Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vetgehalte

Geplaatst door Drive33 op October 7, 2011 om 04:16

October 7, 2011 om 04:16
Hallo allemaal,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het komt dat mijn vetgehalte omhoog gaat, in plaats van naar beneden? Ondanks dat ik 2 keer per week sport en zoveel mogelijk probeer te wandelen?
Op 28 augustus was mijn vetgehalte 40,2 en gisteren (6 oktober) was die 42,4.
Wat is hier de reden van?

:drive33:
October 7, 2011 om 09:13
Hoe meet je je vetgehalte? Heb je zo'n weegschaal die je vetpercentage weergeeft? Want die zouden niet altijd even betrouwbaar zijn. Ik heb ook zo'n weegschaal maar ik let nooit op dat vetgehalte. Ik denk dat je dat beter laat meten in de sportschool of bij je huisarts/sportarts of zo, dan is het veel nauwkeuriger.
October 7, 2011 om 09:29
Gisteren ben ik bij de sportschool geweest en ik heb daar mijn vetgehalte laten opmeten. Degene achter de balie heeft het volledig ingesteld voor mij (gewicht, leeftijd, lengte, vrouw).
Het is een soort controller die je met de playstation ook hebt en die moet je vasthouden tot je vetgehalte zichtbaar wordt.
Zelf heb ik geen vetgehaltemeter of een weegschaal die mijn vetgehalte weergeeft.

:drive33:
October 7, 2011 om 11:40
waarschijnlijk ben je met een Omron vet% meter gemeten. Het verhaal blijft hetzelfde als bij een weegschaal met geleiders. Er gaat een klein stroomstootje door je lichaam waarbij aan de hand van de geleiding word gemeten. Hierin zit altijd een fout in. Probeer maar een keer te meten en na het sporten nog een keer. Bijna zeker dat je een andere meting krijgt. Het is een goede indicatie. Probeer het om de 2 a 4 weken te meten zodat je een lijn kan trekken met de metingen. De verschillen zal je er altijd inhouden.
October 17, 2011 om 06:57
Ik hoorde dat zo een handmeter alleen een rondje maakt door je armen en borst en alleen daar het vet meet. Hij gaat dus niet naar beneden je lichaam door... Maargoed, dat heb ik me dus laten vertellen, of het waar is weet ik niet...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.