Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Gezond eten steeds belangrijker

Geplaatst door Sedna op November 17, 2011 om 05:23

November 17, 2011 om 05:23
Gezond eten steeds belangrijker
AMSTERDAM - Het aantal Nederlanders dat hun eetpatroon wil verbeteren is flink gestegen. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 41 procent gezonder wil eten, maar lang niet weet hoe.

Dat blijkt uit onderzoek van het Voedingscentrum onder ruim 2200 consumenten.

In 2009 gaf 35 procent van de Nederlanders aan hun eetpatroon te willen verbeteren. Twee jaar later is dit aantal gestegen naar ruim 41 procent. Ook de behoefte aan informatie over gezonde en minder gezonde producten blijft groeien.

Daarnaast geven meer mensen aan het moeilijk te vinden om hun eetpatroon te verbeteren. Volgens het onderzoek wil 53% van de consumenten graag meer gezonde producten in de winkels en meer informatie over gezond eten.

Tweederde vindt dat fabrikanten hun producten gezonder moeten maken. Zo willen ze minder zout in kant-en-klaarmaaltijden, soepen, brood en groente in blik of glas. Ook geven de consumenten aan minder vet en suikers te willen eten. Twee op de drie Nederlanders zou daar best wat meer voor willen betalen.

Bron: www.telegraaf.nl
Onbekend
November 18, 2011 om 08:03
Het boekje van voedingscentrum 'alles over afvallen' helpt mij hier heel goed bij. Er staan voorbeelden in wat je mag eten en hoeveel. ook tips,recepten en menu's worden beschreven. zowel voor de vrouw als voor de man. Ik hoop hierdoor gezond te eten en af te vallen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.