Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Verhoudin eiwit-kh-vet

Geplaatst door Tresoula op November 17, 2011 om 11:58

November 17, 2011, gewijzigd door Tresoula op November 17, 2011 om 12:00
Goedenavond,
In het eetdagboek staan als eerste gegevens de percentage van eiwit vet en kh.
Bij mij is dat: 21,34 49,85 26,33

Kan iemand mij vertellen wat de gezonde verhouding zou moeten zijn?Bij voorbaat bedankt.
November 17, 2011 om 12:08
Dat is per persoon verschillend, maar algemeen advies: 15 energie% eiwit, 30 vet en 55 koolhydraten.

Het kan zijn dat je beter functioneert met minder koolhydraten en meer eiwit, maar dat is dus persoonlijk.
November 17, 2011 om 12:39
Dat is voor iedereen verschillend, want dat is van diverse factoren afhankelijk:
- je geslacht, leeftijd, lengte, huidige gewicht, bmi
- je gemiddeld energieverbruik
- je dieetverleden

Voor een advies, afgestemd op jouw gegevens + situatie, kun je terecht bij valtaf-lid Zauberhaft.
November 17, 2011 om 12:46
Tjonge, dat is snel!. Ik was aan het kijken waar mijn vraag was gebleven, maar die was al beantwoord.
Bedankt voor de reacties.
November 17, 2011 om 13:59
Vreemd daar heb je wel lang mee gewacht, profiel uit 22/7/2008? Zonder dieetverleden wordt het wat moeilijk.

Rekening houdend met alles behalve je dieetverleden, dus, dan wordt het...

Eiwit 18%
Koolhydraten 48%
Vet 34%

Wil je wat sneller afvallen? Richting eiwitdieet.

Eiwit 25%
Koolhydraten 42%
Vet 33%

Langzaam aan aan het eind weer overgaan naar de bovenste.

En probeer dan eerst met ongeveer 1370 kcal, een dagje wat meer, een dagje wat minder.
Als je niet meer wilt afvallen (65 kg) dan ongeveer 1500 kcal.

Als er nog vragen zijn? Laat maar weten.
November 17, 2011 om 16:53
Dank je wel voor de uitgebreide info.
Ik begrijp dat je met weinig gegevens, niet echt goed kunt adviseren.
Vanaf 2006 heb ik jaarlijks HCG gebruikt. Dat is nu niet meer leverbaar, dus moet ik naar andere middelen uitkijken. Vorig jaar heb ik BioHCG-spray gebruikt, werkt verder hetzelfde.
Vanavond heb ik een beetje hier op het forum gekeken en ik zie wel iets in het Dukan-dieet. Eerst wil ik nog even verder kijken.
Ondertussen ben ik van plan het eetdagboek bij te houden en te kijken hoe ik een systeem kan opzetten.
Minder Kh en meer eiwit als ik het goed begrijp.
Nogmaals bedankt.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.