Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wat eet je absoluut wel en wat absoluut niet in jouw dieet?

Geplaatst door Healthy op April 14, 2004 om 02:46

April 14, 2004 om 02:46
Hallo, ik ben nieuwsgierig naar wat jij absoluut wel en absoluut niet eet.

Ik doe Een Leven Lang Fit.
Groente en fruit zijn een MUST, melk, koffie en alle bewerkte produkten zijn "slecht" .
April 14, 2004 om 03:45
Hoi,

Er zijn volgens mij eigenlijk geen slechte of goede dingen. Ik ben niet echt een bepaald dieet aan het volgen, maar ik let gewoon op de hoeveelheid kcal en vet per product of per 100 gram.

Meestal gebruik ik dagelijks wel 1 grote beker verse jus d'orange voor de vitaminen en 1 grote beker melk voor de calcium.
Verder probeer ik zoveel mogelijk magere producten (zoals kip, ligth-producten, water, enz) te gebruiken en zoveel mogelijk vette producten (zoals friets, snacks, koek, frisdrank, enz) te vermijden.

Ook neem ik elke dag een vitamine-pil. Doordat ik meestal maar ongeveer 1250 kcal per dag eet ben ik bang bepaalde vitaminen of mineralen tekort te komen. Aangezien mijn lichaam het erg zwaar heeft de laatste maanden (30 kilo in 6 maanden en gestopt met roken) en ik mij weerstand en gezondheid optimaal wil houden, neem ik dus elke dag zo'n vitaminepil als extra.

Groetjes Saskia
April 14, 2004 om 15:03
Op het moment leef ik op de shakes [bleh]en sávonds een warme maaltijd.
Als de bus poeder leeg is wil ik in ieder geval gaan letten op koek,snoep,maar vooral chips want dat was de laatste tijd toch wel mijn favoriet.Maar me echt iets gaan onthouden? Daar heb ik toch mijn twijfels over,ik denk dan zo:beter een klein beetje dan een hele tijd het niet nemen en dan ooit er weer zo naar verlangen en in een keer een heleboel er van eten!
April 16, 2004 om 01:56
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat jullie allemaal een mening hebben over wel of niet dingen laten staan, en dat respecteer ik ook.

Maar mijn vraag is nou juist WAT iemand laat staan, of juist niet. Gewoon nieuwsgierigheid zeg maar, er zitten hier nu 226 mensen op de site, en die zullen allemaal wel een bepaalde manier van eten (of NIET eten LOL!) hebben, waarmee ze hopen af te vallen. IK ben benieuwd of het allemaal op hetzelfde neerkomt, of dat er nog grote verschillen zijn. Ik wil daar geen oordeel over uitspreken. Ik zie het meer als een soort observatie, of ...inventarisatie , van de soorten dieet die hier allemaal gevolgd worden!
April 19, 2004 om 10:24
Ik laat eigenlijk alleen de koek/snoep en chips staan. Verder vervang ik bepaalde producten voor magere of lightproducten. En ik heb tomaat en veel komkommer toegevoegd aan mijn dieet. Het moeilijkst is dus het laten staan van alle lekkere koekjes en snoepjes want ik ben een echte snoepkont.

Groetjes tinus
May 22, 2004 om 16:38
Ik eet veel minder kaas en helemaal geen pate meer. Wel Halvajam, cottage cheese en filet americain. Ook light zuivelspread met bieslook en verder heel veel groenten (roerbakken, klein scheutje conimex roerbaksaus erdoor en dan met rijst...klaar). Uiteraard (bijna) geen koek, snoep chips etc.
May 23, 2004 om 04:21
Ik heb net zoals velen moeite om een "leefgewoonte"vol te houden en door te zetten, ik eet dus alles tot 1000Kcal per dag.Hopelijk zet ik dit keer door, want dat is het uiteindelijk, de goede gewoonte volhouden.
May 23, 2004 om 10:00
het is wel leuk om te kijken wat mensen zoal eten en te zien in welke periode ze wat afvallen. Kan toch een indicatie zijn voor een dieet wat werkt. Voor mezelf is het veel fruit en groente, weinig vlees en zuivel. maar dat past gewoon in mijn straatje. Een vleeseter zal zich prettiger voelen bij het atkins dieet. Ik heb vandaag voor het eerst in weken een beetje melk op: was bij een vriedin en die zette een bakkie koffie voor me met gekookte melk....
May 23, 2004 om 13:52
wel gek hoor...ik heb dit topic geopend en er staat dat het door Mizzjolan geopend is...foutje van t programma??
An
May 24, 2004 om 06:59
Ik eet eigenlijk alles, maar met mate. Behalve groenten en fruit dan dat eet ik heeeeeel veel.

Groetjes
An

June 30, 2004 om 10:11
Ik zit ook deels in therapie voor mijn ziekte van BED en toen zei mijn therapeut dat ik dingen af moest zweren.
Ik doe dit nu en scheelt veel in gewicht.

- Ik ga 2x per jaar naar de Mc Donalds, niet meer en niet minder
- Ik eet geen suikerwafels, donuts en hagelslag meer

Wat ik wel doe is:

Die vruchtensap van de aldi 'Multivitaminen' half in een glas doen en dan bijvullen met water.
Heel veel water drinken en als ik dat zat ben, gooi ik het water in de sodaclub en dan heb ik spa en toch water.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.