Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Bang om weer te diëten?

Geplaatst door Trouwertje op March 27, 2011 om 13:10

March 27, 2011 om 13:10
Goedemiddag,

Hier ben ik weer. Ik ben eerst op een dieet gegaan en 50kg afgevallen, ondertussen is er weer 10kg bij. Over zeven weken heb ik de eerste pas van mijn trouwkleed en er zou toch 5 à 7kg af moeten. Ik ben precies vooral bang om op dieet te gaan, vooral bang om te falen denk ik. Nog mensen die dit herkennen? Ik wil er wel volledig voor gaan, maar ik weet ook dat als ik te weinig eet dat dan de eetbuien heel dichtbij zijn...
March 27, 2011 om 13:18
Twee maandjes is wel te doen toch? Met die 50 KG heb je vast wel momenten gehad dat het minder ging, maar toen moest je ook veel langer diëten. Gewoon er voor gaan en je vriend er bij betrekken dat die je helpt (misschien wil die ook nog wel wat kwijt voor het huwelijk).
May 20, 2011, gewijzigd door JanPaul op May 20, 2011 om 06:26
Goed dat je 50 kilo bent afgevallen zeg. Waarom ben je bang om te falen? Als je het niet probeert faal je per definitie al toch? Je hebt eigenlijk niets te verliezen :)

En het is je al een keer gelukt, dus je weet dat je het kan toch?

Misschien is het ook wel een goed idee om niet per se op dieet te gaan, maar in de plaats daarvan gewoon permanent gezonde eetgewoontes aan te leren. Dan is het makkelijker om je resultaten te behouden en krijg je in vergelijking met een strikt dieet ook minder snel eetbuien.

Hier is een goed artikel wat daar verder op in gaat: Voel je fit, met gezonde eetgewoonten
May 20, 2011 om 14:25
Het gaat nog altijd wisselvallig. Op het moment is wel 3kg permanent af, maar de ene week weeg ik soms wel twee kilo minder en dan de week erop weer een kilo erbij. Ik vind het ook moeilijk om te zien wat goed is voor mij! Ik vond het schema van mijn diëtiste soms te veel, de laatste tijd heb ik een schema geprobeerd van 1200kcal en dat vond ik na een tijdje weer te streng. Dus kortom... help!
May 20, 2011 om 14:59
Hoi
Ik kan je het boek van BEP aanraden! Dat gaat helemaal uit van gezonde voeding en een nieuw eetpatroon aanleren. Kijk eens op bepophetweb.nl
Ik heb het gevolgd, en het is me nu echt gelukt om een gezond, maar ook lekker eetpatroon aan te leren wat ik ook goed volhoudt. Ik heb niet veel eetbuien. En een resultaat wat ik nooit verwacht had dat ik dat zou kunnen.
En schommelingen in je gewicht horen er een beetje bij. Bij mij heeft dat veel met mijn cyclus te maken.
Succes!
May 21, 2011 om 01:25
Een dieeten is voor een paar weken een goede Boost, maar uit eindelijk is Jouw huidige eetgewoonten die je moet aanpassen.

Ziektes en medicijnen uitgesloten natuurlijk.

Ik ben aardig op weg, anders zit ik hier niet nog...
Onbekend
May 21, 2011 om 03:51
Hallo,
Ik ben ook 45kg vermagert maar door GBP (maagverkleining)dat is 4jaar geleden en het laatste jaar was ik terug 12kg bijgekomen, ik ben 6weken geleden met de weight watchers begonnen en er zijn nu 7kg af, vind dit heel goed je mag alles eten juist u punten tellen en het is en goede manier om een gezonde eetwijze te leren, misschien is dit iets voor u.
:wegnaarsucces::01prettigweekend:
:groetjesvanmij:
Erica
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.