Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Problemen met afvalmethode

Geplaatst door Drive33 op February 16, 2011 om 09:22

February 16, 2011 om 09:22
Zou iemand me kunnen helpen?
Sinds half oktober vorig jaar zit ik op deze site in de hoop dat het afvallen sneller gaat. Nou, niets is minder waar. Ik was begonnen met een startgewicht van 75,6 kg, dat is uiteindelijk omhoog gegaan naar 79,6 kg eind december en in januari ben ik volledig opnieuw begonnen. Soms ging er wat af, soms kwam er iets bij, maar nu weeg ik 80,7 kg. Ik heb van verschillende buddies tips gekregen hoe ik het beste kan afvallen. Omdat ik via excel afval had iemand mij de raad gegeven om 20% verschil te krijgen tussen gebruik en verbruik. Dat had ik geprobeerd en ook moest ik de verhoudingen koolhydraten, vetten en eiwitten in de gaten houden.
Van een ander heb ik gehoord dat ik naar mijn voedingsbehoefte moet kijken en die aantal calorieën aanhouden. In mijn geval is dat 1600 calorieën.
Maar ik ben vreselijk onzeker en ik zou graag willen weten wat ik nu het beste kan doen. Hoe weet ik nu wie van de 2 gelijk heeft?

:drive33:
Onbekend
February 16, 2011 om 09:55
De beste methode is 80% eten van wat je verbruikt.

In je sportdagboek kun je kiezen voor:
Sportdagboek bewerken.
Sportdagboek invullen op basis van gemiddeld energieverbruik.
Gemiddeld energieverbruik is voor 24 uur, dus je moet niet alleen naar overdag kijken (werk of school), maar ook rekening houden met slapen en tv kijken.
De site berekent dan wat jouw verbruik is.
Je moet dan zelf even uitrekenen hoeveel kcal 80% is.
February 16, 2011, gewijzigd door Zauberhaft op February 16, 2011 om 10:23
Hoi Cora,

Ik heb je reaktie op het forum gelezen over de excelsheet en je problemen met afvallen. Ik ga daar zeker op reageren in het forum, maar dat vergt even de nodige tijd. Dus even geduld asjeblief!

:zauberer:
February 16, 2011 om 10:46
Check even de uitgangspunten.

Ik zie nl verkeerde getallen... 1600? How comes?

Goed ingevuld bij je huidige gewicht zou-ie moeten geven:

Aktiefcode 2 van deze site. (=3 op de Excel)

1484 kcal verdeling Eiwit 16%/KH 45%/Vezels 4%/Vet 35%

Je normale behoefte zonder afvallen zou zijn 1855 kcal, die 1484 is daar 80% van.

Laat maar even weten...
February 16, 2011 om 11:09
De 16oo kcal zijn dus niet van de excelsheet, maar van >>>iemand anders<<< (ook niet van mij hoor)

@Cora, Het is het beste om te eten volgens je behoefte!

Het wordt interessant, dit topic. Misschien dat vanaf vandaag sommige deelnemers de zgn sheet van .... met andere ogen gaan bezien!

:zauberer:
February 16, 2011 om 12:04
@Drive ik dacht even dat je aktiefkode misschien te hoog is, maar al zoekende naar een oorzaak lees in een clubforum een berichtje van jou uit dec 2010. Dit...

"Ik moet verschillende medicijnen slikken per dag"[dan volgt de opsomming van wat je slikt] en dan eindig je met
"Ik weet dat medicijnen ervoor zorgt dat je dikker wordt"

Op de sheet staat een waarschuwing in rood.

Je hebt zelf je eigen antwoord allang gegeven.

Sorry, maar probeer iets anders.

Misschien SC lid worden, opvragen hier, of de club van Zauberhaft. Misschien haalt hij wat uit de eetdagboekjes in combinatie met de medicatie. Daar kan ik me niet aan wagen.
February 16, 2011, gewijzigd door Drive33 op February 16, 2011 om 14:24
@Avla: Wat bedoel je met SC? Sorry, die waarschuwing had ik niet eerder gezien. Of ik moet eroverheen gekeken hebben. :dom:
@Zauberer: Ja dat klopt. Die zijn van iemand anders. Niet van de excelsheet.

February 16, 2011 om 14:36
SC = Specalcare abbonnement. (klik op blauwe letters)

Dan krijg je indien niet uitgezet zo'n :specialcare: bij je naam te zien.

Het kost wel iets in de maand.
February 17, 2011 om 01:55
@Drive, ik kom er nog even op terug. Je kan hier wel wat uit afleiden.
Jij kwam in ongeveer 47 dagen 1,1 kilo aan.

Als ik dat in een sheet simuleer zou je dat normaal overkomen als jij 1852 kcal per dag zou eten.

In je eetdagboek is het gemiddeld meer 1550, klopt dat een
beetje?
En dan heb jij dàt effect al. De medicijnen verstoren dus ècht de boel.

Neem 1852 haal de 1550 eraf zou je om af te willen vallen zou je 302 kcal minder moeten eten dan de 1550. Zit je op 1248.

Dat komt overeen met een afvalspreadsheet, de laatste versie, op aktiefcode 1, onder BMR = JA, 80% dieetbelasting. En je verdere gegevens.

Maar dat is alsnog een laag en ik vind dat een "link" advies.

Daarom resteert me nog het enige advies wat ik in elk geval heb:

Als ik het had ging ik even met de huisarts babbelen.
February 17, 2011 om 09:35
@Avla: Oke dank je wel. Ik ga dit wel even proberen. Je hoort het wel weer.

February 17, 2011 om 10:01
Cora, controleer het nou eerst bij de huisarts. :arts2:
February 18, 2011 om 03:17
@Avla. Dat wil ik wel doen, maar ik moet woensdag eerst naar de internist. Ik heb een beenmergpunctie gehad, een bloedonderzoek en een botdichtheidsmeting. Daar krijg ik woensdag de uitslag van. Dan kan ik kijken of er iets door de medicijnen tegengehouden wordt en kan ik altijd nog met de huisarts praten.

February 18, 2011 om 04:42
Cora :+: en alvast veel sterkte!
March 1, 2011 om 10:38
@Avla: Ik ben bij de huisarts geweest. Toen ik wilde vertellen dat ik wilde afvallen, maar een te snel werkende schildklier heb, werd ik heel emotioneel. Even later kon ik mijn verhaal wel vervolgen. Het is nog steeds een heel moeilijk onderwerp voor mij om over te praten. Wegschrijven, zoals hier in mijn dagboekje gaat beter.
In juli was mijn bloed ook geprikt en toen bleek mijn schildklier iets te langzaam te werken. Zeker niet te snel. Hij vraagt zich af waar de internist het vandaan heeft. De internist moet een brief naar de huisarts sturen, maar de huisarts heeft nog niets ontvangen. Hij wil eerst die brief zien. Dat kan een paar weken duren. Hij zegt dat ik niet naar mijn gewicht moet kijken op een paar dagen. Ik zei dat ik sinds half oktober 5,3 kg ben aangekomen en dat is niet de bedoeling van een afvalsite. Ik heb gezegd dat mijn BMI op dit moment 29.71 is.
Hij zegt dat hij er iets aan wil gaan doen (we moeten er iets aan doen), maar eerst die brief afwachten. Omdat ik ook nog steeds hoest met braakneigingen (na 3 maanden) wil hij een longfoto laten maken. Dat mag volgende week ook. Nou, dat komt mooi uit, want deze week heb ik weinig tijd. Hij zegt dat het niet hoeft dat je afvalt van een te snel werkende schildklier. Je kan er ook van aankomen. Hij heeft beaamd dat ik vocht vasthoud.
Volgende week is de huisarts met vakantie, maar we hebben meteen een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Dat wordt een dubbele afspraak. Ik mag terecht op 15 maart om 10.30 uur. Dan gaan we die hele brief doornemen en aan de hand daarvan gaat hij beslissen wat we gaan doen: schildklier of diëtist.
Onbekend
March 1, 2011 om 10:53
@ Drive33, Ik hoop dat de komende afspraak je verder kan helpen. Erg vervelend als je niet weet waardoor je die klachten hebt. Heel veel succes!
March 1, 2011 om 11:39
@Drive33, een te traag werkende schildklier heeft inderdaad als bij-effect gewichtstoename (ben ervaringsdeskundige). Waarschijnlijk krijg je synthetisch schildklierhormoon voorgeschreven. Alle kans dat het afvallen dan wél weer lukt!

Een site waar je veel info op kunt vinden is www.hypomaarniethappy.nl

Jolijt
March 1, 2011 om 11:40
Oh enne.... bij schildklierproblemen absoluut niet te weinig gaan eten! Crashdieetjes helpen je toch al verstoorde stofwisseling helemaal om zeep.....

Jolijt
March 1, 2011 om 12:44
@Jolijt. Erg bedankt voor de tips. Ik zal vanaf morgen weer meer gaan eten.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.