Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Groene thee helpt bij afvallen

Geplaatst door Sedna op November 17, 2011 om 05:36

November 17, 2011 om 05:36
Groene thee helpt bij afvallen
AMSTERDAM - Wie dagelijks drie kopjes groene thee drinkt blijkt af te vallen. Zelfs wanneer er ongezond gegeten wordt.

Dit toont een studie van de universiteit van Queensland. Een bepaald soort groene thee verlaagt je bloeddruk en helpt je lichaam suiker te verwerken, waardoor je gaat afvallen.

Pepermunt

Deze thee heeft als ingrediënten: groene thee, pepermunt, druivenpitten en een extract van olijfbladeren.

De Australische onderzoekers ontdekten dat ratten, die veel suiker en vetten aten, dubbel zoveel vet rond de taille en een hoge bloeddruk hadden. Maar wanneer ze dagelijks thee dronken, verdween het taillevet en daalde hun bloeddruk. Dit gebeurde zelfs wanneer de ratten ongezond bleven eten.

Drie kopjes

Nu denken de onderzoekers dat het drinken van drie kopjes thee per dag hetzelfde effect op mensen kan hebben. Groene thee schijnt zo gezond te zijn omdat het ervoor zorgt dat vetcellen niet nog meer vet aantrekken en hierdoor groter worden.

Eerder werd al in diverse studies aangetoont dat groene thee goed is voor het hongergevoel, de cholesterol verlaagt en het risico op enkele kankerziektes beperkt.

www.telegraaf.nl
November 17, 2011 om 07:20
Ja, en ik ben Sinterklaas...........
November 17, 2011 om 08:46
Jammer dat het geen lekkere thee is
November 17, 2011 om 11:21
Dit kan ook een oorzaak hebben zie hier voor tips
November 18, 2011 om 14:57
"Ja, en ik ben Sinterklaas..."
Groene thee is een van de weinige producten waarvan door meervoudig wetenschappelijk onderzoek aangetoond is dat het kan helpen bij gewichtsvermindering. Zowel door onderzoek op ratten als op mensen.
:panda:
November 18, 2011 om 15:19
Ik ben het met je eens Tangobeer. Alleen is het natuurlijk geen wondermiddel eerder een steentje bijdrage.
November 19, 2011 om 10:21
Ik heb dat ook gelezen dat het wetenschappelijk is aangetoond dat groene thee kan helpen bij gewichtsverlies, maar je moet voorts wel op je eten letten natuurlijk. Als je elke dag 3 koppen groene thee drinkt maar voorts dagelijks vetrijk en suikerrijk voedsel inneemt, of veel meer calorieën dan je verbruikt, dan zal het niet veel helpen.
November 19, 2011, gewijzigd door Tinkerbell1968 op November 19, 2011 om 10:44
Wat dachten jullie van witte thee?
http://ziboe.nl/thee/witte-thee
November 19, 2011 om 14:13
Bedankt voor de tip tinkerbel. Ziet er gunstig uit. Ik ga het zeker proberen of het lekker is.
November 20, 2011 om 04:09
Graag gedaan, we zijn hier om elkaar te helpen. Helaas is deze thee vrij moeilijk te krijgen. Bij de tuinen hebben ze het wel. Persoonlijk vind ik hem wel lekker maar dat moet natuurlijk iedereen zelf uitproberen.

Onbekend
January 2, 2012 om 01:26
Ik ga het ook proberen, ben niet zo'n theeleut maar las dat deze thee iets zachter en van nature een beetje zoet van smaak is...dus goed voor 'beginnelingen'.
Simon levelt heeft een assortiment witte thee, en als er geen winkel in de buurt is kun je het makkelijk via internet bestellen.
January 2, 2012 om 10:17
nou vind ik zelf groene thee heel lekker maar voor degene die het niet vinden, bij de AH huismerk hebben ze hem ook met honing en citroengras, een stuk zoeter als 'normale thee' en toch slechts 1 cal per glas
January 3, 2012 om 06:59
Het artikel zegt eerst: van 3 kopjes groene thee per dag val je af. Zelfs als je ongezond blijft eten.

En dan ik denk ik ook bij mezelf: ja, en ik ben sinterklaas.

Maar dan komt de aap uit de mouw: Bij het drinken van een bepaald soort groene thee....

En vervolgens gaan de mensen hier elkaar tips geven over huismerk AH met bepaalde smaakjes erin.

Nou heb ik zelf een groene thee van Pickwick die ik persoonlijk erg lekker vind. Ik drink er minstens 6 mokken per dag van, maar val geen steek af. Gek he. (heel sarcastische toon)

Drink groene thee als je het lekker vind. Het zal je helpen met afvallen omdat er geen calorien in zit en het een prima dorstlesser is (itt vele frisdranken) En het is ook nog gezond. Maar verwacht niet dat je er vanzelf van gaat afvallen. Want dat gebeurt alleen wanneer de echte Sint je persoonlijk een pot groene thee gaat zetten.
January 4, 2012 om 08:41
Veel drinken helpt altijd en als het lekkere thee is des te beter
January 4, 2012 om 10:18
Groene thee is zowieso goed. Ik moet het met mijn fibromyalgie van mijn arts ook veel drinken. Maar ik neem de groene thee varianten: groene thee met gember, ginseng etc.
Onbekend
January 8, 2012 om 16:52
Zelf heb ik goede ervaringen met groene thee . Maar dit terzijde
Nan yu thee werkt veel veter en zet vet af ipv vocht .
Ik ben er zelf mee bezig gewwest en is een goed te drinken thee . Maar wees voorzichtig dat je niet overmatig gaat nemen want dat leverde mij spierkrampen op . Verder een geheel goed product . Voor een leuke prijs . Bij de reformzaak
January 10, 2012 om 19:04
En als de Telegraaf schrijft "dat groene thee goed is voor het hongergevoel" dan bedoelen ze "dat groene thee goed is tegen een hongergevoel".
:panda:
January 11, 2012 om 04:01
Kijk, hier is die thee en een artikel in het Engels http://www.livestrong.com/article/493242-side-effects-of-spearole-tea/.....Ach en ja, als je twee glazen thee voor je maaltijden drinkt eet je vanzelf minder.... Ik ga ff t zz, heb er opeens trek in....
Onbekend
January 11, 2012 om 04:10
blijf nog steeds meer van koffie houden ;)
January 11, 2012 om 05:27
Ik ken toch iemand die inderdaad alleen maar groene thee dronk en iets afviel.

ik drink het sinds deze week ook weer meer te vervanging van koffie, prettige bijkomsigheid is dat ik het zonder suiker kan drinken,

als je groene thee echt vies vind je hebt ook met vanillie smaak is best te doen. dat vind ik de lekkerste.

Onbekend
January 12, 2012 om 04:15
Ik denk dat groene thee wel iets bijdraagt. Maar het is toch ook vooral het feit dat als je er meer van gaat drinken je gewoon meer water binnenkrijgt. En dit kan natuurlijk nooit kwaad.
Onbekend
January 12, 2012 om 05:01
nog nooit gehoord dat je van water afvalt....was dat maar waar......
Onbekend
January 12, 2012 om 14:30
Onbekend
January 12, 2012 om 15:21
De groene thee van Pickwick vind ik altijd erg lekker. Vooral die met een cranberry smaakje. Niet bitter en lekker fris.
January 16, 2012 om 12:49
beter dan koffie verkeerd. De groenen thee met pepermunt is ook lekker fris. Voor alle groene thee: niet zo lang laten trekken. Van groene thee krijg je geen suikertrek.
January 16, 2012 om 14:27
Als dat zo was, was ik skinny... Ik drink alléén water en groene thee...
Onbekend
January 16, 2012 om 15:13
Groene Citroen , mmmmmmmmmmmm
February 1, 2012 om 09:58
ik drink vaak groene thee cranberry .. die is zo lekker gezond voor de blaas en volgens mensen val je er idd vanaf .. ik drink nu sinds een week mijn thee zonder suiker was even wennen .. en iedereen maar roepen je kan er toch zoetjes in doen .. maar ik vind zoetjes niet lekker smaken en dat is nog veel slechter dan suiker in mijn ogen ... dus dan helemaal niks . dus thee zonder suiker en zoetjes en je raad het nooit de groene thee is kei lekker .
February 1, 2012 om 10:00
oja als je veel vocht vast houd .. brandnetel thee is vochtafdrijvend ... ik heb dat tijdens mijn zwangerschap en daarna moeten drinken ivb dikke enkels en knieeen .. en voeten ..
let er alleen wel op dat je geen alergische reactie krijgt van de brandnetel thee .
February 2, 2012 om 05:54
Paardebloemthee is ook vochtafdrijvend, ik drink dat vlak voor en tijdens de eerste dagen van de menstruatie, dan heb ik geen opgeblazen gevoel. Brandnetelthee werkt ook vochtafdrijvend en reinigend, maar ik ondervind toch meer effect van de paardebloemthee (die ik overigens zonder zoetjes kan drinken).

February 14, 2012 om 15:59
leuk om te weten:
Groene thee vertraagt de gewichtstoename en vormt wellicht een nieuw wapen in de strijd tegen obesitas. Dat concluderen Amerikaanse onderzoekers op basis van experimenten met muizen.

Het dieet van muizen met overgewicht bestond tijdens het onderzoek uit veel vet. Een groep muizen die naast het vetrijke voedsel ook een ingrediënt uit groene thee (de stof EGCG - een antioxidant - die in groene thee zit) te eten kreeg, kwam beduidend langzamer aan dan hun soortgenoten zonder de thee. De gewichtstoename vertraagde met 45 procent. De groene thee onderdrukte niet de eetlust.

Daarnaast bevatten de uitwerpselen van de muizen aan de EGCG 30 procent meer vet. Dat toont volgens de onderzoekers aan dat EGCG er voor zorgt dat er minder vet wordt opgenomen. Daarnaast lijkt EGCG het vermogen om vet te gebruiken te vergroten.

De hoeveelheid EGCG gebruikt bij de muizen staat gelijk aan tien kopjes groene thee per dag voor een mens. Volgens de onderzoeker laten eerdere onderzoeken echter zien dat ook een aantal kopjes per dag al helpen bij het controleren van het lichaamsgewicht. Dus op naar je supermarkt voor lekkere groene thee.

Bron: Gezondheidsnet
Onbekend
March 5, 2012 om 14:08
En al zal je er niet van afvallen? Het is evengoed nog gezond! Vol met anti oxidanten.
Onbekend
March 26, 2012 om 05:06
Witte thee is sindskort ook te verkrijgen bij de AH :) Groene thee heeft in ieder geval wel een positief effect bij mij tijdens het afvallen! :)
April 3, 2012 om 17:22
Dan toch maar eens groene thee kopen ipv zwarte!
April 5, 2012 om 14:40
Gisteren las ik deze topic al over groene thee en dus vandaag naar de winkel gegaan. Zit nu aan een kopje groene thee met cranberry, en die is echt heéééél erg lekker! Die houd ik erin!! Bedankt voor de tip, dames!!
Onbekend
April 10, 2012 om 06:34
Bij mij werkt groene thee ook. gewoon de pickwick met cranberry of met citroen, heerlijk. je gaat er goed van plassen in iedergeval.
succes allen ermee.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.