Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Opgeblazen gevoel/dikke buik

Geplaatst door Zoethoutje op March 21, 2011 om 10:03

March 21, 2011 om 10:03
Wie herkent dit probleem?? Ik ben bijna 10 kilo afgevallen, maar heb op dit moment al een tijdje last van een opgezette buik / opgeblasen gevoel. Ben je zoveel kwijt, blijft het op je buik nog zitten, wil nog wel 10 kilo afvallen, dus wie weet gaat het dan bij mijn buik eraf....
March 21, 2011 om 12:24
Misschien wat meer vezels eten, dat dat helpt? Je hoort activia er over, misschien is dat een idee haha. Volgens mij zou bewegen ook moeten helpen. Google het anders ff? ;)

Veel succes

:renee15:
Onbekend
March 21, 2011 om 16:45
Hey,
Ik herken het wel hoor! Het is altijd wel even schrikken, heb ik teveel gegeten.. te weinig gesport.. enz enz..
Maar het kan van alles zijn. Vocht vasthouden, te weinig vezels binnen gekregen, warmte, minder gesport, menstruatie.. etc

Vandaag heb ik er ook weer erg last van, dus denk dat het aan het plotselinge warme weer ligt o.i.d....?
March 21, 2011 om 16:59
Misschien komt het idd wel door de warmte. En dat van die vezels, ga ik ook maar eens proberen, denk toch dat ik daar misschien iets te weinig van binnen krijg.

Alvast bedankt!
March 22, 2011 om 03:48
Veel vezels, veel water
March 22, 2011 om 03:52
Goedenmorgen, ik weet dat als je afvalt en je lichaam zich van binnen herordent/reinigt doordat je anders gaat eten, in eerste instantie je darmen van slag geraken,daarom heb ik bedacht en dit zal ik ongetwijfeld ergens ooit gelezen hebben, in de ochtend voor je gaat ontbijten of zelfs koffie/thee drinkt, voor de rokers..ook geen sigaret...hebt ge-nuttigt, eerst een kop warme water met een flinke scheut citroensap drinken. Proeft eerst vreemd maar het went snel en uiteindelijk zal dit iedere ochtend als heel vanzelfsprekend je start zijn van de dag, je darmen gaan beter werken en afvalstoffen en resten zullen uitgescheiden worden waardoor je lichaam/darmen/buik en je huid zichbaar en voelbaar zullen verbeteren en gezonder uitzien/werken.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
vr.gr.
Pura
March 23, 2011 om 04:14
Als ik een opgeblazen gevoel heb (vb. vlak voor mijn menstruatie), drink ik een paar koppen paardebloem thee per dag. Het helpt!

Groetjes,

Pekineesje
March 23, 2011 om 04:47
Wat mariposa zegt, die ervaring heb ik ook, warm water met citroen helpt echt. Althans als je last hebt van ostipatie.
Een andere truc is een glas met lijnzaad drinken op hetzelfde tijdstip.

Het is inderdaad frustrerend als je afvalt en je hebt dan een gevoel alsof je bent aangekomen i.p.v. afgevallen.

Succes ermee en ik hoop ook ooit nog die 10 kilo te halen. Goed hoor!

Groetjes Christel
March 23, 2011 om 06:02
nou als je last zou hebben van obstipatie dan eh zouden pruimen ook goed helpen trouwens helpen ook prima tegen dat opgeblazen gevoel kan ik je vertellen en is gezond ook nog en ze zijn lekker
March 23, 2011 om 08:29
Misschien even op de koolhydraten letten(brood/pasta/rijst enz)
daar kan je soms ook een volgevoel van krijgen.

May 19, 2011 om 10:11
Ik krijg steevast een opgeblazen buik als reactie op gluten.

Mijn overmatige vetopslag op de buikzone wijt ik aan een onbalans in m'n testosteron-cortisol ratio. Ik probeer dit te veranderen dmv o.a. stress-reductie, supplementen (magnesium, zink) en het toevoegen van zoveel mogelijk rauwe groenten aan mijn menu.
May 19, 2011 om 12:54
Mijn cortisol levels zijn gemeten bij een functie-onderzoek in het UMC. Dat dit gepaard gaat met testosteron-tekort (ook bij vrouwen) heb ik hieruit afgeleid.
Onbekend
May 20, 2011 om 09:18
Te veel vers fruit kun je ook opgeblazen van worden. Veel drinken, gedroogd fruit, en vezels kunnen goed helpen, anders geduld hebben, het gaat een keer over (tenzij er iets mis is).
May 20, 2011 om 09:36
Woor mij werken buikspieroefeningen goed voor mijn buik, als ik dat dan een paar dagen achter elkaar doe dan merk ik het verschil al. Maar één ding wat echt belangrijk is met buikspier oefeningen (en andere spier oefeningen) is dat je de spanning goed erop houd.

Dus niet zeg maar situps doen en dat de spierspanning dan wegvalt tijdens de keerpunten in je situp. Als je daar op let zijn de oefeningen een stuk effectiever.
May 20, 2011 om 10:14
veel bewegen, beetje rondlopen etc
2 kiwi's op nuchtere maag
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.