Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

ontbijt vraagje

Geplaatst door Ernaatje op April 13, 2011 om 14:12

April 13, 2011 om 14:12
Hoeveel ml melk "moet" je gebruiken bij muesli of cruesli, wat is gebruikelijk?

Bij voorbaat dank voor de reactie
April 13, 2011 om 14:42
Ik doe 55 gram muesli met 155 gr, yoghurt.
Maar dat is voor iedereen verschillend.
Hoeveel Muesli/Cruesli neem je. Moet het van jou soppen of mag het toch nog wel een crunch hebben. Jij moet het lekker vinden denk ik maar zo.
April 13, 2011 om 15:17
Ik heb dacht ik wel eens op een pak cruesli zien staan hoeveel gram Cruesli en hoeveel ml melk volgens hun 1 portie was.

Wat ik nu heb gezien op de pakken bij mijn ouders is dat een portie wordt weergegeven in grammen cruesli (verschilt per soort, meestal 30-45 gram) en dat er dan bij staat " voeg melk, karnemelk, yoghurt, fruitsap of sojamelk naar smaak toe"

Misschien niet in die volgorde, maar daar komt het op neer.

Maar het is dus naar smaak.

Mijn vriend doet bij de chocoladecruesli minstens 2 keer zoveel yoghurt door zijn bakje als ik. Ik ben een keer heel boos op hem geworden omdat hij ook yoghurt in mijn bakje had gedaan.... 1. daar wordt het slap van (iig zo lang als ik erover doe om te beginnn met eten) en 2. het was veeeeeeeel teveel. Hij vond dat normaal.

Maar toen was ik al wel heel erg chagrijnig van tevoren :DD:
April 13, 2011, gewijzigd door Fazant op April 13, 2011 om 15:53
Ik doe van alle soorten ontbijtgranen/cruesli/cornflakes ed. 20 à 25 gr met 250 ml yoghurt. En één stuks fruit
April 13, 2011 om 23:45
Ik vind dat ook erg verschillend.
Sommige mensen hebben graag meer muesli dan melk, anderen liever omgekeerd.

Ik heb m'n havermoutpap de ene keer liever met meer melk zodat het 'loperig' is en de andere keer dikker en smeuïger (met dus minder melk).

De verpakking geeft inderdaad soms het aantal melk aan dat je bij een bepaalde portie doet.

Persoonlijk vind ik 200 à 250 gr/ml melk voldoende.
Onbekend
April 14, 2011 om 00:07
Ik neem 20-30 gr muesli, 125 ml yoghurt en 3 stukken fruit. Lekker!
April 14, 2011 om 07:15
Meestal staat op dozen cornflakes/muesli/cruesli dat 1 portie 30-40 gram is en dat er 125 ml melk/yoghurt bijgevoegd moet worden. Maar dat is dus naar smaak. Ik doe er meestal niet teveel melk bij, want ik hou er niet van dat het te soppig wordt. Bij Special K doe ik er melk bij, maar nooit totdat de cornflakes onderstaan.
Ook mijn havermoutpap maak ik met minder melk dat het dikker is, ik hou niet van lopende papjes. Ook bij Brinta staat, als ik mij niet vergis, op de verpakking dat je 200 ml melk moet nemen om de pap te maken.
Best eens uitproberen wat je het lekkerste vindt.
April 14, 2011 om 15:04
dank jullie wel.
April 17, 2011 om 10:45
200 gram yoghurt 20 gram muelsi
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.