Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

hoe doen jullie dat,laat thuis komen werk en dan ook nog afvallen

Geplaatst door Oktober64 op December 28, 2010 om 13:49

December 28, 2010 om 13:49
nou ben dus weer eens lekker gegroeid GRRR ben nu 76 kilo en wil die 6 kilo weer kwijt,nu vind ik het op dieet niet zo moeilijk maar zit met mijn werk.ik werk di/woe/en vrij tot 18.00 en ben dan pas om 18.30 thuis in deze dagen kookt mijn man en om eerlijk te zijn niet al te mager,als ik dan ga eten ga ik om het even grof te zeggen vreten en eet alles wat hij klaar maakt.
en dit is dus niet goed,mijn vraag is
wie werkt ook zo lang en doet het dan met koken/eten

en echt ik wil die kilo,s kwijt want ik walg om het moment van mij zelf
December 29, 2010 om 04:53
Het is mischien een idee om zelf de menu's samen te stellen en het klaar te zetten in de koelkast zodat je man het alleen nog maar hoeft te bereiden?
Dan hoef je niet vet te eten.
Dat deed trouwens bij mij de vraag rijzen:"Bakt hij met veel boter of maakt hij veel vet eten klaar?" want daarin zit ook een groot verschil.
January 2, 2011 om 17:10
hi, misschien kan je in iedergeval proberen om de koolydraten eruit te laten.... dat scheelt in ieder geval een heeel eind haha.. zo zie je elk voordeel heeft zijn nadeel.. het is toch al heerlijk dat er voor je gekookt wordt als je zo laat thuis komt hahah
January 3, 2011 om 13:08
bedankt voor al jullie reacties

erin hij kookt echt vet in boter terwijl er een fles olie op het aanrecht staat, een voorbeeldje.

spruitjes kookt hij al in een beetje boter( voor de stank) daar doet hij dan ook nog even rustig gebakken spekjes doorheen en niet 1 zakje welnee gelijk 2.

maar ik hoop dat ik de oplossing heb, ben vandaag met het dukan dieet begonnen, niks koken alles kan heel snel en dat lukt me wel als ik thuis kom
January 5, 2011 om 05:07
De vraag is ook waarom je gaat 'vreten'. Heb je zo'n gigantische honger? In dat geval kan het geen kwaad goed te kijken naar wat je nu eigenlijk eet op je werk. Lunch je wel voldoende? En gebruik je tussendoortjes? Misschien kan je die wat uitbreiden (gezond), bijvoorbeeld een stuk ontbijtkoek rond 14.00 uur en twee stuks fruit rond 16.00/17.00 uur? Dan heb je al een laagje voor je aan je avondeten begint en het is ook nog eens goed om je spijsvertering bezig te houden.

En verder uiteraard je man vragen gezonder te koken. Een alternatief is dat je je man vraagt voortaan extra veel rauwkost erbij te maken. Je kan jezelf dan aanwennen om maar de helft te pakken van het avondeten wat je normaal zou nemen en verder lekker veel salade of andere gezond voedsel erbij te nemen. Maar dat werkt alleen als je niet waanzinnig veel honger hebt.
January 6, 2011 om 07:10
hoi oktober64,

Een warme maaltijd klaarmaken hoeft niet lang te duren. Je kunt bijvoorbeeld in het weekend alvast een pan soep maken, pastasaus met mager gehakt/kip, groenten en tomatensaus, en dit in porties invriezen. Hoef je alleen maar te zorgen dat je een portie uit de vriezer haalt en bijv. nog even pasta of rijst erbij kookt.
Waarom zeg je niet tegen je man dat hij wat minder boter moet gebruiken? Zoek wat slanke recepten op en vraag hem om dat voor je klaar te maken. Je kunt heerlijke dingen maken ook zonder kilo's boter, jus, spekjes etc.

Ik ga vandaag eerst sporten na mijn werk, dan kom ik rond 18.30 thuis. Ik heb een stukje kabeljauw ontdooid, dat doe ik in een ovenschaal met paprika, cherry tomaatjes,champignons, voorgekookte krieltjes, peper, zout, lepeltje pesto en een scheutje olijfolie. Even in de oven (kan ik snel douchen) en zo een gezonde maaltijd op tafel! Natuurlijk is het makkelijker een snelle magnetronmaaltijd of vette hap te eten.
Gezond eten kan altijd, kwestie van graag genoeg willen!
January 6, 2011 om 10:14
Ik werk 2 dagen in de week van half 9 tot half 7. Ik eet op zulke dagen brood of een maaltijdsalade van de A-H
Onbekend
January 6, 2011 om 19:13
Het is ook maar wat je als "laat" definieert ...

De tijd dat ik werkte, was ik NOOIT voor half 7 thuis (en jep, ik was weg om 7 uur 's ochtends - door openbaar vervoer en aansluitingen was ik gewoon altijd minimum 1.5 uur enkel onderweg). Werkte tot 5 à half 6 en als ik geluk had met openbaar vervoer dan was ik om half 7 thuis ...
Ik heb een tijdlang dit ook nog gecombineerd met 2 keer per week direct na 't werk sporten en dan kwam ik tegen tienen thuis.
En ja, ik kookte nog elke avond voor mij en mijn vriend. Met massa's verse groenten (waarvoor ik ergens onderweg altijd wel nog een supermarkt vond).

Ik heb nooit anders gekend dan "laat" eten, voor mij is half 7 eten net extreem vroeg (ik lig dan ook nooit voor 2 uur in mijn bed). Zelfs als 5-jarige at ik pas om 7 uur, want mijn ouders hebben (nog steeds) en hadden een winkel die tot 7 uur open was (is).

Nu zit ik al een tijdje thuis op ziekenkas / invaliditeit, maar ten eerste eet ik nog altijd zelden voor 9 uur 's avonds (eerder heb ik gewoon geen honger) en de dag dat ik terug begin te werken, ben ik waarschijnlijk weer pas tegen zevenen thuis (tenzij ik een job zou vinden die op 5 minuten van mij thuis is).

Ik heb dan ook nooit begrepen (algemeen) waarom mensen zo alarm slagen als ze niet om vijf à zes uur ofzo kunnen eten / koken. En ook niet hoe ze dat flikken met werk en of iedereen dan toevallig werk vind naast zijn deur kennelijk.

En ja, zolang ik maar niet voor mij alleen moet koken, hou ik ontzettend van koken en kan ik het best uitgebreid (en gezond) maken ... en ben ik al snel een uur of langer bezig. De afwas gebeurt dan achteraf wel door vriend ;) (ik koken, hij de afwas is hier al jaren de deal - ik haat afwassen!).

Ik hou dan ook niet van voorgemaakt of voorgepakt, maar desnoods koop je verse groenten die al gekuist en gesneden zijn in de supermarkt ... Stukje vlees of vis bij en aardappelen, pasta of rijst en je hebt op maximum een half uur eten.
Of je kookt aardappelen samen met in stukjes gesneden wortelen en 1 groentebouillonblokje ... Effe snel stukje vlees bij bakken, aardappelen afgieten na een kwartier, effe dooréénpletten met een beetje melk en wat kruiden en je hebt wortelpuree (en hetzelfde kan je eigenlijk met behoorlijk wat groenten toepassen) ...
January 7, 2011, gewijzigd door Jolijt op January 7, 2011 om 12:58
Ik woon alleen, dat maakt het wel makkelijker. Maar ik kan ook vaak pas rond 19.30-20.00 gaan koken. Ik los het op door op rustiger dagen 4 porties te koken (1 voor vandaag, 1 voor morgen, 2 voor de vriezer). Op drukke dagen hoef ik dan alleen nog maar wat op te warmen. Misschien ook iets voor jou? Dan neem je als je laat bent een diepvriesportie. Kan je natuurlijk wel gezellig samen met je man opeten!

Jolijt
January 7, 2011 om 13:19
leuk al die reactie,s en als mijn man en ik alleen waren,ja dan is later eten geen probleem.
we hebben ook nog 3 kinderen die veel sporten en als we dan moeten eten wordt het pas 21.30 en dat is dus echt te laat.
mijn man heeft ook een baan die niet van 8 tot 5 uur is maar hij kookt zo goed mogelijk dat de kids wel op tijd bij hun sport zijn waar het ook nog verplicht is dat een ouder aanwezig is.

iedereen kan natuurlijk wel iets roepen van , ietjes laat eten ,man vragen minder vet te koken .
en ja ik ga veel eten omdat ik echt honger heb.

maar vanaf maandag met dukan bezig en dit loopt gewoon super.
geen hongergevoel en makkelijk klaar te maken

January 7, 2011 om 18:30
Ik heb gelukkig een vriend die tijdens de werkweek kookt zodat mijn eten klaarstaat als ik thuiskom van het werk. Maar wat ik wel eens doe : een rijst/groenteschotel maken en in de koelkast zetten, die is snel opgewarmd de dag nadien. Dit kun je bv. op een regenachtige zondagnamiddag doen. Of zoals al eerder aangegeven : in het weekend een grote pot verse soep maken en invriezen in porties. Het is een kwestie van vooruit plannen en je moet zelf uitzoeken hoe dat het beste past in je dagelijkse routine. Je kan de avond voordien al aardappeltjes schillen, of 's morgens voordat je naar het werk vertrekt, dat spaart al een hoop werk uit 's avonds. Of al wat sla wassen en in de koelkast zetten, een tomaatje/komkommertje is er rap bijgesneden. Of pastasaus/rijstsaus in grote hoeveelheid maken en invriezen in porties.
Je kan natuurlijk ook je man duidelijke instructies geven over hoe hij moet koken, dat heb ik ook gedaan met mijn vriend en hij volgt het wel goed op, moet ik zeggen. Duidelijke afspraken maken dus.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.