Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

dagboekjes openbaar of gesloten

Geplaatst door op July 18, 2011 om 18:04

Onbekend
July 18, 2011 om 18:04
Op en ander forum is meerdere de discussie ontstaan of je mag lezen in elkaars dagboekjes en of dat dit onder 'stalken' valt.
Persoonlijk ben ik van mening dat 'Valtaf de site zo heeft opgezet om elkaar te steunen in het proces op gewicht te komen en zo wordt het gebruik!
Stalken komt mij daarom verkeerd voor, je een persoon soms steeds het zelfde advies moeten geven, het is een lang proces, maar zijn we voor.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Groet,
July 19, 2011 om 01:04
Als je niet wilt dat er iemand in jouw dagboek leest, kun je ook een schrifje nemen en daar je zieleroerselen in opschrijven.
Hoezo stalken?
Ik vind het wel grappig, die herkenbare dingen.
Onbekend
July 19, 2011 om 06:53
Ja, dat is juist de kracht van Valtaf dat je dagboekjes hebt die anderen kunnen lezen en erop kunnen reageren. Wat heb je anders aan buddies?
July 19, 2011 om 07:39
@Arbiter: er zijn gebruiksvoorwaarden van ValtAf. Als ik helemaal naar beneden scroll, staan die ongeveer in het midden.

Als je op "Gebruiksvoorwaarden" klikt kan kan je alles lezen. Je krijgt de voorwaarden ook te zien als je een account aanmaakt.

Als ik op :welkom: zit wordt ik geacht akkoord te zijn gegaan met deze voorwaarden.

Ik neem ook aan dat als daar wat aan gewijzigd wordt, dat de redactie dat automatisch aan de gebruikers doorgeeft. Ik las ook ergens dat er een nieuwe release in de maak is waar ook niet-:specialcare:leden eventueel ongewenste meelezers kunnen blokkeren.
July 19, 2011 om 07:47
Hoi Hoi,

met de dagboekjes kun je elkaar ondersteunen.
Ik vind het prettig andere meningen te lezen en te krijgen.
je krijgt er wel mooi meer inzicht van.

Groetjes appelperzik
July 19, 2011 om 11:28
Alle dingen die om een positieve reden zijn verzonnen kunnen (en zullen) misbrukt worden. Dat gebeurt hier en overal.
Aan misbruik moet je iets doen maar dan liefst zo dat het niet ten koste gaat van het positieve effect.

Omdat misbruik voor iedereen anders aanvoelt, zou het prettig zijn wanneer je ook als niet betalend-lid bepaalde mensen zou kunnen weren uit je persoonlijker gedeelte en bepaalde commentaren zou kunnen verwijderen.
Onbekend
July 24, 2011 om 01:17
Als iemand het vervelend vind om steeds hetzelfde advies te krijgen en dat zegt, vind ik dat die persoon moet ophouden met steeds hetzelfde advies te geven. Iedereen heeft andere ideeën over lijnen. Advies is leuk maar steeds hetzelfde advies krijgen waar je het niet mee eens bent is wel vervelend. Het moet wel leuk blijven we zijn geen kleine kinderen. Ieder mens zit anders in elkaar ook wat afvallen betreft. En.. het moet dan wel over afvallen gaan en niet over wat anders.
July 25, 2011 om 01:58
Hoi Gueswho,

Klopt, gelukkig heb ik niet steeds hetzelfde advies gekregen.
Dat lost immers niets op.
Afvallen is een complex geheel. Het psychologisch deel hoort daar ook bij. Dus het lekker in je vel zitten.
Soms lijkt het dan niet specifiek over het afvallen te gaan.
Kijk als iemand een leuk weekend heeft gehad werkt dat wel positief mee.
En stress werkt weer tegen. Dus op het moment dat je dan even je hart kunt luchten in je dagboekje ,helpt weer mee in het afvalproces.

Groetjes appelperzik
Onbekend
July 25, 2011 om 10:02
Valtaf zit wel op het grote WorldWideWeb.....

Valtaf bied de mogelijkheid om een special care abonement te nemen, dan blok je wie JIJ wilt.

Begrijp je stalkprobleem niet zo goed.

Grts Suzan
July 25, 2011, gewijzigd door Vijfster op July 25, 2011 om 10:23
je loopt langs iemands huis en kijkt naar binnen. dat is niet zo erg. je loopt langs iemands huis en gaat voor het raam staan om naar binnen te kijken. in geval van nood en bij een bekende is dat niet zo erg.
je loopt elke dag een paar keer langs het huis van iemand en kijkt steeds naar binnen zonder een woord te zeggen. je doet dat een paar weken.
persoonlijk zou ik dan even naar buiten komen om te vragen waarom je steeds naar binnen kijkt.

je mag in mijn dagboek kijken. dat doe ik ook bij anderen. meestal laat ik een berichtje achter. als iemand elke dag bij mij kijkt, zonder ooit iets te berichten en zonder dat er iets in zijn of haar profiel staat, dan block ik die persoon voor een paar dagen.
ik doe dan even de gordijnen dicht.

Onbekend
July 25, 2011 om 11:38
Met stalken heeft het helemaal niets te maken natuurlijk :neen:
Je bent vrij om iemands dagboekje te lezen en daar wel of niet op te reageren.
Ik heb ook een aantal bezoekers die ik iedere dag bij mijn bezoekers zie staan, maar die nooit reageren.
Zulke spannende dingen zet ik nu ook weer niet in mijn dagboekje, alleen wat ik bij de warme maaltijd eet.
Onbekend
July 25, 2011 om 13:55
En ik ben dan denk ik zo'n 'stalker'. Ik kijk regelmtig eens bij mensen die ik niet ken, meestal doordat ik nieuwsgierig ben geworden door een reactie op een forum, of door zo'n dagboekcitaat op de beginpagina. Dan kijk ik even hoe zo'n persoon het aanpakt, vorm ik daar een mening over/spiegel ik het aan mijn eigen denkbeelden en vergeet de persoon weer.

Is denk ik inderdaad te vergelijken met het even naar binnen gluren hoe anderen hun woonkamer hebben ingericht.

Ergens dan misschien wel hypocriet dat ik mijn eigen pagina helemaal voor mezelf houd, maar dat is meer omdat ik toch liever niet heb dat bekenden eventueel mijn dingen gaan lezen ofzo. Ik weet het niet precies waarom, maar het voelt voor mij prettiger.

Ik heb er dan ook absoluut geen problemen mee als anderen hun profiel ook hebben afgeschermd :)

:groetekes66:
Onbekend
July 25, 2011 om 15:14
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet tussen je mening ventileren en anderen in je profiel laten meekijken.

:groetekes66:
July 25, 2011 om 15:17
@Arbiter

Ik zou dat ook niet weten. Maar er zijn mensen die beweren dat ze dat zien kunnen. Maar als je vraagt hoe dan blijft het stil.
Ik vind het ook niet erg als mensen eens in mijn dagboek lezen.
Maar al maanden dezelfde gezichten tegen komen zonder ooit eens 1 reactie vind ik dan weer raar.
Zo bijzonder zijn mijn schrijfsels niet.
Ik heb net als groetekes een SC en heb de rest van de wereld buiten gesloten. Alleen mensen die op Valtaf een profiel hebben, kunnen, mits ik ze niet geblokkeerd heb, op mijn profiel komen. Ik vind dat prettiger, net als groetekes, maar niet om me te verstoppen.
Tenslotte, als ik op een openbaar Topic reageer, sta ik daar gewoon met naam en foto openbaar te zijn.
Dan kun je net zo goed je profiel ook openbaar maken. Met een beperking. Dat nou weer wel.
Onbekend
July 25, 2011 om 15:30
DE redatie van Valtaf heeft al uitgelegd ergens in een ander topic dat de dubbele foto's van "arbiter" een technisch foutje waren.

Sorry "arbiter" je zit nu hier weer iets op te stoken.
En ja, ik lees in een ander forum mee, en reageer daar niet.
Iedereen heeft meelezers, ik ook, en ik denk dat jij die de lezers in je dagboekje openlijk telt 111 door dit soort topics juist meer in je dagboekje krijgt.

En het stukje hieronder staat een beetje kromme zin, vandaar verkeerd begrepen....
Stalken komt mij daarom verkeerd voor, je een persoon soms steeds het zelfde advies moeten geven, het is een lang proces, maar zijn we voor.

Laat het eens rusten.
Hou je bezig met afvallen en zoek er leuke buddies bij.
DAT is waar de site voor staat.

Succes met afvallen.
July 25, 2011 om 16:12
Blokkeren/beperkingen, hoezo? Nickname en IP adres is de beste vorm van blokkade, staat er. Voor IP based moet je dan ook nog een vinkje zetten.
Trek je (beveiligings)conclusie. :schoolbord:

En ga dus afvallen/bijkomen, en hou er gewoon rekening mee dat iedereen mee kan lezen, als hij of zij dat ècht wil. "Worst case" scenario.
Tsja, en als iemand reageert probeer daar dan blij mee te zijn, en natuurlijk reageert niet iedereen. Als ik een stukje over orgels schrijf, tsja...Daar reageert ook niet iedereen op.

En volgens mij zie je elke foto inderdaad maar 1 x per dag, als het goed werkt. Zie je het meerdere keren is er vast een storing.

Deze discussie vind ik verder wel een beetje op een storm in een glas water lijken.
July 25, 2011 om 16:50
@Avla, orgels, orgels, ORGELS????????
Je hebt het toch niet over DRAAIorgels??????
HA! Dáár kan ik je op reageren hoor.
Kl*te dingen!:irri02::heelboos::shutup::shutup:
Als kind zijnde al een hekel aan die dingen en het is nooit meer over gegaan.:help2:
Amsterdam komt dus óók nooit meer goed: jeugdtrauma's!HA!:argh:

Maar ja ik kan natuurlijk ook abuis zijn en mischien heb je het wel over waterorgels of mischien wel drank-:lol03:
July 25, 2011 om 17:12
@lonBB. :haha: Een mooie finale...

Maar bij mij zijn het deze...Kerkorgels...

:avla:
July 25, 2011 om 17:16
:gaap:
July 26, 2011 om 00:57
@Avla: die waren niet eens in me op gekomen lol
Repareer je ze of bespeel je ze?

July 26, 2011 om 02:26
Hoi @LonBB,
Regelmatig spelen, diensten en zo. En soms voor opslag Apostelrosé...:wijntje:

Maar we raken door mijn eigen schuld :lol: een beetje off topic. Hierover kan je beter in mijn dagboekje reageren, denk ik.
July 26, 2011 om 02:55
Als het op de ene manier niet lukt, dan probeer je toch een andere?

Ik herken veel in de reaktie van Vier. Wanneer een hoofd, serieus waar, 5 keer per dag, 20 keer onder elkaar in je "aanwezigen" staat, dan ga je vanzelf denken dat je wel heel interessant bent voor die persoon.
Overdreven interessant zelfs.
Een soort van paperazzi. D
Dan kan de hoeveelheid van foto's een fout van Valtaf zijn... in mijn dagboek gebeurt het alleen met Arbiter.
Voor mij een geval van overmatige belangstelling.
Dat is geen gezellig meelezen meer, dat is in mijn optiek een vorm van irritant stalken. In mijn dagboek schrijft Arbiter zelfs dat zij maar eenmaal per week kijkt: in de praktijk vertoeft ze er toch heel wat regelmatiger. Ik heb er dan ook wat print screans van gemaakt en gemaild naar de redaktie. Er wordt aan gewerkt.....

Zo ook het uitlokken van reakties, liefst in Arbiters eigen dagboek, zodat er dan wel op het politie-knopje gedrukt moet worden. Voorbeeld daarvan te zien in een ruzie topic met dezelfde naam. Waarin ook te zien is, hoe de startster van dit topic in no-time haar mening/oordeel klaar heeft.
Zoals ook nu alweer met Suzzan.

Maar goed, voor dit forum is dit waarschijnlijk alweer te veel. Die pret gaat wat dat betreft niet door.

Straks komt misschien de mogelijkheid mensen te weren. Ga ik Arbiter weren? Misschien leert ze op een andere manier kijken, dan zal het mij worst zijn. Ik kan ook niet in alle dagboeken kijken. Van buddies van voormalige buddies bijvoorbeeld. Ik noem geen namen. De betreffende mede-valtaffer kijkt ook niet bij mij, dus dat is duidelijk. En geen probleem.

Maar Vier, jij kunt blokkeren zonder :specialcare:?
Hoe doe je dat?
Altijd handig te weten.

PS voor Arbiter:
Je hoeft mensen geen adviezen te geven en zeker niet meerdere malen hetzelfde advies: schrijf jouw belevenissen op in jouw dagboek. Als het veel gelezen wordt zal er gerust iets instaan wat mensen aanspreekt. Als ze blijven lezen omdat ze het niets vinden, wordt het echt tijd voor een dokter.

Waar uit ik dan de conclusie maar trek dat jij van mij nog veel kunt leren.
Kortom: je mag lezen. Maar overdrijf het niet zo, mijn dagboeken kun je ook in je eigen postbus 8 keer lezen: gewoon een vinkje zetten.
July 26, 2011 om 03:00
Oja, de foto's die Arbiter door de redaktie zou hebben laten weghalen, heb ik zelf vervangen.
Door een stelletje ezels, zoals de schrijvers op het ruzieforum door haar genoemd werden.

:dag:
July 26, 2011 om 03:45
Hoi HOi,

Ik ben even de draad kwijt.
Het gaat er toch om dat we elkaar helpen met behulp van de dagboekjes?
sommige hebben gewoon baat bij het lezen ervan.
Ik geef een reactie in een dagboekje als ik daar zin in heb, dus ook niet altijd.
Vrijheid,blijheid.

Groetjes appelperzik
Onbekend
July 26, 2011 om 05:00
@Arbiter, arme meid. Arnold en mijn persoontje kennen elkaar al twee jaar en zelfs irl. Kun jij ook niet weten je zit "pas" 3 maanden op Valtaf.

Zullen we nu maar een ander spelletje starten en het "mens erger je niet" in de kast zetten?

Iedereen een hele prettige dag.

Suzan
July 26, 2011 om 05:21
Rinkeldekinkel!

Zarbiter :)
July 26, 2011 om 06:38
@lian,

ik ben koninklijk zonder dat het uiterlijk zichtbaar hoeft te zijn. :bigsmile: vandaar dat ik wel eens iemand een dag of wat de deur wijs. maar daarna mogen ze weer naar binnen bij goed gedrag. anders gaat de deur weer dicht. meestal is 1x sluiten genoeg.

en ik kan niet zien of iemand drie keer per dag op 1x in de drie dagen langskomt, maar als ik een paar maanden lang iemand elke keer tussen de bezoekers zie staan, en diegene verder geen ingevuld profiel heeft of 80 kilo weegt en al maanden niks is afgevallen en niks heeft ingevuld, en toch elke keer bij mij leest en kijkt, dan vind ik dat niet fijn. zacht gezegd.
dus ja, dan zet ik even het kroontje op. zo makkelijk is dat met een kroontje.

maar meestal is dat niet nodig. even een vriendelijk berichtje
doet vaak wonderen. of ik krijg een berichtje terug, of er komt niks maar dan wordt er ook niet meer gekeken.

mijn dagboek is alleen zichtbaar voor de leden van valtaf. zet ik het knopje om zodat iedereen kan meelezen ook buiten valtaf, dan zijn er ineens een stuk of 100 meer kijkers/lezers. en aangezien ik niet zo exibitionistisch ben sluit ik hen buiten.
het voordeel van een kroontje.
Onbekend
July 26, 2011 om 13:49
@arbiter, voor iemand die een ander berispt vanwege taal c.q. grammatica fouten valt het mij op dat jij, hoog opgeleid nog wel, zelf behoorlijk wat taalkundige fouten laat vallen. Erg grundlich ben je zelf dus ook niet, misschien niet zo zauber op de graat?
Onbekend
July 27, 2011 om 04:10
:haha:
July 27, 2011 om 13:24
"Op en ander forum is meerdere de discussie ontstaan of je mag lezen in elkaars dagboekjes en of dat dit onder 'stalken' valt.
"
Volgens mij is het heel simpel. Als je een account hebt bij valtaf.nl dan accepteer je dat iedereen in je dagboek kan kijken en kan/mag reageren. Zo zit de site nu eenmaal in elkaar. Wil je dit niet, dat moet je een andere manier zoeken om je te uiten. In je dagboek schrijven = in de woonkamer zitten met de gordijnen open (zie eerdere reactie)

Ik ben me er van bewust dat iedereen kan meelezen; daarom hou ik er rekening mee als ik in mijn dagboek schrijf.

En waarom zou meelezen stalken kunnen zijn?????

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.