Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afvallen dmv Shakes (Atkins-Weight Care-Cambridge etc.)

Geplaatst door Suzannetje op September 27, 2011 om 14:27

September 27, 2011 om 14:27
Ben vorige week begonnen met volledig op shakes en repen te leven van Atkins. Kan hier eigen weinig ervaringen over vinden, vandaar mijn start met dit topic!

Hoe lang zijn jullie al bezig? Hoeveel kwijt? Hoeveel kcal per dag aan inname?
Welk merk/product doen jullie?

Ben zelf vorige week maandag, 19 september begonnen, na een week was er 5,2 kg af.
Gebruik dus Atkins, 2 shakes ad. 147 kcal per shake en een reep ad. 218 kcal. verder neem ik 200 gram druiven en 1 bouillon (opkikker e.d.).
Onbekend
September 27, 2011 om 16:01
Hoi Suzannetje!

Wow wat goed, 5,2 kg in een week!
Grappig dat je hierover begint, ik wilde morgen namelijk precies hetzelfde gaan doen.
Ik heb thuis nog een halve bus staan van Atkins, ik wil 6 shakes per dag nemen, maar dan met 1 schep, dus 6 kleine shakes ipv 3 grote..
Ik hoef niet veel kwijt, zo'n 5 kg, dus het is maar voor even..
Succes!
January 4, 2012 om 13:42
Nu bij het kruidvat, weight care shakes, twee halen 1 betalen!

Ik ben door de shakes veel afgevallen.. natuurlijk moet je verder wel op het eten letten en daarbij erbij sporten.

Ben nu 21 kilo kwijt. Ik moest erg wennen aan de shakes, ben begonnen met Herbalife maar vond het erg duur.. denk dat het allemaal niet zoveel uit maakt welke shake je neemt. Mijn favoriete is die van prodemed, ook te koop bij het kruidvat. Shake nu alleen smorgens, gewoon omdat ik het makkelijk vind en wil er binnenkort wel mee stoppen. Echt heeft mij echt geholpen maar je moet wel sterk in je schoenen staan...

Succes.

Voor vragen mail me maar hoor.
Onbekend
January 10, 2012 om 08:16
Goeie tip Boy George, zag het toevallig gisteren in hetfoldertje, en aangezien ik wel van de weight care shakes heb ik maar direct 6 blikken voor de prijs van 3 gekocht. kan ik even vooruit haha.
Ze zijn lekker en geven een voldaan gevoel, de repen zijn trouwens ook lekker.

Ik denk dat alle merken shakes wel zo'n beetje op hetzelfde neerkomen qua voedinsgswaarden, vitamines enz., denken jullie ook niet?
Zelf kies ik voor Weightcare omdat ik ze al eerder gebruikt heb en ze zijn niet zo duur.
Verder ken ik Modifast, en Cambridge. vond beidden ook lekker, maar Cambridge vond ik vrij duur, al was de begeleiding wel heel goed.
Wil het nu op eigen houtje doen omdat mijn motivatie erg hoog is.
Groetjes v PatsyS
January 10, 2012 om 08:30
Maarre, is het ook blijvend?? Lijkt me moeilijk om dan weer naar een gewoon eetpatroon over te schakelen. Maar ja, dat is eigenlijk met elk dieet zo. Heb ontdekt dat als je weer gewoon verder gaat met leven, de kilo's er weer aanvliegen (1 x 18 kg kwijt, 19 erbij, 1 x 15 kwijt, 15 erbij, 1 x 10 kwijt en ja hoor inmiddels weer 7 erbij...). Het blijft een kwestie van het gevecht blijven aangaan. Zelf krijg ik de soepjes en shakes niet naar binnen, dan val je wel af :) Ben nu maar begonnen met het AD/WW-dieet eens kijken of ik mij dat permanent eigen kan gaan maken. Allemaal heel veel succes, op wat voor een manier dan ook!!!
groetjes Annette
January 10, 2012 om 10:36
Skogsmor; natuurlijk moet je er altijd op blijven letten... Ik denk niet dat het uitmaakt hoe je aan weinig kcal komt, als je er maar weinig binnen krijgt. Soepjes ken ik niet van de maaltijdvervangers...

Ww heb ik ook meerdere keren geprobeerd maar dat vind ik ook niet meevallen, je mag teveel hahaha!

PatsyS; Denk ook dat alles op hetzelfde neer komt hoor, shakes zijn shakes ;)
Succes!
Onbekend
January 10, 2012 om 13:06
Geen enkel dieet geeft de garantie dat je blijvend slank blijft als je je eetpatroon niet veranderd Skogsmor.
Shakes niet of welk ander dieet dan ook
We zullen echt anders moeten gaan eten en denken om op gewicht te blijven.

Suzannetje Weight Watchers heb ik ook wel gedaan, maar inderdaad ook voor mij teveel vrijheid haha
Onbekend
January 10, 2012 om 13:23
ik heb z'on 4,5 jaar geleden atkins gedaan en viel er in no time 10 kilo mee af. Ik at s morgens 2 gekookte eieren. tussendoor een stuk kaas. tussen de middag een salade met komkommer, sla, surimisticks, kaasblokjes, augurk en een beetje mayo bereid met scharreleieren toen tussendoor een stukje gekookte of lever worst en s avonds een stukje vlees en groente afgewogen. 10 kilo kwijt in een paar weken...... Maar nu val ik af doormiddel van de schijf van 5. minder eten, gevarieerd en het gaat niet zo snel als atkins maar ik val wel af. en ik denk dat dat gezonder is dan atkins want je krijgt veel vet binnen en dat moet er juist vanaf.
February 19, 2012 om 05:03
Ben ermee gestopt viel er niet van af en werd er duizelig van en beroerd. Het voelde niet goed aan. Dus weer gewoon naar gezond eten en bewegen.
February 19, 2012 om 05:34
Ik vervang alleen het ontbijt (en af en toe ook de lunch) en let voor de rest goed op met wat ik eet en drink, zou het ook niet vol houden met 3 maaltijdvervangers. Het afvallen gaat niet zo snel, maar het is prima vol te houden. Ik heb inmiddels ook het grootste deel van de suiker afgeschaft in mijn eetpatroon en mijn energie niveau is prima.

February 19, 2012 om 06:46
Ik volg het BCM programma, dat is in Nederland volgens mij nog niet zo bekend.
Ik eet 's ochtends 300 gr yoghurt met een eiwitpoeder erdoor, 's middags soep op basis van halfvolle melk, vaak met wat extra groenten erdoor, en 's avonds een gezonde maaltijd. Geen tussendoortjes, alleen na het sporten pak ik een beker light drinkyoghurt. Ik kom zo rond de 1000 a 1200 calorieën per dag.

In het begin is het even lastig, je hebt geen honger maar wel 'eetzin', snaaizin, hoe je het ook noemt. Gewoon omdat je gewend bent om 's middags een tussendoortje te hebben bijvoorbeeld. Nu pak ik een thee of kruidenbouillon tussendoor als ik trek krijg, maar dat valt me tegenwoordig ook steeds meer mee. Ik ben nu 3 weken bezig en 2 kilo afgevallen. Vooralsnog volg ik het dieet alleen nog doordeweeks, in het weekend eet ik nog 'gewoon'.

Wat ik heel fijn vindt: de 'zoete' ontbijtsmaken zijn maar zeer licht gezoet. Je kunt ze desgewenst bijzoeten met wat natrena. Ideaal voor mensen die niet zo van zoet houden dus. Je kunt ze klaarmaken als shake met melk, of zoals ik doe met yoghurt. Een lepel lijnzaad erdoorheen om de stoelgang te stimuleren en het knabbelt lekker weg. Er is keus uit vanille, aardbei, chocolade, banaan en koffie.

De soepen voor tussen de middag zijn heerlijk (je zou overigens ook nog een ontbijtshake/yoghurt kunnen nemen als je dat liever hebt, of een reep) en ik vind het fijn om wat hartigs te eten te hebben. Er is keus uit groente, broccoli, tomaten, aardappel-prei en kip-kerrie. Al met al genoeg variatie, zeker als je zelf nog wat extra groente toevoegt, of met bijv. een lepeltje sambal en een scheutje sojasaus en drupje zoetstof eens een chinese tomatensoep maakt van de 'gewone' tomatensoep.
February 19, 2012 om 09:13
Ik gebruik ook eiwit shake, gebruik Holland & Barrett - Soya Protein Isolate Powder. Zitten heel weinig khd in. Ze zijn er in neutrale smaak en aardbei en chocolade. Prima te drinken.
Eet daarnaast wel "gewoon".
Gebruik ook inuline. Dit ivm met toch veel minder vezels tijdens dieet, ook al eet ik 400gr groente per dag. Inuline is een natuurlijke, in wateroplosbare voedingsvezel, die ook veel in de "gezonde darm" yoghurtjes wordt toegevoegd. Voordeel is dat je een regelmatige stoelgang houd. Ik doe 3 x daags een theelepel in de groene thee. Licht zoete smaak. Voordeel is dat inuline niet door het lichaam wordt opgenomen. Het is een zogenaamde probiotica. Zo'n pot pure inuline is natuurlijk veel goedkoper dan dure yoghurtjes! :)
grtz.
March 6, 2012 om 14:59
Ben ook al een tijdje aan repen en shakes, maar wat wordt aanbevolen is 's ochtends een shake of reep, 11.00 opnieuw eentje , lunch ook een shake en 16.00 een tussendoortje 's avonds gewoon eten. Dat is 4 x ong 150 kcal en avond maaltijd ongeveer 500 kcal. Dus dan kom je op ong 1100 kcal. Ook al zouden dat geen shake etc zijn, dan moet je toch afvallen. Helaas lukt het niet zo goed, ondanks dat ik minder tussendoortjes nam. Las in een ander mailtje 2 keer een shake en een reep en wat druiven en bouillon, dat geeft een kcal aantal van ong 600!!
March 7, 2012 om 14:01
Ikzelf ben maandag begonnen met Kineslim. Ik heb om te beginnen zo'n startpakket gekocht (29,95 voor 5 dagen, viel me goed mee). Bedoeling is dat je in de eerste fase ontbijt met een shake, tussendoor een portie magere zuivel, als lunch een shake + groenten, tussendoor een reep en als diner weer een shake met groenten + portie magere zuivel. Als je tussendoor toch honger hebt, mag je onbeperkt magere zelfbereide soep drinken
Ik moet zeggen dat de smaken me prima bevallen, er zitten zowel soepjes, puddinkjes, pannenkoeken, omeletten, capuccino, chocomelk enzovoort bij...
Als ik mijn eetdagboek invul schrik ik toch ook wel een beetje. Ten eerste omdat ik ook amper boven de 700 kcal kom (hoewel ik eigenlijk geen honger heb, wel lekkere trek). En ten tweede kom ik op amper 70 g eiwitten wat me bitter weinig lijkt (voor spierbehoud alleen al heb je 1,1 g eiwit per kg lichaamsgewicht per dag nodig... en ik weeg nog steeds 80+).
Ik was in 2 dagen 1 kg kwijt, dus het begin is er igg. Of het op lange termijn ook werkt valt af te wachten....
Meer info op www.kineslim.com
En ik lees ook graag jullie ervaringen natuurlijk!!!
Groetjes,
:katsumi:
Onbekend
March 8, 2012 om 05:52
Katsumi, volgens het Voedingscentrum is het 0.8 gr per kg lichmaasgewicht en je mag rekenen met het gewenst gewicht
March 8, 2012 om 09:08
ah, ok, dit wist ik niet. Dan kom ik er met die 70 g eiwitten per dag idd wel. Bedankt, is een hele geruststelling!
March 8, 2012 om 09:57
Die 0.8 gram/kilo is vreemd van het Voedingscentrum. Per persoon is dat anders. Ik heb iets heel anders in mijn hoofd. Je zou een zwaar iemand veel te veel eiwitten geven op deze manier. Maar dan bedoel ik meer 100+.

Voor het sommetje is gewicht, lengte, leeftijd, geslacht, manier van afvallen(gezond eten of bewust méér eiwitten), aktief faktor, lichaamsvet%, en vet% in voeding nodig. Voordat je het eiwit kan uitrekenen.

Maar bij Kats komt het nog wel goed uit, zo! :lollig:

Zonder eiwit methode van afvallen voor Kats? 56,8 gram (gewoon eten etc.)
Met eiwit methode 71 gram. (aangepaste verhoudingen voor afvallen)

Hoe groter het verschil tussen de aangepaste verhouding om af te vallen en de normale verhoudingen, hoe lastiger het is om weer terug te komen op normaal eten. Daar wel even mee uitkijken. Rustig aan naarmate je je doel bereikt proberen "terug te schakelen".

't Is maar een tip.

Grtz Arnold
March 8, 2012 om 10:02
Wat betreft calorieen heb je nu een tekort; da's de eerste paar dagen niet erg, maar ik kan er bijna een wedje op maken, dat houd je niet vol....
Ik ben absoluut geen tegenstander van eiwit-shake's, ik gebruik ze zelf. Maar ik vul dat altijd aan met kip/vis/vlees veel groente.
En m'n wondersoep... die ik om de dag maak... voor de trek/hartig momenten... vol met vitaminen en specerijen... en klaar in 30 minuten...

grtz...
March 8, 2012 om 10:27
Eeeuh ja, lees ik 700 kcal? Klopt dat? Want mijn 71 gram eiwit hoort wel bij van 70% van energie behoefte en een totaal van ongeveer 1420 kcal/dag samen met het KH/Vet.
March 8, 2012 om 11:40
Deze strikte startfase is dan ook enkel bedoeld als 'aanvalsfase' voor 5 dagen. Daarna komt er alvast weer één maaltijd bij met gewoon vlees/vis en groente (wel nog zonder Kh). Die tweede week kom je dan normaal rond een 1000 kcal. Daarna wordt geleidelijk weer fruit en Kh ingevoerd om rond een 1300-1400 kcal verder af te vallen. Op die manier wordt het % eiwit in verhouding ook lager he.
Maar goed, ik ben alvast gerustgesteld dat ik met 70g eiwit alvast mijn eigen spieren niet ga afbreken die eerste 5 dagen!
En Flatron, heb je soms een recept van die wondersoep? Ik eet zelf ook dagelijks soep tussendoor maar ik mik altijd zomaar wat groenten bijeen :shy:
Bedankt voor alle info.

April 15, 2012 om 06:17
ik volg zelf het herbalife ik ben sinds gisteren begonnen ik voel me fitter ben niet zo moe meer.
April 15, 2012 om 16:33
hallo ik ben louise net nieuw ik doe al sinds eind januari atkins(op verantwoorde wijze)woog toen 83,7 rn nu dus 70kg.ik las net dat iemand zei dat je veel vet tot je neemt,sorry er staat nergens dat dat moet,ja je mag het eten.wel is het zo dat vet,op vet,vet verbrand hoe het kan ik weet niet maar het werkt wel zo.ik werk als kok en doe dus de verantwoorde wijze weinig tot nooit shakes alleen als ik het te druk heb of ontbijtdienst draai is 05.00 beginnen dan kan ik nog geen eieren e.d zien om te eten.verder maak ik alles zelf en drink ik veel groene thee en veel water.
val op het moment niet af in kg maar wel in centimeters. ik moet nog 10kg en dan hoop ik het vast te kunnen houden ben ook weer gaan sporten(thuis en in het park)alleen die laatste 10 willen niet echt gaan.
April 16, 2012, gewijzigd door Marian1972 op April 16, 2012 om 00:29
Ik ben sinds 9-5-2011 bezig met herbalife. Het bevalt mij uitstekend. Mijn einddoel komt nu erg dicht bij, er nog even aantrekken, want deze week niks afgevallen, maar 2 ons aangekomen. Ik doe wel iedere dag 40 min. op de hometrainer fietsen, maar heeft geen resultaat geboekt. Misschien dat ik nu ook even een stop heb, wat niemand wilt, maarja ik mag niet klagen.
April 16, 2012 om 02:36
oh kijk eens aan marian dat het goed gaat allen jammer dat je nu even stil staat, ik ben zelf drie maanden bezig en in het begin ging het goed, in mijn nachtdiensten niet en daarna ging ik op vakantie ik ben 1,1 kg gegroeid eigen schuld in de vakantie nam ik niets van herbalife, ik ben zaterdag weer begonnen, en ik ga door dat ik bij mijn doel ben.
April 28, 2012 om 11:18
ik doe atkins zijn hier buddy,s die ook atkins doen of ander koolydraad arm dieet
Onbekend
April 28, 2012 om 18:42
Ik zoek mensen die ervaring hebben met de zeewier-eiwit shakes.
Ga er morgen mee beginnen door 2 maaltijden te vervangen en s avonds mager te eten zoals er op de 'poederpot' staat
April 30, 2012 om 02:19
Ik doe af en toe mee aan Herbalife. Ik heb het leren kennen via mijn babysitgezin en ik vind sommige van de shakes echt heel lekker. Ik gebruik het vooral als ik merk dat ik heel veel eetbuien begin te hebben. Dan vervang ik mijn ontbijt en avondmaal vaak door een shake en dan heb ik veel minder de neiging om eetbuien te hebben. Ik ben er echt heel blij mee en heb altijd een pot poeder in de kast staan. Ik ben niet geregistreerd als lid, omdat ik het ook niet echt doe om af te vallen. Maar het gezin waarbij ik ze koop zijn echt schatten van mensen en ik heb ze al bezig gezien tijdens hun begeleiding en ik moet heel regelmatig eens gaan babysitten omdat zij naar een vergadering of training moeten voor Herbalife. Ze weten er echt veel over en hebben de nodige ervaring, schitterend vind ik dat persoonlijk. Want die begeleiding valt echt niet te onderschatten vind ik persoonlijk, het is vaak die ene nodige stok achter de deur.
(nee, ik heb geen aandelen in Herbalife, maar ik heb wel gemerkt dat veel mensen er baat bij hebben. Je vindt trouwens een link naar die vrouw haar shop op mijn profiel, gewoon omdat ik weet dat zij het goed doet en ik vind dat je niet zomaar ergens in een shop het moet gaan kopen.)
May 22, 2012 om 16:21
welke smaak shake vinden jullie het lekkerst van weightcare?
May 26, 2012 om 16:19
vanille smaak is het lekkerst,mijn mening
May 30, 2012 om 12:29
Vandaag met Cambridge begonnen, heel erg wennen om echt helemaal niets anders te eten dan "zakjes". Maar ik moet en ik zal slanker op vakantie gaan en daarna mijn streefgewicht halen :D

Ik vind de chocolade shake erg lekker, die smaakt precies hetzelfde als de herbalife shake trouwens.

June 2, 2012 om 09:27
En dames hoe gaat het met jullie?
Met mij goed, 1e week zit erop en 2,5 kg afgevallen. Ik ben tevreden, weinig honger gehad gelukkig. En ik vind het steeds makkelijker gaan.
EAH
June 3, 2012 om 02:43
Hallo allemaal, ik ben (morgen) twee weken geleden met sanaslank begonnen. Vandaag gaat was er 6,1 kg af. Tot nu toe is het heel goed vol te houden.
June 3, 2012 om 04:34
Ik heb zelf online bij een shop voor een maand producten uitgezocht (shakes, pancakes, ommelet, repen, soep, crackertjes) allemaal op proteinebasis. Het is dus van vershillende merken, al is het meeste van dietimeal. Ik doe niet alleen zakjes maar eet er wel veel rauwkost bij, af en toe stukje kipfilet of vis of een gekookt eitje. Ben nu ruim een week bezig en de eerste 4,5 kilo is eraf. Het is vooral vocht natuurlijk maar geeft wel motivatie :D De smaken zijn echt goed te doen. Voorheen CB gedaan maar dat was me niet afwisselend genoeg en echt veel te weinig. Voor mijn gevoel kan ik me de hele dag vol eten en kom nog maar aan de 1000 calorien.
Onbekend
June 3, 2012 om 04:43
hallo mede strijders :)
Ik ben 30 mei begonnen met het cambridge 500 dieet, dat zijn nu nog 3 shakes per dag en 3 liter water...
heb is voor mij me 4e dag vandaag en tot nu toe is het goed vol te houden. ik ben begonnen op een gewicht 96.9 kg. en mijn einddoel is 75 kg. het doel voor mij van me begeleider is 63 kg. eerst maar eens me eigen doel bereiken. 22 kg afvallen dus.

succes allemaal
June 4, 2012 om 14:56
ik ben 5 weken terug begonnen met slim al 10 kilo kwijt
ongeveer 1000 cal

wat eet ik

1 shake
tussendoor reep
shake
tussendoor reep of boullion groente van slim
weer shake

2x mega burners perdag van slim gaat als een treintje
weinig koolydraten,geen honger

ik raad dit iedereen aan
Onbekend
September 2, 2016 om 13:35
Ben ook begonnen met 3 x daags Atkins shakes .Heb Cambridge gedaan viel er goed mee af maar het werd mij te prijzig ,zelfs de consulente zei dat Atkins dicht in e buurt komt van Cambridge.
Soms neem ik wel een plakje kaas of worst met weinig koolhydraten en en stukje fruit .
Onbekend
September 4, 2016 om 04:58
Ik ben begonnen met dieet pro shakes en eet netjes ontbijt shake met fruit en lunch shake met fruit .
diner groenten met vlees of vis en 50 gram rijst .

tussendoortjes rauwkost ,knackerbrood en kaas en veel water drinken .

Ik zit nu op dag 2 en ga dit 11 dagen doen dan weer kijken of ik brood weer in voer.
September 4, 2016 om 05:52
@El10

Ik wil dit meenemen als lunch als ik op vakantie ga, welke smaak heb je al geprobeerd??
Ik zie er overal maar 4, maar er schijnen er veel meer te zijn. En heb jij die met stevia??
Onbekend
September 5, 2016 om 10:55
>> Je hebt een ruime keuze aan shake-smaken zoals vanille, bananen, chocolade en aardbeien. Recent heeft Dieet een aantal nieuwe smaken toegevoegd aan het assortiment. Dieet Pro Kersen, Kokos en Cappuccino zijn is uitsluitend online te bestellen. <<
Bron: https://www.vetvrij.com/dieet-pro-aanbiedingen.html
September 5, 2016 om 11:23
@Barkie

Dank, ik heb vetvrij.com ook gelezen. Ik weet dat de Tuinen/Holland & Barrett ze ook verkopen, daar zag ik alleen vanille, aardbei, choco en banaan. Maar die stonden dan ook in de ramsj, oftewel 2 voor de prijs van 1. Ik wacht wel even tot de Tuinen de andere smaken ook heeft.

September 6, 2016 om 07:25
De Tuinen heeft u ook de andere smaken en is alles ineens weer dubbelduur.
Ik wacht nog wel even op weer eens een aanbieding.
Waarom dan niet de ramsj gekocht?? Ik vind aardbei en vanille niet lekker, de andere 2 waren er al niet meer. Ik ben dus niet de enige.
November 4, 2016 om 04:06
Ik gebruik de eiwitshakes van DieetPro ter vervanging van ontbijt en mijn broodmaaltijd 's middags. Sinds 12 september bezig en bijna 10 kilo kwijt. Ik heb vroeger ook shakes geprobeerd, maar die waren niet te drinken. Deze zijn best lekker en er zijn hier bij Holland & Barrett 6 smaken verkrijgbaar. Op deze manier hou ik het hopelijk nog zeer lang vol, want er moeten nog heel veel kilo's af.

:bbyblue:
November 6, 2016 om 04:21
Ik heb nu de smaken Chocolade en Kokos. Ik vind van allebei de smaak erg laf. Zeg maar amper smaak. Het vult wel, maar niet met 200 ml magere melk en 22 gram poeder. Dat wordt ook amper een shake. Door de yoghurt vult het een stuk beter, maar dat is eigenlijk ook gewoon niet echt lekker.
Ik vind shake's die slecht oplossen sowieso niet erg lekker.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.