Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

dieeten moeilijk vanwege emotie eten

Geplaatst door op April 3, 2011 om 17:03

Onbekend
April 3, 2011 om 17:03
hallo allemaal ik ben lyanne en ebn 16 jaar en weeg 85 kilo
ik heb een probleem met me dieet omdat ik een emotie eter ben als ik me heel rot voel ga ik veel eten en dan ook geen gezonde dingen maar door dat ik me vaak perioodes heel goed voel begin ik een dieet en lukt het mij ook om bijv 5 kilo kwijt te raken maar krijg ik dan een dip of veel stress of gaat er iets minder dan ga ik weer veel eten ik vindt dit heel lastig want ik heb overgewicht en voel me hier niet prettig bij wie heeft er mischien een idee hoe ik hier wat tegen kan doen

gr lyanne
April 4, 2011 om 02:26
dit is waarschijnlijk gewoon omdat je een te strenge methode doet
Onbekend
April 4, 2011 om 03:40
Tips om emotioneel eten te verslaan:

Identificeer jouw reden tot emotioneel eten. Eet je omdat je je verveelt of omdat je verdrietig of angstig bent om iets? Probeer dit probleem direct bij de kern op te lossen en ga er anders mee om.

Herken jouw "emotionele-honger"signalen. Merk je dat je trek krijgt in een specifiek iets zoals chocolade? Dan weet je dat je emotioneel gaat eten. Laat je niet beetnemen door je emoties!

Als je erachter bent waar jij trek in krijgt als je je emotioneel minder voelt weet je wat je vooral niet in huis moet halen! Haal gezonde producten in huis en laat datgene waar je lichaam zo naar verlangt in de winkel liggen.

Sla geen maaltijden over. Daardoor ga je automatisch overeten.

Ontwikkel alternatieven voor eten. Pak in plaats van een zak chips eens een goed boek of verwen jezelf lekker met een warm bad.

:kaartsucces2:
April 4, 2011 om 04:00
Vroeger zat ik best vaak gedachteloos te snacken voor de tv en/of de computer.
Nu, tegenwoordig kijk ik niet zoveel tv meer, maar áls ik tv kijk doe ik ondertussen iets met m'n handen, zoals breien of iets anders creatiefs.

Achter de computer gaat dat wat lastiger, maar daarom zet ik vaak bij de computer een grote kan heel dunne aanmaaklimonade neer (ik ben namelijk geen waterdrinker). als ik dan trek krijg neem ik wat limonade, en dat werkt voor mij.

Het is alleen wel zo dat je drinken niet als vervanging voor eten moet zien. Ik doe dit dus ook alleen met emotionele honger (hoofdhonger). Om erachter te komen wanneer je hoofd of buikhonger hebt zou ik de tips van Sylvana aanhouden ;)

Verder wil ik erop wijzen dat wat Dientje zegt heel goed waar kan zijn. Ook al ben je aan het afvallen, je moet jezelf wel je eten gunnen. Een snack of tussendoortje wordt vaak als iets negatiefs bestempeld, terwijl een stuk fruit of een graanreep helemaal geen ongezond tussendoortje hoeft te zijn.

Het is ook geen optie om na het diëten meteen weer in je oude eetpatroon te vervallen. Dan kom je hetzelfde en meer weer aan.
Veel leden van valtaf proberen ook gewoon af te vallen door gezond te eten en meer te bewegen. Ik kan je vertellen: Het gaat misschien minder snel dan een crashdieet, maar het is zeker vol te houden ;)

:charisleia:
April 4, 2011 om 06:20
Je kunt je ook afvragen of het wel echt emotie-eten is. Als je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt die je lichaam echt nodig hebt zal je lichaam niet om eten vragen. En als je de juiste voedingstoffen binnenkrijgt reageert je geest ook beter. Als je dus beter eet, en goed gaat leren luisteren naar je lichaam kan je het patroon doorbreken. Ik heb zelf een tijdje terug het boek van Amber Albarda gelezen en een hoop van haar adviezen doorgevoerd en voel me een stuk lekkerder in mijn lijf en in mijn hoofd en eetbuien komen niet meer voor. En ik val af.
April 4, 2011 om 12:21
Als je een dieet wilt volgen moet je lekker in je vel zitten om het vol te houden. Ik zou een afspraak met de huisarts maken. Die kan je door verwijzen naar een psygoloog. Denk dan niet dat je zwak ben. Ik zelf heb ook eens bij een psygoloog gelopen en aangezien ze een wachtlijst hebben ben je dus echt niet de enigste. Je kan ook via een basis verzekering bij een dieetiste terecht. Dus dat zou ik ook vragen via de huisarts. Als je dan bij een dieetiste loopt en bij een psygoloog om je emotie's de baas te blijven dan kan het eigenlijk niet verkeerd gaan. Je hoeft het dan niet alleen te doen. Want alleen is soms best zwaar.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.