Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vocht vasthouden is er een link met voedsel?

Geplaatst door Chris52 op March 26, 2011 om 09:50

March 26, 2011 om 09:50
Ik ben er achter gekomen, dat ik momenteel weer heel veel vocht aan het vasthouden ben. Dit heeft mijn bloeddruk verhoogd waardoor ik de medicatie maar wat heb opgehoogd, maar heeft ook effect op de weegschaal.

Heeft iemand ervaring met het feit of er een link is tussen het eten van bepaalde voedingsmiddelen en vocht vasthouden? Ik weet dat het ook een klacht is bij een traagwerkende schilklier, maar mijn schildklier is al een jaar vrij stabiel.

Natuurlijk zijn er voedingsmiddelen die juist afdrijvend werken, maar ik ben benieuwd naar de andere link.

Groetjes Christel
March 26, 2011 om 10:02
Met eten van de chinees houd je veel vocht vast.
Verder natuurlijk drop.
Soep en bouillon. Volgens mij ook van veel koolhydraatrijke voeding.
March 26, 2011 om 10:15
Bedankt voor de tip, ik ben een echte kaaseter en heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat daar veel zout in kan zitten. Qua koken, kook ik al vrij zout-arm.

M.b.t. koolhydraatrijk, ik heb een poosje Dr. Frank gedaan en verloor toen veel vocht, daar ben ik een paar weken geleden mee gestopt. Ik ben dus weer meer koolhydraten gaan eten. Misschien toch niet zo'n goed idee.

Alvast bedankt in ieder geval
Onbekend
March 26, 2011 om 12:43
Blijkbaar ben je vooral iemand die houdt van jongere kazen, want bij oude kazen proef je het zout heel goed.
Ik kocht eerder wel eens een overjarige kaas, maar die vond ik te zout.
Hou ouder de kaas, hoe droger de kaas en hoe zouter de kaas.

Met het uitsluiten van koolhydraten verlies je heel veel vocht.
Bij dr. Frank wordt er ook op gewezen dat je weer een paar kilo aankomt (vocht) als je weer koolhydraten gaat eten.
March 26, 2011 om 17:05
Ik eet vooral milner 30 plus, daar proef je het zout niet zo heel erg bij.
m.b.t dr. Frank dit wist ik inderdaad niet, fijn om dit van jou te vernemen, ik begon me al zorgen te maken. ik was 2,5 kilo in een week aangekomen.

Ik ga voorlopig de slechte koolhydraten afzweren en ook meer letten op het natriumgehalte in de kaas.

Bedankt,

Christel
March 27, 2011 om 05:56
Ook champions houden bijvoorbeeld veel vocht vast, en pasta.
Om vocht kwijt te raken kun je appels, en koolsoorten eten, werkt altijd wel goed.
En groene thee is ook vochtafdrijvend.

liefs
March 27, 2011 om 06:25
Ja er is een link. Als je begint minder vet te eten, of minder koolhydraten te eten dan val je in het begin supersnel af en dat is vocht.

Als je slechte koolhydraten wilt afzweren zou je ook eens kunnen kijken naar South Beach.
March 27, 2011 om 13:39
genoeg water/ kruidenthee drinken als je vocht vasthoudt. anderhalve liter ongeveer.
March 27, 2011 om 13:53
Hoi
Heb, voor ik aan mijn oefeningen begon een meting gehad.Daarop was te lezen dat ik 41,7% lichaamsvocht heb.Ze hebben me daar ook vanuit een kruidenwinkel een vochtafdrijvend middel voorgesteld. Ik geregeld last van dikke voeten,bij het minste warme weer.
OOk merkte ik op,bij een saunabezoek, dat het lang duurde eer ik begon te zweten alhoewel het daar op 70c° stond

Vraag me ook af, behalve veel drinken (drink ongeveer 2l water per dag) wat ik nog kan doen?
Perlinda
:zwemmen2:
March 27, 2011 om 14:27
Ik ga al jullie tips toepassen, nu drink ik al plat water, dus dat is geen probleem en qua thee drink ik groene thee, maar kruidenthee is natuurlijk ook heerlijk.

Ik laat weten hoe het vergaat en Perlinda, ik zou zeggen volg ook al de bovenstaande tips, wie weet hebben we er allebei baat bij. Ik herken trouwens wat je zegt, ik transpireer ook niet makkelijk en bij mij zwellen mijn voeten niet op, maar wel mijn vingers en mijn oogleden.

JIj ook succes,

Groetjes Christel

Onbekend
May 19, 2011 om 11:23
Er zijn wel wat linken:
- Zout eten zorgt dat je vocht vasthoudt
- Meer vezels eten = meer vocht vasthouden, aangezien er dan meer vocht wordt opgenomen ivm vertering enzo
- Wanneer je plots ineens meer koolhydraten gaat eten, ga je vaak ook wat meer vocht vasthouden (ook vaak icm meer zout)
- drop verhoogd de bloeddruk (heeft ook weer te maken met vocht)

Het is namelijk ook kijken wat het kip of het ei is, namelijk het vocht vasthouden zorgt voor hoge bloeddruk of andersom. Ik heb ook een hoge bloeddruk gehad, maar en niets gaan veranderen in mijn eetpatroon. Bij mij kwam het puur door een soort Antidepressiva waar ik ineens een heel hoge bloeddruk van kreeg en daardoor ook veel vocht ging vasthouden.
Onbekend
May 19, 2011 om 11:55
De voedingsmiddelen waarbij je meer vocht vasthoudt zijn al wel aan bod gekomen. Waar ik altijd veel last van heb is het warme weer. Dan zwellen mijn enkels gigantisch op. Nu dat het weer koeler is, zijn ze ook weer dunner. Scheelt ook al gauw 1 - 2 kilo op de weegschaal.
Ik drink dan vaak afslankthee van Zonnatura, die drijft ook vocht af, is gewoon bij de supermarkt verkrijgbaar.
May 20, 2011 om 10:23
gewoon groene thee kan ook al!
Onbekend
May 21, 2011 om 11:29
Hoi,
Wat ik zelf drink als ik vocht vast houd is jocob hooy gulderoede thee werkt echt heel erg goed vocht afdrijvend met veel water maar dat drink je al.

Groetjes,

Martina
Onbekend
May 21, 2011 om 16:12
Het eten van rauwe bleekselderij werkt ook vochtafdrijvend, en heeft een vullende werking met weinig calorieen, wat dus 2 kanten op beinvloed.
Tevens kunnen sommige bloeddrukmedicatie (beta blokkers met name) ook het gewicht beinvloeden schijnt het, omdat ze een vertragende werking hebben op het metabool systeem.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.