Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

afvallen en scheiden

Geplaatst door Chauffeurtje op March 26, 2011 om 03:47

March 26, 2011 om 03:47
Via deze mai wil ik om hulp vragen. Namelijk gaan mijn man en ik voor minimaal 2 maanden uit elkaar en dan gaan we praten. Maar zo als ik er NU over denk is dit mijn laatste week in ons huis 1 april(en dit is GEEN grap)ga ik ons huis (tijdelijk) uit. Maar afvallen en scheiden zijn apart al moeilijke dingen maar samen kunnen ze je leven tot bijna een hel op aarde maken.
Dus zoek ik hulp, ik zal wel niet de eerste of de laatste zijn die hier door heen gaat. Dus help me, alles is welkom van goede raad of een wandeling of kopje koffie of weet ik veel wat.. :shy2:

groetjes miranda (in de buurt van Emmen)
March 26, 2011 om 11:45
Beste chauffeurtje,

Ik begrijp dat dit een hele moeilijke periode voor je is, ook al heb ik zelf nog niet zoiets meegemaakt. Afvallen is pittig, en als er dan ook nog zo'n levensveranderend moment in je leven plaatsvindt, kan dat misschien wat teveel van het goede zijn.

Je zou echter ook je gedachtenpatroon in deze situatie om kunnen draaien: alleen zijn is in het begin hardstikke moeilijk, dat kan ik helaas niet veranderen. Maar je gaat een nieuwe start maken. Je mag weer een leven gaan leiden zonder irritaties, frustraties en ruzies. Je kunt weer een weg naar geluk inslaan. Je gooit je leven om, je breekt met oude, slechte gewoontes. Afvallen is een mooi doel voor jezelf om juist in deze periode ook te bereiken. Je bent op weg naar een nieuwe, gelukkigere versie van jezelf. Een gezond lichaam hoort daar ook bij. Ga op zoek naar de sterke punten in je uiterlijk, en ben daar trots op. (Als ik bijvoorbeeld naar je foto's kijk, zie ik een zeer lief en zachtaardig gezicht, met vriendelijke ogen. Je hebt een open gezicht, waardoor mensen je waarschijnlijk gemakkelijk aanspreken.) Leer vervolgens ook de dingen die je minder mooi vind gewoon te accepteren.

Veel mensen hebben de neiging om, als ze zóveel moeilijke dingen op hun bordje krijgen, in een neerwaartse spiraal te raken. Om dat te proberen te voorkomen, wil ik je wat voorstellen: schrijf elke dag drie dingen op waarop je trots bent geweest of tevreden over was die dag. Op die manier blijf je je hersenen trainen om positieve dingen te blijven zien, want die zijn er áltijd! Dat is een tructje dat ik van een psycholoog geleerd heb, en zelf als toekomstig psycholoog ook zeker kan aanraden, nu ik de theorie er achter ken.
Probeer uit alle moeilijke momenten iets moois te halen: een leermomentje, het feit dat je het aankon, het feit dat je iets voor jezelf deed, dat ene momentje dat je weer even geniette van het zonnetje op je huid, al dat soort dingen. Groot of klein maakt niet uit, zolang ze maar positief zijn.

Ik kan je helaas niet zeggen dat het niet moeilijk zal zijn de komende tijd, maar het mooie is dat je er ontzettend veel uit kunt leren en uiteindelijk sterker door kunt. Als het leven altijd gemakkelijk zou zijn, zou het ook maar wat saai zijn.
Soms lijkt het allemaal even op het verkeerde moment te komen, maar later zul je misschien inzien waarom, en hoeveel je erdoor gegroeid bent. Geef de moed niet op en blijf vooral positief! ;)

Success!
March 26, 2011 om 11:55
Chauffeurtje,

Als ik jou een tip mag geven; Probeer eerst lekker situatie thuis en in je bovenkamer op de rit te krijgen. Vraag niet het onmogelijke van jezelf.

Als je een zogenaamd "life event" hebt; scheiden, kinderen krijgen, nieuwe baan, bedrijf starten, nieuwe relatie, verhuizing, etc.... Dan is het al een prestatie op zich als je op gewicht blijft.

Goed dat je de ambitie hebt om kilo's te verliezen. Maar een stabiele relatie met jezelf of je partner lijkt mij belangrijker.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval de komende periode!

Groet,

Robbert
March 28, 2011 om 06:01
Dank je wel tot zo ver voor de tips. maar als er nog mensen iets leuks willen doen. Is goed om je gedachten ergens anders op te zetten. In de buurt van Emmen.
groetjes miranda
March 30, 2011 om 07:49
Ik woon in België, een beetje ver om af te spreken voor een koffietje of een wandeling...
Wat ik nog even kwijt wou : Ik heb ook al wel eens relatieproblemen gehad met mijn vriend, hij is ook al eens een paar maanden apart gaan wonen. Feit was dat ik toen geen hap door mijn keel kreeg en vanzelf afviel. Uiteraard komen die kilootjes er terug bij. Maar ik wil maar zeggen : toen was ik niet met diëten en afvallen bezig, spijtig genoeg ging het vanzelf. Concentreer jij je nou maar op het feit dat je even terug alleen door het leven moet. Als jullie na 2 maanden nog gaan praten over jullie crisis, is er zeker nog hoop. Dus de moed niet opgeven.

Wat je ook kan doen : je kan via internet eens zoeken naar zo'n verenigingen/clubs die uitstappen organiseren voor vrijgezellen. Geen datingsites, maar sites die mensen die alleen zijn, samenbrengen op een koffiebabbel, een uitstapje naar een museum of een stad, een bioscoopbezoek e.d. Zodat je toch nog activiteiten in groep kan doen en iets hebt om naar uit te zien. In België bestaan er zo'n organisaties in de meeste grote steden, dat zal dus ongetwijfeld in Nederland ook zo zijn.

Hou je taai!

Groetjes,

Pekineesje
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.