Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Help! Ik sta stil maar waarom???

Geplaatst door ProudMama87 op November 17, 2011 om 03:38

November 17, 2011 om 03:38
Hallo mede strijders...

Sinds 2,5 week ben ik weer de strijd tegen de kilo`s aangegaan de eerste week heb ik mijn eetpatroon omgegooid en ben ik bijna 2 kilo kwijt geraakt de 2de week (wel iets gesnoept) maar een halve kilo kwijt geraakt... nu zijn we weer een halve week verder maar op de weegschaal gebeurd niks... ja er zit 200 gram meer bij dan toen ik mij zondagochtend woog en dat terwijl ik nog niks gesnoept heb... ik doe goed mijn best maar toch kom ik aan ipv dat ik afval... ik ben een persoon die het erg als stimulans nodig heeft om die weegschaal te zien zakken en die snel de handdoek in de ring gooit als het tegen zit, maar deze keer wil ik dat niet ik wil nu eindelijk eens een keer sterker zijn daarom heb ik jullie hulp nodig!
Ik zelf heb het idee dat ik misschien te weinig eet en dat daardoor mijn lichaam alles op gaat slaan, maar aan de andere kant heb ik niet tot nauwelijks een hongergevoel dus zou je toch zeggen dat ik er wel genoeg aan heb...
dit is mijn eetpatroon:
9.00 special K met halfvolle melk
10.30 kopje koffie
12.00 lunch 2 a 3 boterhammen met kaas of vruchtenhagel of kipfilet. laat ook wel eens 1 boterham weg dan neem ik cup a soup of ik maak een tosti of een ei (gekookt of gebakken)met een glas melk
15.00 eierkoek
18.00 warme maaltijd (aardappels, groente, vlees niet afgewogen)

voor iedere maaltijd neem ik een groot glas water en tussendoor drink ik ook water ipv sapjes. Ik ben niet iemand die alles op kan geven om af te vallen dus kies wel voor de gezonde dingen maar ga niet aan de 30+ kaas oid gewoon omdat ik dat niet lekker vind en dan gaat het hele diëten me tegenstaan.
qua bewegen zou het iets meer kunnen maar het is voldoende naar mijn idee... ik ben gastouder dus de hele dag in de weer met kinderen, we hebben een hond waar ik 2x per dag mee probeer te lopen en we proberen iedere avond een half uur tot 3 kwartier te wandelen...

Ik hoop dat jullie tips hebben wat ik anders kan doen of dat iemand mij kan vertellen hoe het kan dat ik aankom ipv afval...

:hugsandkisses:
November 17, 2011 om 04:06
Ik zou 5 a 6 boterhammen op een dag nemen. 3 a 4 als ontbijt en 2 a 3 als lunch. 2x tussendoor: 2x fruit en bijv. die eierkoek.
November 17, 2011 om 04:07
Oh ja, en even die weegschaal wegzetten, werkt alleen maar demotiverend.
Succes!!
Onbekend
November 17, 2011 om 04:47
dat wilde ik ook zeggen ,iets meer eten dan moet het lukken

:veelsucces:
November 17, 2011 om 05:04
Ik zou zeggen blijf door gaan. Ik heb dat zelf ook gehad. Doorzetten en je komt er wel. Ik zou alleen ook 2 stuks fruit om je menu zetten. Dat zorgt voor de nodige vitamine en je word er echt niet dik van. Dat kan je bij wijze van beter nemen als een eierkoek.
:zwevendsucces:
November 17, 2011 om 15:23
zouden jullie dat fruit dan nemen als extra tussendoortje of toevoegen aan de lunch??

en kan iemand nog verklaren waarom ik aan gekomen ben??
November 17, 2011 om 15:30
Als extra tussendoortje.
Helaas geen verklaring waarom je bent aangekomen. Spaarstand van je lichaam? Vocht vasthouden?
November 18, 2011 om 01:34
Misschien heb je hier wat aan. Klik hier
November 18, 2011, gewijzigd door Avla op November 18, 2011 om 04:25
Misschien ook nog, als aanvulling op de andere adviezen dit citaatje...

Denk er aan dat het innemen van veel minder calorieën dan je dagelijks nodig hebt in principe gevaarlijk is. Daarom is het belangrijk langzaam af te vallen en goed te blijven eten. Zoniet, dan kun je op het zogenaamde afvalplateau terecht komen. Het afvalplateau is een verschijnsel waar het lichaam denkt dat er crisis is door een tekort aan voedsel. Daardoor wordt er toch evenveel vet als voorheen opgeslagen, zoniet meer. Het lichaam legt als het ware energiereserves aan. Het is heel moeilijk om van dit plateau te komen en de stofwisseling weer op gang te krijgen. Dat duurt een hele lange tijd. Val daarom nooit te snel af, maar doe het met mate. Het “plateau-verschijnsel” doet zich bij elke afvalmethode voor.

Eet nooit minder dan 1200 calorieën per dag, alhoewel dat al heel laag is. Eet je nog minder, dan breng je je gezondheid in gevaar.

Bron. 2e deel.

Groetjes Arnold
November 18, 2011 om 05:51
Als je je dagboek van afgelopen maandag nog eens terug leest, dan weet je waarom je aangekomen bent. Dat was echt een hele foute dag om af te vallen, en het duurt zeker een week voor je dat weer herstelt hebt. Maar, het is voornamelijk vocht. Dus geen paniek! Niet omkijken en je daardoor laten demotiveren, maar zulke situaties beter leren beheersen. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar als je op Valtaf van te voren je eetdagboek invult, zal je dat beter onder controle kunnen krijgen. Zeker als je van je eetplan afwijkt, en ook je zwakke momenten later invullen. Misschien moet je eens beginnen om je eetdagboek van die bewuste maandag in te vullen, pas dan zie je waarom je (tijdelijk) aangekomen bent.
Dit is dus geen plateau, het hoort erbij!

:succes::zauberhaft:

November 19, 2011 om 04:15
bedankt voor alle reacties het heeft me geholpen door te gaan ipv bij de pakken neer te gaan zitten! met als effect dat ik toch wel wat kwijt ben :D ik sta nu op -2.9kg en dat vind ik toch wel een super resultaat na 3 weken :D en ik zal jullie advies opvolgen de weegschaal gaat in de kast en komt pas volgende week weer tevoorschijn!

Zauberhaft: ik weet dat ik een hele slechte dag heb gehad (dat was trouwens zondag) maar aangezien ik al 3 dagen erg goed mijn best had gedaan had ik niet verwacht dat het er toen pas bij stond op de weegschaal daarom vond ik het ook een beetje gek en dacht ik eigenlijk dat het niet meer daardoor kon komen... maar goed gelukkig is het toch nog goed gekomen!
November 20, 2011 om 05:02
Het afvallen gebeurt altijd met schommelingen. De kunst is om alleen naar het laagste gewicht te kijken, en te begrijpen waarom je tijdelijk wel eens meer weegt.

Als je dat lukt, kijk je alleen maar naar voren, ben je niet meer gefrustreerd, en is de weegschaal een motivator, en geen demotivator!

Om te weten of je morgen zwaarder bent of lichter, hoef je alleen maar je eetdagboek van vandaag nauwkeurig in te vullen, en goed weten wat bepaald voedsel met je gewicht doet! Daar heb je dus ervaring voor nodig. En tijd om je eetdagboek een behoorlijke periode in te vullen.

Heb je die tijd niet, weeg je dan inderdaad alleen op zaterdagmorgen.

:succes::zauberhaft:
November 26, 2011 om 12:48
Ik heb dit ook. Ik eet ongeveer 1300-1500 kcal per dag. En val meestal ineens veel af (lees 2-3 kg) en dan blijf ik een week of twee staan. En dan herhaalt het zich weer. Nu dus weer helaas blijvend op mijn huidige gewicht. En daar baal ik van! Ik zou moeten afleren om dagelijks op de weegschaal te staan. Of nog erger meerdere keren per dag. Maar hoe ik dat kan afleren weet ik niet. Iemand tips?
November 29, 2011 om 05:03
Ik weeg mij ook elke dag (ik denk bijna iedereen hier) en dan noteer ik mijn gewicht op een kalender en op maandagmorgen neem ik het gemiddelde van het aantal wegingen, zo heb ik een realistisch beeld van mijn gewicht.

Veel succes allemaal.
November 29, 2011 om 08:39
ik weeg mij enkel op vrijdagmorgen--nuchter en naakt :-)
December 16, 2011 om 04:25
Goede morgen allemaal, Ik ben blij op dit forum te zijn gekomen want ik heb deze week ook wel een baalweek. Vorig weekend had ik bezoek en heb ietje meer gegeten dan eigenlijk wel goed voor me was. Ik dacht nadat ik maandag tot nu extra hard mijn best had gedaan dat ik mijn fout wel zou rechtgetrokken hebben maar helaas. Ik merk nu al heel de week dat er niets afging integendeel ik kwam wat bij :-(. Echt frustrerend , zeker als je weet dat ik in vorig weekend niets extreems deed buiten : 1 klein stukje appelcake, 2 glazen rode wijn en een portie spaghetti die ik op zaterdagavond niet heb afgewogen wat ik anders wel doe. Hopelijk heb ik volgende week beter resultaat. Jullie mogen gerust mijn eetdagboek van deze week en vorige weken bekijken en mochten jullie opmerkingen hebben mag je me dit zeker laten weten. Alle tips zijn welkom :-). Ik probeer mij aan een gemidd. te houden van 1250 caloriën.
Hartelijk dank alvast voor eventuele tips en opmerkingen.
Groetjes
December 16, 2011 om 06:07
Sport je ook?
Groetjes, Meike
December 17, 2011 om 17:27
Hallo allemaal, bij de Ww gaven we ook altijd veel tips door. Ik heb toen ook oa. ontdekt bij mezelf, dat ik beter de hele dag mijn verbranding op gang moest houden, om af te vallen. Je kunt dus bijv. je maaltijden verspreiden over de dag. Of je maaltijd minimaliseren en je gezonde tussendoortje niet vergeten Stop ook altijd wat in je tas. Ik spaar ook voor het weekend, want ik wil in het weekend ook wel wat extra's. En een enkel keertje, dat je toch te veel aan tussendoortjes bijv. hebt gegeten, laat je er bij je volgende maaltijd eraf. Ik kies bij mijn maaltijd nog wel eens tussen mijn aardappels en mijn vlees. Aardappels kun je dan heel veel van eten. Deze bak ik bijv. zonder vet in een antiaanbakpan beetje bruin. ..beetje zout erop...net patat! Maar om ongeveer half 10 neem ik nog wat. Soms tel ik mijn cal. om te kijken hoeveel ik nog mag eten. Maar meestal weer een gezond tussendoortje. Meid Succes!
Onbekend
December 17, 2011 om 20:32
ik val alleen maar af op dagen dat ik voldoende bewogen heb.....en dat is voor mij toch echt ongeveer een uurtje wandelen of fietsen! dus wie weet dien je extra bewegen iedere dag in te plannen in je schema?
twee keer een half uurtje is ook goed hoor!

succes,
:lutje:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.