Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Bevindingen nieuwe 25/8 release. (26/8)

Geplaatst door Avla op August 25, 2011 om 22:59

August 25, 2011, gewijzigd door Avla op August 26, 2011 om 02:50
Bevindingen nieuwe 25/8 release. (26/8)
Ik dacht dat als we het nou met zijn allen netjes op datum bij elkaar zetten, is het makkelijker te vinden en komen er wat minder dubbele meldingen.
August 25, 2011 om 22:59
Doet de koppeling met de Youw8 weegschaal het nog wel?
August 25, 2011 om 23:50
Ik ben blij te zien dat de percentages onderin het eetdagboek wel terug zijn. Alleen jammer dat je nog steeds niet per maaltijd kan onderverdelen, dat deed ik nl àltijd!
De cirkelgrafiek onderaan met de verdeling ochtend/middag/avond is op zich ook niet verkeerd. Alleen had ik dan graag meer segmenten gezien, zodat je ook kan nakijken welk deel van je voeding uit tussendoortjes/snacks enzovoort bestaat. Nu wordt alles van een bepaald dagdeel gewoon samengegooid.
En verder hoop ik dat het probleem met dagboekjes schrijven ook opgelost raakt. Hoewel, misschien is dat al wel gebeurd want ik heb sinds gistermiddag geen dagboekje meer geschreven.

PS Arnold, wat doe jij trouwens zo vroeg op :wtf:. Ook een krantewinkel geopend? :grinnik:
Onbekend
August 26, 2011 om 01:21
De test is het bewijs...De youw8 heeft vanmorgen gewerkt. Alleen het embleempje is weg boven in het schem.

bbbram13.valtaf.nl ->aka Avla

***Baal: 2 ons aangekomen***
Onbekend
August 26, 2011 om 01:40
Ik ben gek op veranderingen; heb grote moeite met stilstand en elke dag meer van hetzelfde.
Hier dus iemand die erg blij is met de update!
De smilies vindt ik veel overzichtelijker dan gisterochtend.
Thanx :+:
Onbekend
August 26, 2011 om 05:24
Ik moet elke keer het eetdagboek de producten zoeken en invullen.
Vroeger hadden we een lijst met veel gebruikte producten.
Ik mis hem nu.Komt die nog terug.
August 26, 2011, gewijzigd door Briesisback op August 26, 2011 om 06:25
August 26, 2011 om 06:31
Hoe kan ik de buddy's bewerken?
Als buddy's lang niet reageren, wil ik ze verwijderen uit mijn lijst. Anders wordt de lijst zo lang.

En zou het weer zó kunnen, als je reageert bij iemand, dat je dan meteen in een reageer-blokje komt? Nu moet je langs alle reacties scrollen. Bij sommigen is dat een hele klus. :grinnik:

Ik vind de smileys mooi overzichtelijk! :+:
En heel handig, dat je nu én kunt tekst bewerken én voorbeeld bekijken. :+:
En :toppie: dat je totaal afgevallen gewicht weer boven staat hoor. :poeh:
En heel leuk, dat de foto's steeds wisselen. (behalve je profielfoto):foto:

De rest zal echt wennen. En ik vind het verder wél erg mooi uitzien.
Onbekend
August 26, 2011 om 06:35
@ Bries Dank je .
Had het schijnbaar nog niet helemaal door .
August 26, 2011, gewijzigd door Support op June 18, 2012 om 03:09
Ik kreeg het advies van Anne het volgende bericht even hier te plaatsen.

Bij deze:

sinds de nieuwe release per 25/08/2011 online staat ben ik mijn Special Care abbo kwijt geraakt.
Dat vind ik wel jammer. Voor de artikeltjes en de recepten. Kan dat ook weer terug gezet worden?

Er zijn er wel meer die het kwijt geraakt zijn geloof ik?

Hoe ìk aan een SC kom kan je hieronder lezen.

Met vriendelijke groeten
Arnold
www.avla.valtaf.nl
---------- Doorgestuurd bericht ----------
Sofit Wellness, Willemijn Wissekerke [mailto:willemijn.wissekerke@sofit.nl]
Verzonden: woensdag 4 februari 2009 8:49
Aan: Arnold
Onderwerp: Succesverhaal staat online

Goedemorgen Arnold!

Je succes verhaal staat op de site hoor! En omdat je mee hebt gewerkt aan een succesverhaal heb ik je beroemd gemaakt. Dit betekent dat je voor onbepaalde tijd nu ook Special Care abonnee bent. Je kunt dus vanaf nu ook gebruik maken van alle extra opties die het abonnement je bieden.

Bedankt voor je medewerking aan het succesverhaal!

Met een vriendelijke groet,
Sofit Wellness BV

Willemijn Wissekerke
Sofit Wellness verzorgt de exploitatie van www.valtaf.nl en de AD afslankservice

--

Valtaf.nl staat van 14 t/m 22 februari 2009 op de Huishoudbeurs. Kom ook kijken bij standnummer 01.203.

August 26, 2011, gewijzigd door Zauberhaft op August 26, 2011 om 08:03
@katsumi >>>Ik ben blij te zien dat de percentages onderin het eetdagboek wel terug zijn.<<<

De percentages zijn van de grammen, en niet van de calorieen, dus dat is niet hetzelfde, als je de percentages van de calorieen gewend bent!
Dit zal nog wel veranderd worden, maar dat is nog niet zo!
August 26, 2011 om 08:36
Ik mis de optie om je grafiek op een bepaalde datum te laten beginnen. Ik ben 2 keer zwanger geweest, dus heb nogal wat pieken staan die ik liever niet op mijn voorpagina heb staan ;)
Verder ziet het er mooi uit hoor! Mensen wennen er vanzelf weer aan.

:lilian:
Onbekend
August 26, 2011 om 08:43
Lilian,

Als je op "intellingen"klikt (boven je grafiek rechts) dan kan je aangeven hoever terug je je grafiek wilt laten beginnen.(bijvoorbeeld 1 jaar of 3 maanden etc)

:jootje41:
August 26, 2011 om 08:50
@Clyde & Emiel:

Heel erg bedankt om dingen zo snel aan te passen! Hebben jullie überhaupt wel geslapen vannacht?
Ik vind het super dat we de grafiek nu idd zelf kunnen instellen vanaf een bepaalde datum, en het taartdiagram met de indelingen per eetmoment staat er ook al!
Echt super, bedankt!

:katsumi:
August 26, 2011 om 08:50
@jootje41 Thanks!

ik was bang dat ik dan alle historie kwijt was, maar dat is niet zo. Ik kon hem ook weer terugzetten en alles vanaf 2004 zien in de grafiek
August 26, 2011 om 08:57
Ik sluit me bij Katsumi aan: goed bezig!!
't komt allemaal wel goed mensen :)

August 26, 2011 om 09:11
Èn veldjes voor vezels en zout in het eetdagboek :+:

En die taartdiagrammen zien er lekker uit :kwijl:
August 26, 2011 om 09:12
Eiwit Koolh Vet Vezel Zout Alcoh Energie

Energieverhouding 21.38% 50.99% 27.64%

Het begint er weer op te lijken. :poeh:

:yes:
August 26, 2011 om 09:13
@Jootje41 bedankt. Ik heb me vanmorgen een versuffing gezocht. Volgens mij was het er toen nog niet? Maar bedankt!
August 26, 2011 om 09:15
Ohoh, Vla ziet taart:

:luidspreker:Afblijven Vla.!!!
:neen:

August 26, 2011 om 09:27
Ik vind nog iets vreemds:

Tabje Gewicht, Lichaam en gewicht, Volgorde, Meest recente bovenaan:

Zou daar dan de datum van vandaag niet moeten staan i.p.v. 1-9-2007?

August 26, 2011 om 09:32
Super, al die dingen die al zo snel zijn aangepast! Vind het tot nu toe ook echt een verbetering, de site. Al is het wel een beetje wennen. ;0

Wel jammer vind ik de grafiek bij het invullen van je eetdagboek: daar is de schaal tot 4000 kcal, daar kom ik van me langzalzeleven niet, en hierdoor zie ik het verschil tussen 1200, 1500 en 1700 nauwelijks meer. Kan die schaalverdeling aangepast worden?
Onbekend
August 26, 2011 om 10:40
Helemaal mee eens over die schaalverdeling in de grafiek. Zou dat aangepast kunnen worden? Dan wordt het meteen overzichtelijker.

Er viel mij nog iets raars op. Ik wilde net mijn eetdagboek aanvullen met mijn eten voor vanavond. Ik gaf aan dat het "diner" is. Nu komt het rare: het systeem maakt er automatisch "overig" van. Ik heb het al meerdere keren veranderd, maar elke keer springt het terug naar "overig".

Zouden er ook subtotalen kunnen komen per maaltijd en ook zodanig dat we daar op kunnen sorteren? Dan kan ik, net als voorheen, in mijn eetdagboek zien hoeveel gram koolh, vetten en eiwitten ik per maaltijd heb gegeten.
Onbekend
August 26, 2011 om 10:52
Net nog iets raars gevonden:

in het eetdagboek kloppen de percentages niet. Er staan nu diagrammen onder het eetdagboek. Die kloppen daardoor ook niet, want die zijn waarschijnlijk gelinkt aan de percentages. Zouden jullie daar ook nog naar willen kijken? het geeft een heel raar beeld. Het voorbeeld:

Eiwitten 146.66, koolhydraten 62.04, vetten 70.34
In percentages wordt het als volgt weergegeven:
Eiwitten 39.97%, koolhydraten 16.91%, vetten 43.13%
Klopt dus totaal niet...
August 26, 2011 om 11:12
Goede dag lotgenoten

Vannacht terug gekomen van vakantie de schrik van mijn leven mijn site het leek wel disco verlichting.
Niks kon ik meer terug vinden maar niet getreurd veel lezen proberen op nieuw inloggen en beetje bij beetje komt alles weer goed.

Dus wat ik nu zie en gebruik is tot nu toe prima.
Alleen de foto's geplaatst in mijn dag boek zijn wel klein geworden*n*

Maar dat komt ook wel weer goed het gaat allemaal wel een stuk sneller.
Ik mis wel het aantal bezoekers jammer maar het zij zo.
Alles went dus deze upgrade ook

Emiel en de rest :thanx:

P.s tip van de week een uitleg van wat er nu veranderd is, wat nu wel kan, en wat nu niet meer voorkomt.
Scheelt een hoop vragen, paniek, gillende keuken meiden en teleurgestelde oude hangbuikheren:haha:
August 26, 2011 om 11:32
Gewicht 76.50 kg
Doel 75.00 kg
BMI 23.88
9 923 kg afgevallen!

August 26, 2011 om 11:33
Zo, Zauberhaft, dan was jij wel een behoooooooorlijk forse jongen :lacheuh:
August 26, 2011 om 11:38
Wat ik tot nu toe nog aan te merken heb:

* dagboekje schrijven gaat nog steeds niet goed.

* ik mis nog steeds het afslankplan met de streefgewichten per dag/week/maand erbij. Vroeger vond ik het wel leuk dat je automatisch je streefgewicht voor die bepaalde dag kreeg als je je gewicht invoerde. Kon je meteen zien of je nog op schema zat.

Voor de rest: heel erg bedankt voor alles wat jullie wèl al veranderd hebben. Het verschil met gisteren is al héél groot :petjeaf:
August 26, 2011, gewijzigd door Zauberhaft op August 26, 2011 om 12:11
@katsumi, en dat in 5 minuten. 1x nieuw gewicht ingevoerd en gelijk zware jongen af!:lachen:

eetdagboek:
In de schijfgrafiek (uiterst links) van de voedingstoffenpercentages staat nog geen aandeel alcohol!

Kan de kolom van de soort maaltijd (snack, ontbijt, tussendoortje, enz) welke je wel opgeeft bij het invullen van het eetdagboek weer achter de tijd in het eetdagboek teruggeplaatst worden.

grafieken:
Is het mogelijk dat de grafieken weer gecombineerde gegevens gaat weergeven zoals sportdagboekcalorieen, calorieinname, en het gewicht, zoals dat eerst ook was. Dit is onmisbaar voor een goed overzicht!
August 26, 2011 om 12:14
Dagboekschrijven lukt tot het veld vol is ,daarna niet meer

Goed dat jullie de uren en minute nweer hebben omgedraaid in het sportdagboek !

Ik mis nog de link : dag verwijderen in het eetdagboekje

August 26, 2011 om 12:28
O, en hoe kun je iets verwijderen uit je eetdagboek? Het is mogelijk dat ik het gewoon niet zie, maar het lukt me niet.
August 26, 2011 om 12:29
En nog een verzoekje:

ik mis nog ergens de kreet "gezond gewicht"

Misschien kan dit hieronder nog geplaatst worden?

August 26, 2011 om 12:32
@ Katsumi

Op het ingevoerde product gaan staan,
klikken
en dan kun je op verwijderen klikken.
August 26, 2011 om 12:53
Het eerste wat mij opvalt aan de site is dat hij bij mij echt onwijs snel werkt!!! Sinds de update voor deze was de site ineens veel trager, nu gebeurd de aktie al bijna voor ik iets aanklik (ja ik snap dat dat niet kan) Verder vind ik de site heel duidelijk, hij is wat meer schematisch, niet meer zo zacht en rustgevend (weet niet precies hoe ik het moet uitleggen). Het is weer even wennen, maar ik denk dat ik de site al ken vanaf het begin (ver in het begin) en iedere verandering is wennen, maar het went altijd. En ja sommige dingen zullen niet meteen goed werken, maar dat is een kwestie van melden en dan wordt het opgelost.

Ik vind het er goed uit zien!
August 26, 2011 om 13:21
In de datatabel zit wel erg veel witruimte. Zet de 'rijen' wat dichter op elkaar, dan kan er ook veel meer op een pagina. Graag zou ik ook een knop zien om te kunnen kiezen of ik die pijltjes wel of niet wil zien. Wat mij betreft maken die het beeld heel onrustig.
August 26, 2011 om 13:33
Bedankt Tuppie, heb het gevonden.
Zou het kunnen dat die 'verwijderen' knop er vanochtend nog niet was? Of anders was ik écht nog niet wakker;)
August 26, 2011 om 13:58
Nee Katje, die zat er gisteren al. ;)
:lol:
August 26, 2011 om 14:08
Mijn afgevallen gewicht klopt dus nog steeds NIET! :beledigd:
August 26, 2011 om 14:23
De site werkt op zich sneller, maar het is jammer dat je veel vaker moet klikken om iets in je dagboekje te krijgen dan vroeger.
Op het moment verdwijnt af en toe de knop Opslaan in je dagboek (als je een te lange lijst had, of per ongeluk geen aantal grammen had ingevuld. Zullen wel kinderziektes zijn!

Mooi eindelijk vezels - maar ze staan steeds op 0,00. Zijn jullie achter de schermen als een idioot de lijsten aan het bijwerken?

Ondanks de mooie diagrammen mis ik het groeperen op maaltijd in de dagboeken, met alle tussentotalen (ik ben een getalletjesmens)

De diagrammen zijn super, ik miste ontbijt-lunch-tussendoor en voila vanmorgen was-ie er al noemt hij dan diner nog overig. Alweer een kinderziekte!
Ik ben nog niet uitgespeeld, er is nog veel te verkennen....
August 26, 2011 om 14:27
Oh en wel HEEL jammer dat de reclame terug is.
De constructie met Anne voor wat special Care was is niet al te elegant. Maa het schijnt te werken.

Trouwens, gelukkig zijn alle oude special care-artikelen (nog?) terug te vinden via de homepage, voor wie er naar op zoek was!

Ik sta ook niet te juichen van elke keer mijn gewicht onder de foto, eerlijk gezegd......

August 26, 2011 om 14:35
De reacties zijn al een heel verschil met gisteren!
Ook ik schreeuwde gisteren met mijn grote mond dat de oude versie maar weer heel snel terug moest, maar het is vandaag al een stuk beter.

Ik hoor alleen niemand over de notities??
Die mis ik wel heel erg (bij voeding en bij sport)
Komen die nog terug?
Enne..... waar zijn al mijn oude notities?

Dank jullie wel voor al jullie inpanningen!
Jullie hadden een heftig dagje gisteren denk ik.

August 26, 2011 om 14:35
Op het moment moet je steeds de site eerst verversen om je nieuwe dagboekje, voedingsdagboek etc. te zien. Beetje verwarrend.
Blijft dat zo?

Jolijt
August 26, 2011 om 14:57
Nog eentje dan....
Als je bij één van je buddies aan het lezen bent en je drukt op Profiel, dan kom je op de profielpagina van die buddy.
Vroeger kwam je dan weer op je eigen pagina. Dat was een stuk handiger!

Alles opbouwende kritiek hoor...

Jolijt
August 26, 2011 om 17:48
Ik kom nu al voor de derde keer met alleen maar langs de tekst scrollen op een andere persoons pagina.
Dat kan, maar ik ben dan ook ingelogd als die Persoon.
Ik was al Tuppie, Anerel, en nog iemand die ik alweer kwijt ben
Ik vind dat vervelend ik kan die mensen hun privé gegevens zien. Maar als het ook bij andere gebeurd zij ook die van mij.
Ik heb zolang dit niet veranderd is mijn Achternaam verwijderd.
Overdreven?? denk het niet, Misschien als je Janssen of de Vries heet.
Die van mij komt amper tot niet voor in dit land. Eén klik bij google en bingo.

Onbekend
August 26, 2011 om 18:16
Avla, ik heb ook ooit zo'n mail/brief gekregen.

Volgens mij zijn ze de kroontjes aan het oppoetsen, zijn veel leden die hem missen...
Zal wel op zijn plek gaan komen....

Fijn weekend
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.