Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Appeldag

Geplaatst door Renee15 op February 16, 2011 om 12:15

February 16, 2011 om 12:15
Hallo mensjes,

Wie hebben er allemaal ervaring met een appeldag? Vertel me er over :)

Sinds 1 februari ben ik aan t schommelen tussen de 82 en 21 kilo.. Weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen. Ik dacht dat een keer per week n appel dag misschien een idee is.

Helpt dit denken jullie?

Liefs
February 16, 2011 om 12:31
Ik hoop dat die '21' een typefout is ;);)

Als ik je eetdagboek en sportdagboek zie, denk ik dat je lijf misschien in spaarstand is geraakt. Als ik jou was zou ik het verschil tussen voedselinname en energieverbruik wat kleiner maker. Dan gaat het afvallen wel wat minder snel, maar dan kom je waarschijnlijk wel voorbij dat plateau waar je nu op zit.
February 16, 2011 om 12:42
Oow hihi jaa dat moet natuurlijk 81 zijn :shy:

Misschien is zo'n appeldag dan een slecht idee? (Want dan krijg je helemaal weinig calorieën binnen natuurlijk..)

De afgelopen 3 dagen heb ik daarom ook meer gegeten.. Rond de 1500.. Ik blijf de komende week nog op 1500 zitten.. Maar daarbij wil ik wel weer gaan sporten (Mn crosstrainer is net weer gemaakt).

Hoop dat het weer lukt zo met meer eten en meer sporten..
February 16, 2011 om 14:18
In appels zit een stofje waar veel mensen juist honger van krijgen. De kan het eens proberen met een fruit en yoghurt dagje en als dinder alleen kip/vis met groente.
February 16, 2011 om 14:21
Nee! Zit ik net aan een appel om mn honger te stillen haha, dank voor je reactie
February 16, 2011 om 16:01
Mij lijkt zo'n appeldag inderdaad niet echt handig, dan ga je juist snaaien. Of je moet heeeel veel doorzettingsvermogen hebben, dan vind ik je heel knap :DD:
Onbekend
February 16, 2011 om 16:11
Ik vind het niet zo heel verontrustend dat je tussen de 81 en 82 kg schommelt.Dat is niet heel veel verschil, iets meer drinken de ene dag en je zit op 82 kg, of een keer goed naar de wc gaan en je zit op 81. Ik denk dat je gewoon even op een plateau zit, waar veel mensen last van hebben als ze een tijd aan het afvallen zijn. Ik zou gewoon doorgaan zoals je gewend bent en zeker geen appeldag inlassen. Na een tijdje zul je vast wel weer gaan afvallen.

Of je zit idd in de spaarstand en dan moet je juist even meer gaan eten om daarna weer af te kunnen vallen.

Succes ermee!
February 16, 2011 om 16:17
Denk niet dat dat helpt, mischien meer sporten?
February 17, 2011 om 15:19
Jaa mee eens! Meer sporten dus. Bewegen, mag dat ook? 3 keer per week n uur lopen, 4 keer per week 20 min crosstrainen, 1 keer per week 45 min zumba? Of is dat niet genoeg..

1500 eet ik nu, denk dat ik daarbij blijf..
February 17, 2011 om 18:33
Als je zoveel sport, kan het ook zijn dat je spiermassa juist toeneemt. Dat schijnt zwaarder te zijn dan vet.

En er zijn ook theorieën die zeggen dat je pas na 20 minuten aan vetverbranding begint. Dat zou betekenen dat dat werk op de crosstrainer niet zoveel doet voor je lijf. En let ook op je hartslag tijdens het lopen op de crosstrainer; vermoedelijk ben je daarmee veel meer bezig met uithoudingsvermogen, dan met vetverbranding. Dat geldt ook voor lopen als je daarmee hardlopen bedoelt. Als je gewoon wandelen bedoelt dan niet.

February 18, 2011 om 10:25
Ik bedoel gewoon wandelen ;)
Iedereen zegt iets anders.. sommigen zeggen dat t idd pas na 20 minuten vet verbrandt, anderen zeggen dat je beter twee keer per dag n half uur kan lopen dan 1 keer een uur.. er zijn zo vel verdeelde meningen. Langer dan 20 minuten hou dik het nog niet vol op de crosstrainer. Later misschien.

Hoe dan ook zullen die 20 minuten niet voor niks zijn. Het kost in ieder geval energie, dus de calorieën die ik binnen krijg verbruik ik ook..
February 19, 2011 om 15:17
dat denk ik ook.
en dat je spieren krijgt is niet erg.
Hoe meer spieren, hoe meer caloriën je in rust verbrand.
Sporten is nooit slecht. En of je vet verbrand of niet, de caloriën ben je kwijt.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.