Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

even voorstellen.

Geplaatst door Hans9 op January 29, 2011 om 05:10

January 29, 2011 om 05:10
Mijn Nickname is Hans9 en heb via de sportschool (sportcity) kennis gemaakt met deze site. Vanaf 3 januari ben ik begonnen om mijn overgewicht te gaan bestrijden. Hoewel overgewicht mij nooit parten heeft gespeeld leek het mij verstandig om wat af te gaan vallen. In sportief opzicht ben ik bloed fanatiek bezig (al mijn leven lang) maar mijn eetprobleem zit in het feit dat ik pijnpatient ben en op de één of andere manier mijn pijn probeer weg te vreten.
Verder heb ik het streven om de leden van mijn fietstoerclub eens te verrassen met een slanke boy die op 20 maart a.s. aan de start staat voor het nieuwe fietsseizoen. Omdat ik absoluut niet geloof in al die boeken, dieetvoedsel- pakketten en of wat er maar aan middelen bestaan wil ik het echt op eigen kracht doen. Daarbij volg ik de simpele filosofie wat er niet in komt hoef je ook niet te verbranden. En als het erin komt zoveel bewegen/sporten dat je meer verbrandt dan dat je erin stopt.
Dus heb ik de stoute schoenen aan getrokken en ben op 3 januari gestart met een 1000 calorieën dieet in combinatie met een intensief sportprogramma. Bij aanvang woog ik 114.4 kg en woog ik op 28 januari j.l. 105.8 kg. Aan alles merk ik dat je lichaam vecht met zich zelf om het gewicht in stand te houden. Maar met gemiddeld 2,5 uur sport per dag moet het lukken. Met die 1000 calorieën heb ik tot op heden geen probleem, ik zie niet scheel van de honger en voel mij nog steeds goed, ook zie ik geen sterretjes voor de ogen. Ik denk dat de februarimaand van cruciaal belang zal zijn om deze vorm van "eetpatroonverandering" in mijn hersenen te printen zodat het in maart een vanzelfsprekendheid is/gaat worden. Verder ben ik gestopt met iedere dag op de weegschaal te gaan staan (word je compleet neurotisch van) en doe ik dat nu nog één keer per week op de vrijdag. Als je je zelf aan je zelf gemaakte afspraken houdt moet het resultaat daar een logisch gevolg van zijn. Maar ik besef ook dat woorden gemakkelijker zijn dan de praktijk.

Aller voornaamste ding voor mij is dat je in je zelf blijf geloven en trouw blijft aan je doelstellingen en dat je je zelf vooral niet belazerd!

Wie wil met mij de discussie aan of deze wijze van afvallen doelmatig en langduring van karakter kan zijn?

Ohja, voordat ik het vergeet, ik ben een getrouwde man van 64 jaar en vreselijk actief.

Hans9
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.