Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Keuze bij uit eten gaan....

Geplaatst door DaphneD op February 17, 2011 om 13:54

February 17, 2011 om 13:54
Als je niet zelf het restaurant kiest bedoel ik vooral. Ik kan niet onder een etentje uit maar ik vind het zo lastig te bepalen wat ik het beste kan kiezen qua kcal, ik kom er niet goed uit met de calorielijst. Ik zit op de site van het restaurant te kijken, wat denken jullie dat de beste keuze is uit:

- ossenhaas
- lamsrack
- kalfsoester
- zalm in een kruidenkorst

De spareribs heb ik er maar niet bij gezet die lijken me zeker weten afvallen :bigsmile:

Ik heb verder niet echt een voorkeur, dus het is ook geen kwestie van neem gewoon een halve portie van waar je het meest zin in hebt.

:kalkoen:
February 17, 2011 om 14:10
Hou je niet van een ander soort vis? Kabeljauw, tilapia etc is vaak een goede keuze.

Van bovenstaande zou ik de ossenhaas of de lamsrack kiezen. Zalm is op zich prima maar met "kruidenkorst" is het maar afwachten of je niet een laagje paneermeel voorgezet krijgt.

Enne..... geen stokbrood met kruidenboter nemen, en heel rustig aan met de frietjes, dat scheelt ook enorm....
Saus apart vragen, ook altijd handig.

Eet smakelijk en veel plezier in ieder geval.
February 17, 2011 om 14:33
Ik lust heel veel soorten vis maar tis zo'n restaurant met maar 6 hoofdgerechten. De vier die ik noemde, en spareribs en kaasfondue. Die vielen dus al af dus moet wel een van deze vier zijn.

Is lamsrack mager ja? Ik hou wel erg van lam en dat smaakt ook goed zonder saus, lekker smaakvol van zichzelf. Ik heb geen idee trouwens of er friet bij komt of niet maar daar moet ik inderdaad mee oppassen. Gelukkig stond er bij de voorgerechten tomatensoep tussen, want verder was het allemaal roomkaas enzo.
February 17, 2011 om 15:52
@DaphneD

Lamsvlees is niet mager hoor.
Als je mager vlees wil moet je echt voor de Ossenhaas gaan.
Nevo tabel - lamskarbonade

Nevo tabel ossehaas
February 17, 2011 om 16:27
Ik zou voor de ossenhaas gaan. Veel eitwitten, relatief weinig vet en is nog erg lekker ook. Saus kun je inderdaad apart vragen.

Maar eens een keertje uit eten moet toch best kunnen..? Houd de rest van de dag en de dag erna rekening met wat je eet, dan valt het prima te compenseren ;)
February 17, 2011 om 17:06
Dan neem ik de ossenhaas denk ik :) en dan zonder saus (of apart en dan bijna niet nemen).

Ja normaal zou ik inderdaad gewoon de rest van het weekend rustig aan doen, maar ik heb ook nog twee verjaardagen, een high tea en maandagavond weer een diner. Dus ik wil proberen de magerste keuzes te maken want zelfs met rustig aan doen wordt het lastig denk ik. Zo heb je wekenlang niks en zo moeten ze je allemaal tegelijk hebben he!

En de dessertkaart doet me echt kwijlen, maar chocoladetaart, dat kan écht niet natuurlijk.
February 17, 2011 om 17:16
Je hoeft niet persé 3 gangen te eten toch..?! Vervang een dessert door een lekkere kop koffie/thee met eventueel een bonbon. Heb je toch ook een lekkere afsluiting van je diner.

Tja, verjaardagen ken ik. Hier de afgelopen weken teveel verjdaardagen en visite gehad. Ik kan dan de verleiding niet weerstaan en dat heb ik geweten op de weegschaal.

Prober inderdaad de magerste/gezondste keuze te maken. Probeer gebak te laten staan en misschien nog wat extra te bewegen/sporten?

Succes!
February 18, 2011 om 03:02
als ik uit eten ga is het een uitje iets wat ik niet vaak doe, dus dan eet ik wat ik zou willen eten ;).. maar idd de ossenhaas is een goede keuze ;)
February 18, 2011 om 06:38
Ja ik neem thee achteraf, zonder bonbon. Hoop ik.
Onbekend
February 21, 2011 om 06:05
En hoe is het gegaan van het weekend? :)

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.