Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Voor de trekmomenten......

Geplaatst door op February 16, 2011 om 04:11

Onbekend
February 16, 2011 om 04:11
wat voor afleiding zoek je?
Onbekend
February 16, 2011 om 04:18
hobby-en, blokje om, kauwgompje, tanden poetsen, schoon gaan maken, paar snoep tomaatjes eten, boekje lezen.

Kortom heb veel manieren om mijn lekkere trek af te leiden.
February 16, 2011 om 06:54
TV/film kijken
douchen
stuk wandelen/sporten
poetsen
steeds uitstellen
Onbekend
February 17, 2011 om 02:39
Veel thee, kauwgom, afleiding of, in het uiterste geval, iets van groente
February 17, 2011 om 05:34
;-):abc:Met mijn baby kroelen:-D
Onbekend
February 17, 2011 om 08:21
Water drinken. Is een truk die ik overgehouden heb van het stoppen met roken. Werkt ook bij trek :-)
February 17, 2011 om 09:31
Thee drinken, een bad nemen, rondje wandelen buiten.
February 17, 2011 om 11:55
Als ik na een half uur nog trek heb neem ik iets. Meestal ben ik het dan alweer vergeten en kwam de trek gewoon door de mars-reclame op tv ofzo. Als hij niet vanzelf weggaat neem ik bijv. drinkbouillon met een droog crackertje, of fruit, of magere yoghurt, of als ik onderweg ben en straks thuis weer een maaltijd mag dan neem ik kauwgum.
Onbekend
February 22, 2011 om 03:21
- Douchen en dan lekker in bed een boeklezen of tv kijken. De warmte maakt een hoop goed!

- Wortels eten!

- Internetten/Valtaffen

- Opschrijven wat ik de komende week aan boodschappen wil gaan halen.

- ik eet meestal om de 2/3 uur iets. Dus meestal duurt het dan nog maar even voordat ik weer iets 'mag' eten. Ik probeer tot nu toe dan gewoon te denken, tja je hebt net iets gegeten, over 1 1/2 uur mag je weer iets. Mooi tijd om nu even de was te doen en te stofzuigen bv.
March 5, 2011 om 04:54
Ik vind dit ook zo lastig... Ik krijg zo vaak enorme zin om lekkere dingen te eten dat ik bijna helemaal gek wordt als ik eraan denk dat het niet mag :S

Ik weet niet precies wat ik hieraan moet doen. Ik ga maar proberen om dingen te doen als ik heel veel trek heb, hopelijk werkt dat. Als iemand nog andere tips heeft om je mentaal te versterken?

March 5, 2011 om 11:46
Je kunt ook om de paar dagen een grote bak soep maken, en die in bakjes in de koelkast zetten voor momenten dat je trek hebt. Bijvoorbeeld preisoep, pompoensoep, tomatensoep, paprikasoep... je kunt het zo maken dat er bijna geen calorieen in zitten.
March 5, 2011 om 12:45
hangt er een beetje vanaf hoe de trek is ontstaan.

Ik heb vaak last van 'associatie-trek'. Bijvoorbeeld: Wanneer we NCIS (tv-serie) gaan kijken krijg ik onmiddelijk zin in chips. En ik heb een periode gehad dat ik elke ochtend van huis naar werk op het zelfde punt (stukje voor knooppunt Leenderheide waar de file meestal begint) een appel nam. Ik kan daar nog steeds niet langs rijden zonder aan een appel te denken.
Bij dit soort trek is het het beste om het volledig te negeren (moeilijk). Na verloop van tijd wordt de associatie minder sterk. Iets makkelijker is om de associatie te verleggen naar een gezonder alternatief. Dus als ik bij het kijken van de serie ipv chips een stuk fruit neem of mijn toetje uitstel tot we tv gaan kijken, dan zal de acociatie met chips ook langzaam maar zeker naar de achtergrond verdwijnen.

Ander soort trek is: Echte trek. Je hebt gewoon een lege maag en die moet gevuld worden. Neem dan (als het nog geen tijd is voor een reguliere maaltijd) een gezond tussendoortje.

Weer ander soort trek is emotie-gebonden. Ik ben boos/gefrustreerd/verdrietig/ongesteld/combinatie van die drie dus ik wil chocolade. Dat is een lastige. Bedenk waar de trek vandaan komt. En bedenk dat het eten van chocolade echt niet helpt tegen je boosheid/frustratie/verdriet. Bedenk dat je je na het eten ervan waarschijnlijk nog steeds boos/gefrustreerd/verdrietig voelt en dat je daarbovenop ook nog eens schuldig/boos op jezelf/zwak voelt.
(weer moeilijk. Ik weet het) Afleiding kan dan wel helpen. Verwen jezelf met iets wat niet eetbaar is (bijv. warm bad/douche) of sport de boosheid/frustratie weg. En na dat sporten mag je dan wel weer iets extra's omdat je een hoop extra calorien hebt verbrand (niet meteen een hele zakl chips, maar wel een bakkie kwark of fruit of wat er maar in jouw dieet past en je lekker smaakt na het sporten)

@Marianketje,
Wat een heerlijk alternatief voor de '4 uur cup a soup'. Maar soep is niet zo lang houdbaar, dus dan zou je het moeten invriezen. En dan ben je wel effe bezig voor de 'snelle trek'. Dus dan bestaat de kans dat je in een zwak moment toch weer kiest voor iets wat voor het grijpen ligt en minder gezond is.

Wel een goed idee: Die soepjes maken en op een vast moment (dus voordat je plotseling erge trek hebt) gaan eten. '4 uur koppie zelfgemaakte soep'. Ik denk dat ik mezelf (op mijn thuisdagen) blij kan maken met dit ritme. Op het werk wordt t toch weer behelpen met die zakjes en lauw water uit de automaat in een plastic bekertje.
March 17, 2011 om 18:34
wat ik soms doe is mijn tanden poetsen. Je mond voelt dan lekker fris en de trek in zoetigheid is weg (voor even).
March 18, 2011 om 12:12
Muntdrop, net deze week mee begonnen, met 5 dropjes ben ik een half uur aan het kauwen, dus weinig calorie-inname en het geeft een vol gevoel. Ik zeg niet dat het gezond is, maar het werkt wel!
Verder héél veel thee, drink ik toch liever dan gewoon water.. of als ik erge trek heb even lekker een dutje doen, bij wakker worden heb ik dan eerst nog geen zin in eten.
March 18, 2011 om 14:04
Beker warm water drinken.
Onbekend
March 19, 2011 om 16:23
paar slokjes melk met proteine.. ik zit gelijk vol
Onbekend
March 20, 2011 om 07:19
Bedankt iedereen!
Cup a soup Kip werkt heel goed. Lekker zoutig en geeft een vol gevoel. Ook cola light helpt goed. Lekker sloksgewijs. Tot nu toe, 4 a 5 weken lang, gaat het heel goed, heb nog niet toegegeven aan de verleiding :)
March 20, 2011 om 07:57
Als ik een trekmoment heb, heb ik helemaal geen handen vrij om ook nog iets te eten.

Ohhhh, trékmomenten! Dan begin ik altijd eerst met een kop thee. als het dan aanhoudt is het geen trek, maar echte honger.

:panda:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.