat m'n man dan over 9 maanden op het gemeentehuis staat om z'n kind aan te geven...:zwanger:

Herkennen meer vrouwen dit? En gaat dit alsnog over of is terug overstappen op Implanon de enige optie?
Onbekend
December 28, 2010 om 11:28
Vervelend dat je nog zo'n last hebt van bijwerkingen van de nuvaring. Als je geen implanon mer kunt hebben kun je misschien een spiraaltje nemen? Die heb ik ook, dan ben je 5 jaar beschermd en je hoeft er zelf niet meer aan te denken. En bij 50% van de vrouwen wordt de menstruatie minimaal of blijft hij zelfs helemaal uit :)
December 28, 2010 om 13:02
ik heb ook altijd de pil gehad toen 2 keer achtereen zwanger geweest, en nu dan de nuvaring. ik vind het een heerlijk ding en heb geen last van de bijwerkingen, wie weet moet je lichaam even wennen omdat je altijd wat anders hebt gehad?

en de hormoon hoeveelheid kan wel hetzelfde zijn maar ; het wordt plaatselijk afgegeven en hoeft niet heel je bloedbaan door, daarom geeft het normaal gesproke minder klachten dan de pil.

ik heb ook een tijdje mirena spiraal geprobeerd maar daar bleef ik buikpijn en onregelmatige bloedingen van houden, maar dat leek mij een ideaal iets.
December 28, 2010 om 13:37
Ik dacht na mijn zwangerschap ook als eerste aan de nuvaring, maar werd er zo vervelend van dat ik er na 2 weken mee gestopt ben. Nu gebruiken we maar condooms...

Ik kan denk ik gewoon niet goed tegen hormonen...
December 29, 2010 om 02:24
als je echt niet tegen hormonen kan dan is het koperspiraaltje een optie.
February 1, 2011 om 15:04
Ik zou even met je huisarts overleggen. In verschillende middelen van anti-conceptie zitten andere samenstellingen van hormonen. Waarschijnlijk is dit niet een goede samenstelling voor jou. Wellicht kan de arts je iets anders aanraden! Er zijn nog meer mogelijkheden dan implanon en een nuvaring. Zo heb je ook nog de prikpil en bijvoorbeeld de bovengenoemde spiraaltjes (hormonaal, koperdraad). Daarnaast zijn er ook nog pleisters die hormonen afgeven. Allemaal net zo betrouwbaar als de pil en de nuvaring!

Nou ja, succes ermee in ieder geval!

Hoe zijn trouwens jouw ervaringen met implanon? Ik zit erover te denken over te stappen van de pil (die ik te vaak vergeet) naar implanon.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.