Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

stevigere benen van spinning?

Geplaatst door op December 30, 2010 om 06:19

Onbekend
December 30, 2010 om 06:19
Hoi allemaal,

Sinds een aantal weken doe ik aan spinning. Een flinke pittige les waar ik goed van kan zweten. De dag erna heb ik dan ook spierpijn. Ik ben aan het afvallen en wil graag slankere benen. Maar ik vraag me af of je van spinning niet juist dikkere benen krijgt.

Welke sport of oefeningen kan ik doen om slanke benen te krijgen?

Groetjes Leina
December 31, 2010 om 13:35
Met spinning kan je op verschillende manieren trainen. Als het echt officieel spinning is dan kan je ook endurance trainingen krijgen ipv intervaltrainingen waarbij klimmen een feit is. Bij een endurance training is het meer zitten en snelheid waar je hartslag rond de 80% van je max. Je benen raken dan net niet verzuurd (zoals ze dat vaak noemen).

@gaelwyn
Het is niet waar dat je bij lage/gemiddelde intensiteit cardio het meest verbrand. In percentage wel, maar niet in grammen. Het is lange tijd een foute interpretatie geweest in de fitness.
January 3, 2011 om 12:11
Ik ben het eens met RNR. Wanneer je vet wilt verbranden kan je het beste intensief sporten, dus met een hoge hartslag. Je verbrand hierdoor de meeste kCal en ook na het sporten zal je lichaam nog een lange tijd kCal nodig hebben om te herstellen.
Spinning is een heel goede manier om af te vallen. Wanneer je de weerstand erg hoog zet zullen je spieren idd sterker worden maar niet gigantisch dik. Het is vaak de vetlaag die je benen lelijk maakt en dat verdwijnt wanneer je regelmatig gaat spinnen.
January 5, 2011 om 05:39
Leina,

Ik heb me laten vertellen dat voor slanke benen je beter aan pilates kunt gaan doen.
January 5, 2011 om 15:21
Pilates??? Dat is heel goed voor je core. Je benen train je er niet mee.
January 5, 2011 om 17:20
Ik spin ook sinds dik een jaar. Mijn benen zijn ietsje slanker geworden, maar echt veel strakker en mooier om te zien!
January 7, 2011 om 12:47
ben het grotendeels eens met nessi. spinning is best intensief, en je ontwikkeld toch wel wat spiermassa op je benen. vooral in het begin, naderhand steeds minder.

door de extra spiermassa lijken je benen misschien zelfs iets dikker als voorheen. naarmate je verder blijft trainen (en je voeding in orde is), verlies je verder vetmassa over je hele lichaam, en ook op je benen. en na een langere tijd dan is die vervelende vetlaag steeds dunner geworden.

je benen zijn dan iets slanker in omvang als voorheen (door de vetmassa), maar wel veel strakker en sterker door de toename in spiermassa (ditzelfde principe is van toepassing bij krachttraining icm een dieet).

lekker blijven spinnen dus. is ook goed voor je conditie.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.