Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Honger en vocht vasthouden voor menstruatie

Geplaatst door op May 28, 2011 om 11:30

Onbekend
May 28, 2011 om 11:30
Mensen,

Graag heb ik jullie advies:
Over een kleine week moet ik menstruatie krijgen. Ik heb het gevoel dat ik enorm vocht vasthoud. Ik merk dit aan mijn ringen en aan mijn vel. Ik heb het gevoel dat ik uit elkaar barst. Daarnaast heb ik een megagiga en ontzettende honger, die niet te stillen is.
Graag jullie advies en graag tips !

groetjes
Hutsiemutsie
Onbekend
May 28, 2011 om 13:36
Ik herken dit heel erg. Zelf heb ik PMDD, dit is vooral op geestelijk gebied te merken voor mijn menstruatie, maar ook op lichamelijk gebied. Ik houd ook veel vocht vast, maar jammer genoeg kan je daar weinig anders aan doen dan de standaard dingen die je kunt doen om geen vocht vast te houden (wel veel tips op internet te vinden). Trek probeer ik vooral te doen voorkomen door fruit en rauwkost te eten en dergelijke en veel voedzaams eten (veel vezels, bijv vaak roggebrood en ook veel eiwitten). Heb jij ook dat je dan de week van de menstruatie zelf heel weinig trek hebt?
May 29, 2011 om 10:22
Ik hou ook veel vocht vast de dagen voor en tijdens de menstruatie. Ik drink dan paardebloemthee en dat helpt écht. Een paar koppen per dag, wel minstens 8 minuten laten weken. Vroeger had ik ook altijd zo'n stijve borsten vlak voor mijn menstruatie, dat kwam door dat vocht vasthouden, maar dat heb ik nu niet meer met die paardebloemthee.
Ik koop hem in de natuurvoedingswinkel.
Onbekend
June 10, 2011 om 16:31
Warme douche vind ik altijd erg prettig.

Veel drinken, groene thee helpt bij mij ook altijd op de één of andere manier.

Probeer vlak voor en tijdens je menstruatie minder zout te eten. Zout bevordert namelijk het vasthouden van vocht.

Hier staan wellicht ook nog goede tips?
http://www.zijgezond.cz.nl/%7B164acc08-17b1-43e9-8b14-fd04e6d214bc%7D
June 10, 2011 om 18:41
hoi, ik heb het probleem dat ik de 2 dagen voor mijn menstruatie ook vocht vasthoudt. nu heb ik gelezen dat kalium helpt. dat zit onder andere in tomaten en bananen.het is het proberen waard..
July 30, 2011 om 02:00
Ik heb er ook altijd last van gehad. Vooral de honger die erbij kwam kijken. De laatste tip die gegeven is, zou nog best eens waar kunnen zijn. Enige tijd geleden ben ik over gegaan op kalium zout (groene potje) en sindsdien heb ik er geen last meer van.
Sinds het afvallen is mijn menstruatie ik ook wat regelmatiger en minder heftig geworden, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
July 30, 2011 om 05:47
Voor de honger: heel veel fruit eten. Maak een lekkere fruitsalade voor jezelf met allerlei soorten fruit en smikkelen maar. Dan hoef je je niet schuldig te voelen en je in te houden.
July 31, 2011 om 02:35
Ik herken het. Probeer als je honger honger hebt fruit of rauwkost te eten en verder veel water en thee te drinken. Oh ja misschien nog een tip: weeg jezelf de komende twee weken niet. Ik weeg ook altijd een stuk zwaarder voor een tijdens mijn menstruatie terwijl eht daarna gewoon weer weg is.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.