Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

afvallen lukt niet

Geplaatst door Do80 op March 21, 2011 om 03:58

March 21, 2011 om 03:58
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik wil heel graag afvallen en ben vanaf augustus 2010 bezig om af te vallen. In het begin ben ik begonnen met 3x in de week naar de sportschool mijn spieren trainen, zodat je ook vet verbrand in je 'gewone' dagelijks leven. Overdag verdeeld eten met brood en mager beleg in de avond gewoon eten geen vette dingen en vooral niet teveel. Toen ik na 4 maanden nog steeds geen 2 kilo kwijt was ben ik begonnen aan Sonja Bakker. Daar ben ik nu inmiddels 9 weken verder mee en ik weeg nu bijna 75 kilo. Ik kwam van de 80 af. Oftewel bijna 5 kilo in 6 maanden. Ik sport nu zo vaak als ik kan. Maandag lopen met een vriendin, woensdag 4xb, donderdag spinning, vrijdag 4xb, zondag squash.
Wie kan mij adviezen geven?? Ik vind het nu zo traag gaan en ik kan me bijna niet meer toe zetten om dingen te laten.

Groetjes,
Do
Onbekend
March 21, 2011 om 05:18
Hallo Do80,

als ik het zo lees ben je erg gefocussed op je gewicht. Die kilo's die je al bent afgevallen zijn al hartstikke goed :+:

Maar als je veel sport, kan het zijn dat je niet meer zoveel afvalt, want spieren wegen zwaarder dan vet. Maar dan zou je wel andere resultaten moeten merken. Dat je hartslag bijvoorbeeld minder hoog wordt, je een betere conditie krijgt en je fitter voelt en dat je lichaam wel strakker wordt, waardoor je kleren beter passen.

Dus staar je niet blind op de kilo's, maar kijk ook eens wat voor andere effecten het heeft op je gezondheid. Misschien zie je dan wel veranderingen en resultaten :)

:veelsucces:
March 21, 2011 om 05:56
Hoi hoi, misschien eet je te weinig? Je sport 5 keer per week, en Sonja Bakker is volgens mij ongeveer 1000 kcal per dag.. Dat lijkt me te weinig als je zo veel sport...

Ik snap dat het heel frustrerend is dat het niet zo goed lukt!!! Ik hoop echt dat je snel meer gaat afvallen. Misschien dus toch wat meer gaan eten..?

:renee15:
March 22, 2011 om 04:00
Hallo, ben het eens met beiden dames hier boven, beide hebben gelijk wat je zou kunnen proberen is sowieso eerst je brood laten staan, koolhydraten arm gaan eten en minder sporten, althans krachttrainingen. Je lichaam heeft ook rust nodig om te kunnen afvallen...en ik denk dat jij je lichaam overbelast en dus geen rust geeft. Probeer een week even geen koolhydraten en om de dag een flinke wandeling of 2 x in de week naar de sportschool te gaan niet overdrijven qua training!

Als je na een week je dan weer weegt dan zal je resultaat zien...dat weet ik zeker!

Ik hoor graag hoe het je vergaan is en wat je gedaan hebt.
gr. Pura
March 22, 2011 om 05:42
@Mariposa: Wat een belachelijk idee om je brood te laten staan!

@Do80: Sylvana en Renee zeggen zinnige dingen. Eet je voldoende voor de hoeveelheid sport die je doet? Ben je in centimeters afgevallen? Verder heeft het lichaam de neiging zich heel snel aan te passen. De kans is dus groot dat jouw lichaam een boost nodig heeft, omdat het gewend is aan jouw eet- en beweegpatroon. Verander eens iets. Ga eens een week minder sporten, kijk eens kritisch naar je eetpatroon. Zit je in de spaarstand?

Het is echt niet onmogelijk! (Maar skip vooral niet al je koolhydraten)
March 22, 2011 om 07:22
Eens met Veruna. koolhydraten heb je gewoon nodig. Bovendien ga je niet de rest van je leve koolhydraat eten. dus je komt weer aan zodra je weer normaal gaat eten. Je moet je eetgedrag aanpassen, en dat voor altijd vast kunnen houden. (Met gelijk blijven kun je natuurlijk wel meer eten dan met afvallen)
March 22, 2011 om 08:05
Zorg dat je als eerst in de ochtend je koolhydraten binnen krijgt als je brinta of havermout lust kies dan hiervoor.

Zorg dat je om de 2,5 a 3 uur eet. Tussendoor eiwitrijk zoals franse magere kwark bijv een halve pot. In de middag eet je bijv 2 boterhammen en voldoende eiwitten erbij. Zorg dat je dus 3 uur na je lunch weer een tussendoor eet. Zorg ervoor dat je niet al je koolhydraten skipt maar dat je matigt naarmate de dag vordert. In de avond voor het slapen gaan als tussendoor bijv bakje tonijnstukjes met komkommer en tomaat. Ook rijstewafels tussendoor met bijv kipfilet is een idee.

Hoe minder je nu gaat eten hoe slomer je stofwisseling wordt. Zeker als je al je koolhydraten teveel eruit haalt zal je merken dat dit niet vol te houden is en spierafbraak komt. Daarbij is het een idee om je trainingsschema nog eens goed te bekijken of laten bekijken misschien train je wel al te lang op dezelfde manier of draai je dingen om bijv: eerst krachtraining en dan even cardio is beter dan eerst een halfuur cardio dan even kracht en thats it. Kijk op onze site bij voedingsfaq voor een VOORBEELD voedingsschema. Dit is een strak schema en wij zeggen zeker niet dat je zo moet eten aangezien dit voor iedereen zeer persoonlijk is *gewicht, lengte, vetpercentage, doel, verbruik

Gr

Sports Nuts
Real Food| Real Results
Onbekend
March 22, 2011 om 08:08
Ik verbaas me echt bij sommige reacties van Mariposa. Koolhydraten heb je ook gewoon nodig en als je in de juiste verhoudingen je koolhydraten, vetten en eiwitten binnenkrijgt is er niks aan de hand en kun je gewoon op een gezonde manier afvallen. Het is nergens voor nodig om je koolhydraten te laten staan, want als je dan op je streefegwicht zit en ze weer gaat eten kom je meteen weer aan. En daarnaast heeft je lichaam ze ook gewoon hard nodig.
March 22, 2011 om 16:57
Idd, Sylvana Sterker nog Zonder koolhydraten kan je niet op een normale manier vet verbranden... Bovendien hebben je hersenen koolhydraten nodig om te functioneren. Een bepaalde hoeveelheid koolhydraten is dus zeker nodig..: Maar over het algemeen worden er wel vaak veel meer koolhydraten gegeten dan je nodig hebt.. maar die volkorenproducten zou ik zeker niet allemaal laten staan.
March 22, 2011 om 17:47
En groenten en fruit ook niet!

March 23, 2011 om 08:44
Als je Sonja Bakker nog volgt zou ik per maaltijd iets erbij doen zodat je boven de 1000 cal komt. Ik probeer ook uit die 1000 cal te komen en ong 1300 per dag binnen te krijgen.

Ik heb het probleem ook gehad met Sonja Bakker, ik viel op een gegeven moment niks meer af. Eerste paar weken wel en daarna stond ik gewoon stil. Nu met gezond eten en bewegen gaat het langzaam maar er blijft wat afgaan.

En dit is ook beter vol te houden dan een dieet en je hebt het jojo effect niet. Want je veranderd gewoon je eetpatroon en dat kan je blijven doen zelfs als je op je streef bent.

En wat betreft de koolhydraten, daar moet je de gezonde van zoeken. Dus havermout,brinta, volkoren brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst. En niet teveel ervan eten maar gewoon normale gezonde porties.
March 24, 2011 om 09:41
Do, je schrijft niet hoe je je voelt, lichamelijk, want daar gaat het toch om? Je gewicht is slechts een indicatie van hoe het met je gaat. Persoonlijk vind ik 5 kilo in een half jaar een mooi resultaat. Hopelijk gaan er het komend half jaar weer 5 af.
Wel brood blijven eten, maar dan wel volkorenbrood.

:panda:
March 24, 2011 om 14:50
Precies: blijvend 5 kilo eraf in een half jaar is prachtig!
Ik ben oud, sport vrijwel niet, eet gewoon allerlei dingen met koolhydraten :omg: en ben toch afgevallen. En nu al maanden op een stabiel gewicht. Soms moet je even geduld hebben.
Het belangrijkst is inderdaad dat je je goed voelt!
April 2, 2011 om 18:26
Focus is op krachttraining ipv cardio. (bevorderd groeihormoon ipv cortisol hormoon)
Heel kort door de bocht: (het zit net iets complexer in elkaar maar ga hier geen verhaal van een paar a-4tjes typen)
groeihormoon val je van af
cortisol kom je van aan

En zorg idd dat je genoeg eet, zeker op dagen dat je sport.

Voldoende eiwitten, water en groenten zijn belangrijk.

Wat stevelina schrijft schijnt idd ook te werken. (houdt wel rekening met de kcal die je extra moet eten als je sport)

En wat een heftige reactie's op het minderen van koolhydraten hier zeg. Het is niet erg voor je lichaam om tijdelijk even minder koolhydraten te eten, dat verhoogd de insuline gevoeligheid van je cellen. Dus kan soms helemaal niet verkeerd zijn.
Maar als je veel sport dan heb je je koolhydraten wel nodig.
April 4, 2011 om 12:29
Alleen is soms best moeilijk. Ik heb mee gedaan aan de wheight wachters bijeenkomsten. Nu ik van alles heb en op dreef ben doe ik het eigenlijk thuis verder. Maar ik kwam pas iemand tegen die er dus wel altijd trouw heen gaat en ook nog eens het online doet en zei was zo afgevallen. Het is gewoon een enorme stok achter de deur. http://www.weightwatchers.nl/Index.aspx
April 5, 2011 om 01:25
@ Sedna...leuk dat je reclame maakt en zelfs link toevoegt van de weightwatchers, maar het is niet zo moeilijk als je zegt om alleen af te vallen! Juist makkelijker daar je met niemand anders hoeft rekening te houden, ook wat gerechten betreft kan je dat mooi aanpassen aan je eigen eetpatroon/dieet. Dus ik ervaar het alleen zijn juist als een pluspunt bij het afvallen. Ben op 10 januari begonnen en tot nu toe 13 kg afgevallen door het veranderen van mijn eetpatroon en vooral ook het minderen van het eten van SLECHTE koolhydraten.
Bovendien hoor ik juist van mensen die aan weightwatchers hebben gedaan dat dit maar tijdelijk werkt. Daar zij altijd een honger gevoel behouden en dus uiteindelijk toch weer meer gaan nuttigen dan goed voor je is. gr. succes
April 5, 2011 om 08:37
@Pura reclame maken is dat je er geld aan verdient en ik verdien er geen stuiver door die link er bij te zetten. Ik ben gewoon heel enthousiast over weight watchers. En ik vindt het heel knap dat jij het goed alleen aan kan Pura. Mijn complimenten daar voor. Maar er zijn vele die een steuntje in de rug prettig vinden. Ik had er in ieder geval heel veel baat bij om naar weight watchers te gaan. Ik ben anderhalve maand heen geweest en nu doe ik het eigenlijk thuis verder. Maar om die start te maken, vond ik die bijeenkomsten ideaal. Je word daar gewogen (discreet). Dat was voor mijn een enorme stok achter de deur. En de tips en advies die je altijd mee krijgt. Perfect. En je bent niet de enigste.
April 21, 2011 om 08:53
Hallo Allemaal,

Hartelijk dank voor al jullie reacties, geweldig!
Ik ben 2 weken op vakantie geweest en was niet aangekomen, alhoewel maar 200 gram dat is niets op een vakantie van 2 weken. Ik heb geen hele gekke dingen gedaan, gewoon gegeten, af en toe een ijsje en wel bewogen door de dingen die we wilden zien. Het gekke was dat ik in het verloop van de week steeds meer keren honger kreeg terwijl ik normaal at. Dat heb ik eigenlijk nooit. Zou het kunnen dat mijn stofwisseling misschien wat sneller gaat?
Als ik jullie zo goed begrijp moet ik eigenlijk weer mijn krachttraining op gaan pakken? Is 2x in de week voldoende?
Hoe vaak zou ik dan Cardio moeten doen? Is 2x in de week ook voldoende?

Ik ben benieuwd naar jullie idee en kennis?!

Groetjes,
Do
Onbekend
April 23, 2011 om 13:17
Ik herken het wel. Het is zo frustrerend als je met volle moed er tegen aan gaat en de kilo's er niet af vliegen! (terwijl dat vroeger bij mij heel makkelijk ging voordat ik een kind kreeg etc ;))

Maaar ik merk, nu al 2 jaar achter elkaar, dat zodra de zon gaat schijnen en de temperatuur gaat stijgen.. val ik makkelijker af!

Had in het najaar een poging gedaan om af te vallen, vrijwel geen resultaat zowel lichamelijk als op de weegschaal. Begin van dit jaar idem dito. Nu sinds maart, de kilo's vliegen er alsnog niet af vanwege het sporten, maar ik merk dat m'n broeken losser gaan zitten en ik me fitter voel.

Succes!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.