Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Welk dieet kan ik nog geloven?

Geplaatst door Chris52 op March 21, 2011 om 09:25

March 21, 2011 om 09:25
Help.. ik weet het niet meer. Doe ik een dieet val ik af, doe ik het nog eens,val ik er niet mee af. Probeer ik een ander dieet, val ik weer af, maar op een bepaald moment lukt dat dan ook weer niet meer.

Nu dr. Frank, ik was er goed mee afgevallen. Na de vakantie helaas weer aangekomen maar ik was weer goed bezig. Helaas i.p.v. dat ik afval kom ik aan
Nu heb ik een traagwerkende schildklier, dus ok kan gebeuren dat moeten we er dan maar weer extra af zien te krijgen. Maar nu las ik weer op internet dat met eiwitrijke dieten de kans op diabetes met 30% toeneemt!!!! (bron: nu/ gezondheid)

Wie kan ik nog geloven, wie kent het ultieme dieet wat gezond is en waar je ook nog van af valt? Want ik begin het spoor bijster te raken.

Alvast bedankt!!
March 21, 2011 om 10:17
Geen dieet.
Wél een gezond voedingspatroon inlassen.
Dé idéale manier, me dunkt!
Onbekend
March 21, 2011 om 10:18
Het ultieme dieet waarmee je op een gezonde manier afvalt is om een gezonde levensstijl aan te leren. Dus gewoon een gezond eetpatroon, met 3 gezonde maaltijden en 2-3 gezonde tussendoortjes op een dag. Hoeveel je dan kunt eten kun je uitrekenen met bijvoorbeeld de sheet van Avla. Als je 80% eet van wat je verbruikt val je op een gezonde manier af en zullen de kilo's er ook af blijven.

Daarnaast gewoon veel bewegen en sporten, dan kun je af en toe ook wat extra's eten. Maar ik zou dus geen dieet doen waarbij je bepaalde voedingsstoffen weglaat of juist extra van eet. Maar gewoon alles eten, maar dan met mate.

Kijk voor meer informatie anders bij de clubs "Afvallen met spreadsheet in een bruin café" Of "Normaal eten en afvallen"

:veelsucces:
March 21, 2011 om 10:30
IK weet het, tuurlijk gezond eten en een gezonde leefstijl zijn de ultieme manier. Ik ben het dan ook helemaal met jullie eens, ik ga afstappen van dit soort moderne dieten en ga met een gezond verstand aan de gang. want nu is het kilo er af, 2 kilo erbij en dat gejojo is ook ongezond!!

In ieder geval bedankt voor jullie reactie! en ik hoop dat binnenkort mijn pijltje omlaag gaat wijzen.

Ook voor jullie veel succes!
Onbekend
March 21, 2011 om 11:41
Inderdaad, gewoon gezond en met regelmaat eten en drinken! Kortom, je eetpatroon aanpassen.
Dat is het beste, want dat is blijvend.
March 21, 2011 om 14:05
Ik sluit me bij de rest aan "Het gezonde verstand dieet" en heel belangrijk "niet in huis halen". Wat niet in huis is, kun je niet opeten...

Succes!!
March 21, 2011 om 14:43
Geloof in jezelf
March 22, 2011 om 04:12
Ik geloof niet in tussendoortjes, immers als je genoeg eet dan heb je geen trek in tussendoortjes!

Dus minder je koolhydraten inname en laat de Dr.Frank even zitten, ik denk namelijk ook dat dit teveel eiwitten voor een mens is, maar je kan zelf schommelen en experimenteren met de gerechten....kijk wat je echt lekker vindt en maak daar een gerecht van, neem wat minder koolhydraten tot je en zorg dat je voldoende vesels tot je neemt in de vorm van pure vezels te koop bij reformzaak....begin de ochtend met een glas warm water met citroen, een flinke scheut citroen! Wandel drie keer per week een flink stuk rond je wijk, slaap genoeg en vooral rust goed, je lichaam heeft ook rust nodig om alles te verwerken.
Dus drie vezelrijke maaltijden en geen tussendoortjes,koolhydraatarm en veel wandelen en rusten!

Gr. Pura
March 22, 2011 om 04:15
Alle crashdieten werken... tijdelijk. Voor een blijvend resultaat is iets anders nodig. In het boekje "Alles over afvallen" van het Voedingscentrum staat het goed en duidelijk uitgelegd, met voorbeelden, lijsten, tips e.d. De beste manier is inderdaad: gezond, gevarieerd en gematigd eten en ruim voldoende bewegen. Iets minder eten dan je nodig hebt en je valt af. Niet TE weinig (crashdieet) en in dat boekje staat ook uitgelegd waarom dat niet gezond is. Hoeveel je nodig hebt kun je makkelijk zien via je sportdagboek. Klik de derde optie aan bij het invullen, dan kies je BMR en je ziet je basisbehoefte. Daar 80% van nemen om af te vallen.

Het boekje kun je bestellen via de site van het Voedingscentrum.

Succes!
March 22, 2011 om 04:28
Wat geweldig al jullie reacties, het haalt me echt even uit de dip. Ik heb weer zin en heb inderdaad wat stappen ondernomen. Zo heb ik een cursus voedingsleer besteld en ben er meteen in begonnen. goede tip ook van die vezels, maar mogelijk heb ik die niet extra nodig als ik weer wat meer vezels ga eten. Ik hoop de info van het voedingscentrum terug te vinden in de cursus en wie weet.

Het lijkt trouwens of ik nog niet veel was afgevallen, maar ik was al 5 kilo afgevallen voordat ik me bij deze site heb aangemeld, dus uiteindelijk ben ik wel op de goede weg maar ik moet er de tijd voor nemen. Ach ja, bijna vijftig dan zou je dat geduld toch moeten kunnen opbrengen.

Bedankt allemaal!!

March 22, 2011 om 05:37
@Mariposa: je lichaam kan veel beter 6x per dag kleine beetjes eten, dan 3x per dag heel veel. Je stofwisseling op peil houden, daar draait het allemaal om.

@Chris: Hoewel het je misschien kan helpen om te leren over gezond eten, wil ik je wel waarschuwen om je nu niet weer op de zoveelste cursus te storten. Jouw lichaam geeft perfect aan waar het nood aan heeft. Het is aan jou om te luisteren! Mocht je dat moeilijk vinden, begin dan eens heel basic met het aanbrengen van structuur in je eetpatroon. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje + fruit, avondeten + toetje, fruit.
Onbekend
March 22, 2011 om 07:50
@Mariposa, ik ben het met Veruna eens. Om je stofwisseling op peil te houden kun je het beste 6 keer per dag wat eten, ongeveer om de 2-3 uur dus.
March 22, 2011 om 10:29
Ik ben het er ook mee eens! En.. Volgens mij was dit al heel lang een feit van algemene bekendheid?
March 22, 2011 om 10:40
Je moet gewoon 3 maaltijden eten, niet te veel en wel mager beleg en vlees. Tussendoor een plakje ontbijtkoek of een rijstewafel, of fruit.

Mocht je 's avonds honger hebben, neem dan een schaaltje optimel kwark of yoghurt met vruchten, hier zitten niet zoveel cal. in.

Ik doe dit nu 10 weken en ben er 10 kilo mee afgevallen.
Niet meer 6 boterhammen, maar stoppen na 2. En 's avonds niet meer dooreten totdat de pan leeg is, maar op tijd stoppen.

Weet niet of dit voor iedereen werkt hoor, maar bij mij in ieder geval wel. Oja ook veel water drinken.
March 22, 2011 om 10:49
@Renee...je hebt nu eenmaal goede koolhydraten en slechte koolhydraten, daar kan ik niets aan veranderen, koolhydraten die slecht zijn moet je drastisch verminderen zij veranderen in suikers, dus kom je ervan aan. Goede koolhydraten zitten in oa groenten!

Ga maar op forums het een en ander lezen over koolhydraten..goed en slechte!
March 22, 2011 om 12:10
@ Zoethoutje. of wel dooreten tot de pan leeg is maar dan alleen de groenten. Groente heeft nauwelijks kcal m\
March 22, 2011, gewijzigd door Rozenelf op March 22, 2011 om 13:15
Ik heb kleinere pannen gekocht :socool: , een digitale keukenweegschaal waar ik alles op afweeg en een set maatlepels. Want de ene eetlepel is de andere niet en de eetlepel van mijn maatlepels is altijd 15 ml.

Vanmiddag heeft mijn vriend met zijn tractor een stukje grond bij het huis gefreesd en daarop gaan we groente kweken, die vol komen te zitten met langzame koolhydraten, vitaminen en mineralen. :slakrop::radijs::brocolli:
March 22, 2011 om 14:41
@ Mariposa52
Dat van die goede en slechte koolhydraten, heb ik echt net tegen je gezegd in een ander forum... Dus ik begrijp niet helemaal waarom jij mij dit nu vertelt? :P want ik zei het net juist tegen jou?
March 22, 2011 om 14:52
Overigens, had jij het over dat om af te vallen je je brood moest laten staan... In die zin gaat het, door jou gebruikte, argument van goede en slechte koolhydraten niet op. Want de koolhydraten in bruin brood, dat zijn ook goede koolhydraten. Misschien moet jij nog even de forums na gaan voor een lesje koolhydraten? ;)

Aaaanyhow, eindeloze discussie, die nergens op slaat, want we zijn het beiden eens over dat je moet oppassen met slechte koolhydraten (maar die zitten voornamelijk in voeding waarvan iedereen wel weet dat die niet dieet-proof zijn) dus it's kind of a moot point.

Dat je niet gelooft in tussendoortjes, daar kunnen we weer een eindeloze discussie over beginnen, maar ik zeg; google! Want ik heb geen zin mensen te overtuigen van mijn mening ofzo.. ;)

Als het voor jou werkt, prima, ga zo door dan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.