Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Maagverkleiningen zijn 'booming business'

Geplaatst door Sedna op November 17, 2011 om 05:49

November 17, 2011 om 05:49
Maagverkleiningen zijn 'booming business'
Redactie − 11/11/11, 14:37

Steeds meer mensen in Nederland laten een maagverkleining uitvoeren. Het aantal is gestegen tot bijna bijna 6.000 operaties dit jaar, zo blijkt uit cijfers van de Werkgroep Bariatrische Chirurgie. In een Zembla-uitzending vanavond spreken artsen van een 'booming business'.

De afgelopen jaren stegen de uitgaven voor operaties tegen extreem overgewicht van 8,5 miljoen euro in 2008 naar 30,5 miljoen euro vorig jaar. Die cijfers komen vanavond in het VARA-programma aan bod.

Voor artsen geldt: hoe meer patiënten een maagverkleining willen, hoe beter. Ziekenhuizen krijgen namelijk per operatie betaald. Een ingreep kost tussen de 8.000 en 10.000 euro.

Bron: www.trouw.nl
November 21, 2011 om 06:01
maar is het echt mogelijk voor zware BMIsten hun gewicht zonder die hulp definitief te verliezen. Het is een jaren lange oorlog zonder hulp. (PS ik heb er niet voor gekozen maar wat begrijp ik het goed voor BMI>40 zelfs >35. Dat echter sommige ziekenhuizen de ingreep voorzien met een BMI< 35 dat is niet aanvaardbaar
December 14, 2011 om 04:58
Ik heb er wel aan zitten denken, om een vorm van een overgewichtoperatie te laten uitvoeren, maar op de een of andere manier durf ik niet.... bovendien hoor ik nog best vaak dat men toch weer aankomt... en het schijnt niet risicoloos te zijn, dus ik vind het toch eng!
December 14, 2011 om 05:04
Als je je darmen laat inkorten heb je minder oppervlak over om voedingsstoffen op te nemen. Als je ouder wordt neemt het vermogen af om voedingsstoffen op te nemen. Ze weten niet wat het effect van dergelijke operaties zijn op langere termijn, aangezien deze operaties vrij nieuw zijn. Ik zou geen proefkonijn willen zijn...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.