Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Degenen die goed afvallen en hun eetschema bijhouden...

Geplaatst door op February 16, 2011 om 09:10

Onbekend
February 16, 2011 om 09:10
meld je, ik neem dan graag een kijkje in je eetdagboek. Ik zoek inspiratie.

Alvast bedankt!

Groetjes Linda
February 16, 2011 om 09:55
Ik heb vorig jaar maanden achter elkaar netjes het eetdagboek ingevuld.
Vanaf 3 januari van dit jaar heb ik ook weer redelijk netjes de boel ingevuld, op vorige week na want toen was ik op vakantie.
Ik ben in een jaar 30 kilo afgevallen dus dat lijkt me genoeg :)
February 16, 2011 om 09:58
Neem ook gerust een kijkje in mijn dagboekje. Ben in ruim een half jaar 26 kg afgevallen en inmiddels al weer een jaar stabiel.
February 16, 2011 om 10:42
Ik ben pas 6,5 kilo afgevallen, maar hel februari schommel ik al tussen de 6 en 7 kilo (82 en 81 kilo) dus je kunt bij mij kijken, maar dan liever naar januari misschien ;)
February 16, 2011 om 11:42
Kom maar kijken hoor.
Ik eet (ongeveer) volgens GoK (Grip op Koolhydraten), dat is maar 1 maaltijd met koolhydraten per dag. Nu neem ik die meestal bij de avondmaaltijd.
February 16, 2011 om 16:41
Ik eet vrij veel op een dag en zit tussen de 1000 en 1500 kcal. Probeer ook wat meer eiwitten te eten en minder vet (al lukt dat niet altijd) Bijgehouden van 3 weken en 2,5 kilo kwijt
February 16, 2011 om 23:48
Ik hou het ook vrij correct bij (m.u.v. de vetstoffen als ik dingen bak in de pan).
Maar je hoeft niet echt een kijkje te nemen, want een goed voorbeeld ben ik niet.
Onbekend
February 18, 2011 om 12:59
Seventje, hoe kun je je dagboek zo precies invullen als jij? In jouw eetdagboek staat bijvoorbeeld 10 gram appelstroop. Maar dat kun je toch lastig afwegen? Net als met hagelslag, je gaat toch niet 10 gram hagelslag afwegen? Zijn daar standaard gewichten voor wat ongeveer normaal is om op je brood te smeren/ te gebruiken? En waar kan ik dat vinden?

En hoe zit het als je ergens de helft van neemt? Als ik een gerecht maak, doe ik er bijvoorbeeld een paprika doorheen, en krijg dus zelf ongeveer een halve paprika binnen. Maar moet je dan toch gewoon 1 paprika invoeren?

Ik wil vanaf 1 maart mijn eetdagboek gaan bijhouden, maar lijkt me wel lastig als je alles moet afwegen. Nu weeg ik alleen bij het eten de rijst, aardappels of pasta af, verder niet.
February 18, 2011 om 13:33
@Sylvana

Ik weeg mijn appelstroop wel degelijk af... ik mik mijn boterhammetje/cracker op de keukenweegschaal en zet hem op nul.
Daanra wat appelstroop erop tot ie op 10 gram staat.
Zo doe ik dat ook met hagelslag.
De keukenweegschaal (digitale) staat toch op het aanrecht en daar smeer ik ook mijn boterhammetjes (die ik ook altijd netjes weeg).
Ik ben nou eenmaal een pietje precies :)

Het voorbeeld met de paprika... weeg de schoongemaakte paprika voor je hem in stukjes maakt... neem hiervan het halve gewicht en voer dat in.

Ik weeg ook echt niet alles meer hoor.
Als je een tijdje wel alles weegt kan je op een gegeven moment heel goed inschatten hoeveel iets weegt.
Mijn wienermelange bv... dit drink ik elke morgen en dat is oploskoffie, dit schep ik altijd met een zelfde lepel in mijn koffiebeker en weet precies hoeveel dan 15 gram is (kan natuurlijk ook 14 of 16 zijn).
Zo ook met mijn melk smorgens voor mijn ontbijt, ik neem altijd een zelfde soort soepkom daarvoor en weet dus gewoon hoeveel 250ml ongeveer is.
Onbekend
February 18, 2011 om 14:43
Dankjewel voor je antwoord :) Ik heb geen digitale weegschaal, maar gewoon een weegschaal met een bakje waar je de spullen in doet. Ik heb van iemand anders ook al de tip gehad om bijvoorbeeld de pot chocopasta te wegen voor en nadat je het op je brood hebt gesmeerd. Dan weet je ook ongeveer hoeveel je gebruikt hebt. Maar zo precies om echt 10 gram hagelslag ofzo op mn brood te doen ben ik niet denk ik.

Ik gebruik ook wel dezelfde glazen, mokken en kommen, dus dan weet je idd wel hoeveel je erin kunt doen. De komende 2 weken toch maar gewoon wat dingen gaan afwegen en alvast invullen dus :)

Onbekend
February 18, 2011 om 14:54
haha, ik herken dat, dat afwegen. Ik ben ook zo'n pietje precies!
February 18, 2011 om 15:14
Een digitaal weegschaaltje heb je al voor een paar euro bij bv de blokker of dergelijke winkels.
Maar het hoeft natuurlijk niet zo precies, maar ja dat is gewoon een tic van mij. En zolang het geen obsessie is blijf ik het ook gewoon doen, maar ik heb er bv op vakantie totaal geen moeite mee om mijn dieet en weeggewoontes los te laten.

Net zoals ik altijd van produkten de etiketten lees en dan als ik het invoer in mijn eetdagboek kijk of de waardes van wat er op de verpakking staat wel klopt met wat er in de tabel van valtaf staat (natuurlijk niet altijd, maar vooral met dingen die ik nog niet heb gebruikt of als ze de verpakking hebben veranderd). Klopt het dan niet dan geef ik het door aan onze tabel beheerster Boekenkind die er dan voor zorgt dat het weer goed in de tabel komt :)
Onbekend
February 18, 2011 om 15:43
@IDee61, op Valtaf heb je wel lijstjes met van die standaardmaten dacht ik, zal eens zoeken :)

Ik heb er al 1 gevonden: http://valtaf.nl/weblog/6470/Handig+bij+het+afslanken%3A+Standaard+hoeveelheden

Maar dacht dat je ze ook had speciaal voor broodbeleg, groenten etc, dus zoek nog even door :)
February 19, 2011 om 14:25
Juist door al die onduidelijke aanduidingen zoals een handje of 1 beleg heb ik een digitale weegschaal gekocht.
Mijn handje of de hand van mijn partner dat scheelt best een hoop... zo ook met mijn 1 beleg of die van mijn dochter.
En aangezien ik met afvallen nogal fanatiek was (moest ook wel met 40 kilo afvallen in het verschiet) wilde ik het gewoon precies weten.
Nu ik ruim 30 kilo kwijt ben merk ik wel dat ik er makkelijker mee om ga en dat kan ook best, die laatste 8.6 kilo gaat er ook wel af zonder dat ik alles op de gram nauwkeurig afweeg :)

Maar bepaalde dingen weeg ik gewoon graag af en dan voornamelijk de kcal rijke dingen.
February 19, 2011 om 15:36
Hier idem als Seventje,

Ik weeg alles, boterhammen eerst, dan gaat er boter op, het verschil is de boter. Beleg wordt afgewogen of op het brood of apart op de schaal. Pindakaas, Jam, Chocopasta, appelstroop eerst pot wegen, boterham besmeren pot weer wegen, verschil is wat er op m'n bammetje zit.
Ik eet alleen dus afwegen van groente is voor mij een makkie.
Maar zaterdag en zondag eet ik bij mijn moeder.
Dan weeg ik helemaal niets en gok ik wat er ongeveer op mijn bord ligt.
Tijdens vakantie of als ik ergens anders de dag door breng, gok ik wat ik heb gegeten of vul het gewoon niet in die dag.

Ze hebben bij de Blokker, Marskramer maar vaak ook bij de Lidl hele goede digitale schaaltjes voor in de keuken. Ik heb er een van de Lidl die hangt aan de muur naast het fornuis. Daar ligt ook een kladblokje waarop ik noteer wat ik eet, wat het weegt en hoe laat.
Het lijkt obsessief, maar ik doe dat al vanaf dag 1 en weet eigenlijk niet beter.

Ik controleer voor dat ik iets koop wat er inzit. Qua calorieën, is dat al teveel naar mijn zin dan zoek ik naar een met minder, of ik koop het niet. Soms staat ook een product me niet aan vanwege de toevoegingen.
In appelstroop hoeft voor mij geen extra toegevoegde melasse (suikerbieten/beetwortelpulp) of hoe die troep ook maar heet.
Maar elk product controleren of ze klopt met de tabel doe ik niet. Behalve als het een voor mij heel nieuw product is.

De extra toegevoegde eenheden is een slechte als leidraad. Ondanks dat ik ze zelf moet goedkeuren, staan er dingen bij die ik zeer discutabel vind.
Mijn hand is kleiner of groter dan de gemiddelde vrouwen hand.
Mijn eetlepel of die van de buurvrouw verschilt ook nog al.
Wat iedereen met die shake’s doet slaat helemaal nergens op.
Je meet een bepaalde hoeveelheid poeder af en doet daar melk op, tenminste zo deed ik het in een grijs verleden met Herbalife. Toch geeft bijna iedereen dat door als shake: 200/250 ml.
Dan klopt er volgens mij echt geen hout van.
Maar wie het beter weet, mag het me uitleggen.

Sylvana1987
Laat je niet afschrikken hoor.
Wegen geeft je inzicht in wat je nou werkelijk eet op een dag.
Idem het invullen van je eetdagboek.
Als je de slag eenmaal te pakken hebt is het zo gebeurt en wordt je er ook steeds handiger in.
En je hebt gelijk er is ook een maten ding voor groente, die is van ik denk oktober/november.
Zal eens gaan zoeken. Er is er ook een voor fruit.

@Ilanka

Leuke poster, alleen van daar naar kijken weet ik dat mijn wegen toch stukken effectiever is.
February 19, 2011 om 15:43
@Sylvana1987

Ik denk dat je deze bedoelt , alleen geeft deze calorie waardes, geen hoeveelheden.

http://afslankservice.plusonline.nl/weblog/6480/Calorieen+en+vezels+in+groente
February 19, 2011 om 20:18
Ik vind dat met de ontbijtkoek ook zo grappig: in het begin deed ik steeds braaf 'sneetje' invoeren als ik een stuk ontbijtkoek op had. Later ontdekte ik dat mijn 'sneetje' zo'n 20 tot 40 gram zwaarder is als die uit de tabel :DD:

@Friesdinnetje: ik vul hem braaf elke dag in. Alleen ik ben nog geen massa's kwijt geraakt (-5.6kg nu en sneller is ook niet de bedoeling overigens) en heb een heel ander gewicht en (waarschijnlijk ook) sportpatroon als jij. Dus ik weet niet of je er veel aan gaat hebben. Maar kijken kan altijd :)
Onbekend
February 20, 2011 om 05:56
@Boekenkind: Hmm, ja die bedoelde ik idd, jammer dat daar niet de hoeveelheden bij staan.

Ik denk dat ik toch maar gewoon een digitale weegschaal ga kopen en dan in het begin gewoon alles ga wegen. Na een tijdje dan weet je wel hoeveel je ergens van neemt. Want veel begrippen zijn idd nogal vaag, zoals een handje of een eetlepel. Ik heb erg kleine handen, dus ja, hoeveel is dan 1 handje bij mij?

Maar als je alleen bent is het toch wel makkelijker denk ik. Als wij met zijn 2en bijvoorbeeld een Knorr-wereldgerecht opeten die voor 2-3 personen is, hoeveel heb je dan per persoon gehad? Dat soort dingen vind ik dus wel lastig wat je dan moet invoeren.
February 20, 2011 om 09:01
Een eetlepel is normaal een standaardkeukenmaat, daar bestaan "setjes" van om correct te scheppen. En daar gaat in mijn geval meer in zo'n standaardlepel dan in de lepels waar wij bijv. soep mee eten.
Wat dingen als "handje" betreft ben ik het wel eens dat dat dubieuze maten zijn.

Groetjes,
:silkje:
February 20, 2011 om 09:24
@Sylvana1987

Eet je een wereldgerecht met z'n tweetjes schoon op?
Dan deel je het door 2, mits je partner niet 2/3 opschept en jij de rest. Dan is het gedeeld door 3 en is dus een 1/3 deel wat jij noteert in je eetdagboek.
Zo kun je met veel dingen doen hoor. Even inschatten wat jij neemt van een maaltijd voor bijvoorbeeld 4 personen.
Deel het ingedacht door 4 porties en schat in wat jou aandeel dan is geweest.
Voor het bereiden wel afwegen, dan weet je precies wat je door 3 of 4 moet delen.
De ingredienten van het pakket en de dingen die je nog bij moet voegen.

@Silkje
Ik heb ook zo'n lepelsetje in de la liggen. Maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Omdat ik alles weeg.
Lepel is wel een standaard aanvaarde hoeveelheid.
Maar wat jullie een theelepel noemen is voor ons formaat dessertlepel.
Handjes accepteer ik in principe niet. Er zal er hier en daar best een tussen door gescharreld zijn, maar als ik wakker ben is het toch echt nee. Bord is er ook zo een. Ik eet van een, relatief klein, diep bord.
Mijn hoeveelheid pasta of rijst of friet op dat bord is, waarschijnlijk, een stuk minder dan op jouw "grote" platte bord.
En zo weet ik er nog wel een paar hoor.
Mensen zijn mega creatief. Soms moet ik er heel hard om lachen.
Bijvoorbeeld schaal en schaaltje zijn al gebruikt, dan krijg je Swiebertje taal, schaaltjen, bakjen, kopjen. Ik heb wat dat aangaat al het een en ander voorbij zien komen.
Wat dacht je van deze 1 liter water = 1 liter water. Ja gek hè?
Of 1 liter water = 100 cl. of 1000 ml.
Die staat er wekelijks minimaal 5 x.

Onbekend
February 21, 2011 om 06:06
@Boekenkind, dankjewel, maar zit bv de rijst daar dan ook al bij inbegrepen, of moet je die nog apart invullen?
February 21, 2011 om 08:14
@Sylvana1987

Als de rijst niet in het pakket zit wel.
Maar volgens mijn geheugen zit de rijst in het pakket.
Overigens de inhoud van die pakketen staan op rubriek in de tabel. Er staan ook kant en klare, die zijn met alle ingredienten al mee berekend. Maar dan staat er bereid bij.
Is het een pakket waar nog rijst bij moet, dan moet je dat nog apart tellen.
Ik reken meestal met rijst 50 gram rauw = 100 gram gekookt.
Ik heb het wel eens gekookt gewogen, en daar komt het ongeveer op neer.
Gekookt wegen is niet moeilijk, bord op de weegschaal, weegschaal aanzetten (de digitalen dus). De schaal begint dan keurig op 0, ingredient op het bord en noteren. Sommige schaaltjes kun je dan weer op 0 zetten en het volgende wegen. Die zijn absoluut het makkelijkst in het gebruik.
February 21, 2011 om 10:44
Ik eet voor 2 zie ik... ik neem voor mezelf altijd 125 gram rijst ongekookt...

vervang dan wel altijd de rijst uit zo'n pak voor zilvervliesrijst, dan is het nog een beetje gezonder ;)
Onbekend
February 21, 2011 om 10:46
Ik zal die tabel wel eens goed bekijken dan :) Wij eten met zijn 2en meestal 125 gram op, dus zo'n 60-65 gram ongekookt per persoon.

Ik heb vandaag mijn ontbijt, lunch en tussendoortje al ingevuld en zit nu rond de 900 kcal. Komende tijd gewoon al beetje beginnen met dagboek invullen zodat ik op 1 maart meeste combinaties er wel in heb staan :)
Onbekend
February 21, 2011 om 13:13
Hmmm, ik krijg wel erg veel kcal aan drinken binnen :omg:

Vandaag 1570 kcal totaal, maar 560 daarvan was aan drinken (halve liter chocomel light en 1 liter Optimel aardbei/kers) En daarnaast nog cola-light gedronken, maar daar zit amper een kcal in, dus dat voer ik niet in.

Verhoudingen zijn 26% eiwit, 47% koolhydraten en 26% vet. Dat klopt ook nog niet helemaal dus. Nouja, nog 2 weken om uit te zoeken wat ik allemaal binnenkrijg en hoe dat dus vanaf 1 maart anders moet als ik echt weer wil gaan afvallen.
February 22, 2011 om 05:19
@Sylvana

Hier weeg ik ook het meerendeel van mijn eten. Je merkt dat je er steeds handiger in wordt. Op een gegeven moment weet je wat een boterham weegt, weet je hoeveel gram er in dat ene schaaltje gaat en weet je hoeveel gram die 2 opscheplepes zijn.
Het lijkt veel werk maar het valt reuze mee. In het begin is het even aftasten.
Vergeet je gemakkelijk iets, schrijf het dan op. Dan hoef je alleen op je papiertje te kijken en niet steeds die weegschaal te voorschijn te halen.

Je verhoudingen van eiwit, koolhydraten en vet valt nog wel mee hoor. Je hebt die voedingstoffen ook nodig :knipoog:
Probeer wel op je vetten te letten, dat je meer goede dan verkeerde vetten binnen krijgt.

succes ermee
Onbekend
February 22, 2011 om 08:41
Dankjewel en gisteren heb ik bij het avondeten idd gewoon een papiertje ernaast gehouden, alles achter elkaar afgewogen en dan is het ook zo klaar. En op veel verpakkingen staat ook wel hoeveel er in zit, bijvoorbeeld gisteren een ananasblikje, uitgelekt zo'n 140 gram, dus pp 70 gram. Dat kan ik dan gewoon zo opschrijven :) Die vetten kwamen vooral uit de wokolie, dus dat zijn wel gezonde vetten :)

Gisteren heb ik gewoon extreem veel gedronken omdat ik zo vroeg wakker was. Vandaag blijft het bij een halve liter Optimel, cola light en 1 beker cup-a-soup groenten, dus dat scheelt al een heleboel kcal :)
Onbekend
February 23, 2011 om 01:43
Ja, ik doe het ook hoor, alles afwegen. In het begin lijkt het echt een hele klus, maar als je er routine in krijgt, valt het wel mee.
Je ziet zo dat je anders toch stiekem meer kcal binnen krijgt, dan dat je zelf rekent, wanneer je niet alles zo afweegt.
Ik heb ook een digitale weegschaal.

En met gerechtjes tel ik alles bij elkaar op, eerst alles los de kcal uitrekenen. En dan omrekenen naar 100 gram.
En als ik dan opschep, kan ik dat ook weer omrekenen.
Misschien een beetje vergezocht, maar het helpt me enorm goed.
Mn weegschaaltje staat dan ook altijd op de aanrecht of op tafel.

Tip: als je een goedkoop digitaal wegertje wil, ga dan even langs action

Succes
Onbekend
February 23, 2011 om 06:05
Dankjewel voor de tip :)

Gisteren macaroni gegeten en totaal kwam ik op ruim 1200 kcal alleen al voor het diner uit, waarvan bijna 500 kcal aan boterhamworstblokjes :mondvaltopen: Dan schrik je toch wel even.

Drinken ging wel beter, daar maar 200 kcal van gehad, ipv de 560 kcal van eergisteren.

Ik heb net ook het eten van vanavond ingevuld, dat is gewoon aardappelen-groente-vlees en dan kom ik op 558 kcal uit, een heel verschil met gisteren dus :)
Onbekend
February 23, 2011 om 12:07
Sylvana

Klopt het wel?
Want ik zie staan 140 gram boterhamworst en 2 x 50 gram kaas, goudse oud 48+ geraspt.
Zowel de boterhamworst als 48+ kaas zijn erg vet.
Verder zie ik ook 2 x 15 gram bloem.
Macaroni kun je ook eten met mager rundergehakt of met kipfilet, minder kaas en een minder vette kaas.

February 23, 2011 om 13:18
Ik vul ook heel vaak mijn eetdagboek in en ben in 2 jaar tijd bijna 35 kg afgevallen. Van mijn dietiste kreeg ik een weekmenu van 1300 kcal. Moet eerlijk zeggen,dat dat niet altijd goed lukt. Ook het invullen van mijn dagboek gaat bij vlagen, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Over het invullen van het eetdagboek:

Las dat Sylvana zich afvroeg hoe je 10 gram appelstroop kunt afwegen of hoe je weet dat het 10 gram is. Ik doe dat heel simpel. (het ziet er ingewikkelder uit dan het is)

Ik heb een keukenweegschaal die per gram weegt. Boterham er op, weegschaal op nul, boterham wegen (en als veelgebruikte combinatie invoeren want dat scheelt tijd) boterham er op laten liggen, weegschaal op nul, boterham er af,; boter op de boterham smeren, boterham er op.. het getal dat je dan ziet, is de hoeveelheid boter die er op zit.
(wat sneller gaat: boterham wegen, bijv. 32 gram. Boterham er af, boter op de boterham, boterham er op. Dan weegt de boterham bijv.36 gram. 36-32 = 4 gram.. dat is de hoeveelheid boter.

Zo doe ik dat ook met appelstroop. Weegschaal op nul, boterham met boter er op leggen, boterham er af, appelstroop er op, boterham met appelstroop op de weegschaal leggen, getal opschrijven. Oftewel: ik weeg het achteraf. Dat doe ik met elk broodbeleg.

En paprika, champignon,groente, aardappels, enz? Alles op de weegschaal voordat het de pan in gaat. Het is enkel lastig als ik over hou en ik eet dat de volgende dag op. Dan weet ik niet goed hoe ik mijn dagboek moet invullen. Fruit weeg ik ook af voordat ik het eet. Heb maatlepels gekocht met theelepel, eetlepel, enz. en de maten er bij, zodat ik zeker weet dat ik inderdaad ergens een eetlepel van neem. 1 eetlepel is 15 ml.

Macaroni, pasta en rijst weeg ik RAUW, omdat de voedingstabel op de verpakking ook uit gaat van rauw. (had ik nagevraagd hier op de site). Heb een tabelletje gemaakt hoeveel gram het oplevert als het gekookt is. Voor het gemak kun je een factor 2,5 rekenen. Dus 40 gram rauw wordt ongeveer 100 gram gekookt.

Het vraagt inderdaad de nodige discipline om je weegschaal goed te gebruiken en om de uitkomst in een schriftje of direct in je eetdagboek te zetten. Kan zeggen: het went.
February 23, 2011 om 17:49
in het begin heb ik de meeste dingen afgewogen en die in de lijst met meest gebruikte cominaties opgenomen, ik wil niet iedere dag elk produkt wegen. Dan vind ik dat ik veel te veel met het eten bezig ben. Soms weeg ik wel eens producten om te kijken of ik nog goed zit, en over het algemeen komt het op hetzelfde neer... Meestal kom ik lager uit dan wat ik heb ingevoerd, maar dat is alleen maar goed.:) Maar ik weet het, dat is een keuze.
Nieuwe producten weeg ik wel en voer ik dan weer in de lijst in, lekker makkelijk.
Onbekend
February 24, 2011 om 06:26
@Barkie: De bloem en de kaas stonden er idd per ongeluk 2 keer in. Kom nu op iets meer dan 1000 kcal uit, maar dat is nog erg veel natuurlijk. Was wel 140 gram boterhamworst, we kopen altijd 2 pakjes boterhamworst dikke plak, daar zitten dan dus totaal 4 dikke plakken in. Ik wist wel dat boterhamworst niet zo'n goede keuze was, maar dat het zoveel kcal zijn wist ik ook niet. In het vervolg dus idd ander vlees of iig maar 1 pakje boterhamworst erdoor heen doen. En ipv volle melk halfvolle of magere melk gebruiken en Slankie 20+ geraspte kaas nemen ipv 48+. Dat zal ook al een boel kcal schelen. Normaal eten we best vaak macaronischotels, maar dat zal toch wat minder worden vanaf 1 maart.

Gisteren gewoon AGV gegeten en dat kwam qua kcal toch een stuk beter uit! En vanavond wordt het chicken tonight hawaii, dus daar zitten ook niet heel veel kcal in. Zat gisteren totaal op iets meer dan 1200 kcal, inclusief grote koek bij de koffie. Vandaag weer iets boven de 1200 kcal en zijn ook mijn percentages wat beter verdeeld :)

Rozenelf, bedankt voor je uitgebreide reactie! Van het weekend maar eens een digitale weegschaal kopen die op de gram afweegt. Want op de weegschaal die ik nu heb is het wel moeilijk af te lezen soms hoeveel het is. En ben nu idd bezig met veelgebruikte combinaties invoeren, zodat ik die niet steeds opnieuw hoef te wegen.
February 24, 2011 om 11:00
Macaronischotels kunnen gerust, maar beperk dan de hoeveelheid macaroni. Kies voor magere vleessoorten, doe er veel groenten in en dan is het geen enkel probleem. Als ik voor meer personen kook, dan serveer ik pasta en saus apart. Weeg mijn portie af (150 gram pasta) en neem onbeperkt groente. Op die manier is het makkelijker koken en wegen.

Behalve een digitale weegschaal, moest ik ook een leesbril aanschaffen haha. Soms staat de voedingswaardetabel in hele kleine lettertjes op een verpakking. Kijk dus heel goed als je een pot chicken tonight hawaii pakt! Of nog beter: maak alles zelf. Dan weet je precies wat er allemaal in zit.
February 25, 2011 om 05:40
Hoi,
ik heb het vorig voorjaar ook heel regelmatig ingevuld, nu ben ik pas net weer een paar dagen begonnen na weer wat aangekomen te zijn.
Ik ben toen ongeveer 12 kilo afgevallen, gemiddeld ongeveer een kilo per week. Nu ben ik van plan om nog ongeveer 7 a 8 kilo af te vallen.
als je interesse hebt, kijk gerust!
groetjes,
Syl1980
February 25, 2011 om 08:52
Macaroni maak ik vaak met mager rundergehakt, ook erg lekker, en je zou ook vegetarisch gehakt kunnen nemen, vind ik niet zo lekker, maar scheelt wel in kcal en ziet er hetzelfde uit als gehakt....
Onbekend
February 25, 2011 om 12:57
Ik moest vandaag nog alleen boodschappen doen omdat vriendlief nog steeds last van zn enkel heeft. Ik heb de kleinste verpakkingen vlees gekocht die er waren. Dat was +- 200 gram varkensfilet en 300 gram kipfilet (maar daar snij ik altijd nog heel veel af) Vanavond noedels met die varkensfilet, groenten en een klein beetje sweet chilisaus gemaakt en ik heb vriendlief niet horen klagen dat er te weinig vlees in zat :) Terwijl we normaal zo'n beetje het dubbele aan vlees erin hebben.

Dus als ik een wokgerecht ofzo maak kan ik er dus prima minder vlees in stoppen dan normaal. Als ik hem een halve schnitzel geef zal het hem wel opvallen natuurlijk, maar heb nu voor de AGV-maaltijd ipv gewoon vlees van die crispy chicken voor in de oven gekocht, die zijn ook 100 gram en hebben we al wel vaker gehad. Dus dat scheelt ook al weer een hoop kcal aan vlees zo.

Ik heb vanmiddag ook een digitale weegschaal van Soehnle en een set maatlepels gekocht, dus kan alles nu ook makkelijk afwegen :)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.