Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Quinoa vlokken

Geplaatst door Cookie5 op March 2, 2011 om 03:01

March 2, 2011 om 03:01
Kan iemand me helpen met het uitrekenen van de voedingswaarde van Quinoa vlokken.
Op de zak van de Halm staan wel voedingswaarde maar in percentages. Wat ik ook doe, ik kom op een hele hoge voedingswaarde uit. Bij het omrekenen van 1415 kJ naar kcals kom ik uit op 338. Als ik dan de percentage in de tabel invul, kom ik op hele andere gegevens uit.

Energie 1415 kJ
Eiwit: 14%
Vet: 5%
Koolhydraten: 59%
Vezel: 4%
March 2, 2011 om 03:10
Cookie5

De Halm hebben Tuppie en ik al een hele brief/email wisseling mee gehad. Zij snappen het probleem niet.
In hun vlokken zit dat.... en daar doe je het maar mee.
We vullen daar dan ook gewoon de percentages in.
Vezels nog niet. Maar de rest wel.

KJ omrekenen kan ik niets eens.
Ik reken altijd zelf na als ik twijfels heb.
Het programma heeft overigens altijd gelijk :DD:

eiwit 14% x 4 = 56 + koolhydraten 59% x 4 = 236 + vet 5% x 9 = 45 samen geeft dat 337 gram of procent.
Vergeleken met de andere vlokken klopt dat dacht ik aardig.

Laatst zag ik wel dat ze zijn begonnen om de waardes in grammen te geven. Klagen helpt dus wel degelijk.
March 2, 2011 om 03:15
Boekenkind, ik heb hem ingevoerd, ik had eerst de percentage omgerekend, en toen ingevoerd. Niet slim dus :shy:, ik heb nu gewoon de percentage ingevoerd als waarde.

En weer bedankt!
March 2, 2011 om 03:27
Cookie5

:lachen: Dat hadden Tuppie en ik dus eerst ook gedaan.
met de 4 granen vlokken. Dat was zo ver naast wat andere vlokken doen, dat we zijn gaan mailen. Eerst ik, maar ik ben na 4 volkomen idiote antwoord mails er mee gestopt. Toen heeft Tuppie het nog eens geprobeerd, maar ook die kwam er niet uit.
We hebben toen maar besloten de percentages als grammen te lezen.

Ik heb even gekeken bij de quinoa, en dan zit je wat waardes in de lage regionen. Dat is prima toch?
March 2, 2011 om 03:49
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. :lacheuh:
Volgens mij is hij nu correct in de tabel, hij wijkt nu in ieder geval niet zo af.
March 2, 2011 om 04:10
@Cookie5

Helemaal goed. Ik zal het meteen even goedkeuren.
En nee hoor, je bent echt niet de enige. Niets is ons mensen vreemd. We zijn gewoon allemaal eigenaardig op onze eigen unieke manier.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.