Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

actifry

Geplaatst door Molly27 op March 9, 2011 om 11:15

March 9, 2011 om 11:15
Ik zit heel erg te twijfelen om de actifry te kopen. Vandaar dat ik benieuwd ben want jullie er allemaal mee (en in) doen. Ik begreep dat je als je patat wilt maken wel een uur geduld moet hebben. Ik ben bang dat als ik hem koop ik hem uiteindelijk niet veel gebruik als de bereidingstijd van alles zo lang is.
March 9, 2011 om 16:20
Check link!
March 10, 2011 om 04:01
dank je voor de link! Hoe lang duren gemiddeld de recepten in de actifry?
March 10, 2011 om 07:40
Ik heb zo'n Tefal Actifry gekocht en gebruik het enkel voor frietjes. Maar dat duurt heus geen uur hoor. Je krijgt een handig recepten- en bereidingsboekje bij die machine, voor een kilo frietjes reken je op een 35 minuutjes baktijd. Ik maak meestal een 600 g frietjes en die zijn op een klein halfuurtje klaar. Ik zet de machine op en ondertussen dek ik de tafel en maak ik nog wat andere gerechten klaar (slaatje voor bij de frieten, evt. iets opwarmen e.d.), dus dat valt best mee : je zet je Actifry op en je hoeft er niet naar om te zien.

Je kan er ook diepvriesgerechten in bakken, vb. van die kleine aardappelnootjes uit de diepvries : die zijn op 12 minuutjes klaar. Of Vietnamese mini-loempiaatjes, die hebben ook maar rond de 10-15 minuutjes nodig.

Ik heb hem enkel nog maar gebruik voor frieten, aardappelnootjes en loempiaatjes en ik was er altijd heel tevreden van hoor. Bij de diepvriesproducten hoef je zelfs geen olie meer toe te voegen want die zijn al voorgebakken geweest.

Groenten of vis/vlees heb ik er nog niet mee gemaakt.

Groetjes,

Pekineesje
March 11, 2011 om 07:54
heerlijk ding je maakt er ook zo vetvrij mogelijk een kroket in maar dan wel de draaiarm eruit en regelmatig handmatig omdraaien. dit kan ook met een bal gehakt.

ik gooi er snackjes als frikandel, loempiaatjes in.

aardappeltjes, of friet uit zak.

zelfs kippenboutjes en pootjes en vleugeltjes doe ik erin zonder olie ;)

ik kan niet meer zonder en ben verkocht
:ola1988:
March 11, 2011 om 09:44
Daar had ik nog niet aan gedacht : die draaiarm eruit doen en evt. aardappelkroketjes in de Actifry en handmatig als eens voorzichtig omroeren.

Bedankt voor de tip!!
March 17, 2011 om 10:39
Ik doe eigenlijk van alles in de Actifry, erg lekker bv kalkoen of kipreepjes gekruid of gemarineerd eerst 10 min bakken en dan met paprika of champignons en een uitje ongeveer 20 min. Wat mie koken en het vlees erover heen doen, best lekker en zonder saus. Kleine gehaktballetjes doe ik er ook in bakken je hebt geen boter nodig ik doe ze 10 min zonder arm en dan de arm in de pan en dan nog eens 10 min ze zijn dan perfect. Je kunt rundergehakt of kippengehakt of lamsgehakt nemen. Er zijn zoveel mogelijkheden met de Aktivry je moet er een beetje creatief mee omgaan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.