Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Valtaf sportdagboek en mijn crosstrainer

Geplaatst door GewoonHetty op March 2, 2011 om 10:57

March 2, 2011 om 10:57
hallo mensen,

ik doe een paar keer in de week 40 minuten op mijn crosstrainer staan. Na 40 minuten geeft mijn crosstrainer aan dat ik 129 kcal heb verbrand. Maar als ik dan begin in te vullen hier in het sportdagboekje dan geeft het dagboek aan dat ik meer dan 400 kcal heb verbrand.
Waar moet ik me nu aan houden? Iemand een idee?

Groetjes,
Hetty
March 2, 2011 om 10:59
ps. 582 kcal dus per 40 minuten. Ik heb nu ingevult aan de hand van mijn eigen crosstrainer en hier dus ingevuld 10 minuten dan heb ik 145 kcal volgens de tabel verbruikt.
Lijkt mij toch niet te kloppen?

Ik kan mijn bericht niet aanpassen vandaar dit schrijven er nog onder.

groetjes,
Hetty
Onbekend
March 2, 2011 om 11:26
10 minuten = 145 kcal -> 40 minuten = 580 kcal
Dit klopt dan toch?
March 2, 2011 om 11:47
Hoi Barkie,

nee wat ik bedoel is dat ik dus 40 minuten train, mijn crosstrainer geeft dan aan dat ik 129 kcal heb verbruikt maar
als ik hier op valt af 40 minuten invul dan zegt het dagboek hier dat ik 580 kcal verbruikt ipv 129 wat mijn crosstrainer aangeeft.

Ik vraag me dus af wat ik moet aanhouden?
Onbekend
March 2, 2011 om 12:37
Als je crosstrainer dat kan uitrekenen zul je ook je gewicht en andere gevens hebben moeten invoeren in die crosstrainer.
Iemand die zwaarder weegt verbruikt namelijk meer kcal dan iemand die lichter weeg (ik zou volgens het sportdagboek 298 kcal verbruiken bij 40 minuten crosstrainer).
Staan de in de crosstrainer ingevoerde gegevens dus wel goed?
March 2, 2011 om 13:06
Ik moest op de sportschool invoeren. Leeftijd, gewicht, op welk niveau ik wil crossen en nog iets, tempo?. Pas als ik dat allemaal had ingevoerd kreeg ik een eerlijke uitslag, volgens mijn begeleider.
Ik val na 2 minuten dood van dat ding, dus heb ik dat niet al te lang gedaan. Maar ik moest heel veel invoeren, dat weet ik nog wel
Onbekend
March 2, 2011 om 13:09
Ik heb het voor mij ook ingevuld net en ik verbrand met 10 minuten crosstrainer 95 kcal zegt het sportdagboek. Maar is dat ook bepaald dan voor mijn gewicht of is dat een algemeen aantal kcal?
March 2, 2011 om 13:12
Ik moet inderdaad invullen:
lengte, leeftijd, gewicht.
Dan moet ik de hartslagmeter vasthouden en berekent hij mijn bmi.
Aan de hand van die gegevens stelt de crosstrainer mijn programma vast.

Ik doe de crosstrainer 40 minuten en kijk intussen naar een programma of naar slamtv. In die tijd dus keihard trainen en met iets erbij aangenaam maken.
Voor mij werkt dit geweldig deze combinatie maar nu viel mij dus dit verschil op en ik vraag me dus af welke meting reeëler is.
Onbekend
March 2, 2011 om 14:01
Hetty

Ik heb zojuist even 3 sportactiviteiten ingevoerd en alle 3 voor 40 minuten:

fietsen (16km/u) 120 kcal
crosstrainer 298 kcal
fietsen (racen) 25-30km/u 361 kcal

Het lijkt mij dat het sportdagboek dus het goede aantal verbruikte kcal aangeeft.
March 7, 2011 om 14:05
Heb je een hartslagmeter? Zo één waarbij je ook eerst van alles moet instellen? Als je een keer daarmee op de crosstrainer gaat staan krijg je echt jouw persoonlijk verbruik. En dat is vast wéér een ander getal.....

Zelf zou ik in jouw geval eerder geneigd zijn het getal van de crosstrainer te geloven. Die getallen op de site zijn er ook maar een keer door iemand ingezet. Het is wat mij betreft een insicatie, en niet meer dan dat.
Wat voor de een zware inspanning is doet de ander fluitend.
En is de tijd van cardio inclusief van apparaat wisselen of "netto" ??

Voor wandelen 5 km/u moet je op sommige stukken wel 6 kilometer lopen - of nóóit stilstaan om op je kaart te kijken of je schoenveter vast te maken.....

Jolijt

March 7, 2011, gewijzigd door Jolijt op March 7, 2011 om 14:08
Sylvana volgens mij rekent het dagboek het uit voor een bepaald gewicht, als je dus afvalt zal je dagboek dus (terecht) een lager verbruik gaan aangeven voor dezlefde activiteit. Maar daarmee blijft de gekozen waarde nog steeds een soort gemiddelde, niet iedereen staat even fanatiek op een crosstrainer denk ik.

Jolijt
March 7, 2011, gewijzigd door LonBB op March 18, 2011 om 02:51
Als ik de crosstrainer op de sportschool gebruik en die staat volledig op mij gestemd (sport via pasje) dan verbruik ik in 30 min ong. 390 kcal. Moet ik wel zeggen dat de hartslagzone tussen 129 en 149 zit.

Manlief sport en in 1 uur 1000kcal af maar die weegt iets zwaarder en gaat een stuk sneller!
Onbekend
March 7, 2011 om 16:19
Jolijt, dankjewel voor je antwoord! Ik vul het idd maar gewoon in mijn sportdagboek in, maar hou in mijn achterhoofd gewoon dat het een gemiddelde is.
March 17, 2011 om 17:24
misschien nog een reactie weet niet of het nodig is..

maar ik weeg 71 kg, ben 169 cm lang en mijn hartslag moet tussen de 153 en 170 liggen tijdens het sporten.
Ik heb vandaag in 35 minuten 600 kcal verbrand op de crosstrainer...
is dus lekker :)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.