Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Tijd voor verandering!

Geplaatst door Ysaelonna op December 1, 2011 om 10:21

December 1, 2011 om 10:21
Hallo,

Mijn naam is Boukje, ben 24 jaar oud en sinds 11 weken moeder van een prachtige zoon.
Was vroeger als kind niet te dik, als ik foto's van mij terugzie kijk ik jaloers naar mijn mooie, platte buik.
Toen ik in de pubertijd kwam is mijn lichaam gaan veranderen en eigenlijk slopen er elk jaar wel een aantal kilo's aan.
Toen ik ben gaan samenwonen begon het pas echt uit de hand te lopen. even wat eten bestellen, 'savonds lekker een chippie op de bank en je raad het al...

Bij mijn moeder is een aantal jaren geleden een maagbandje geplaatst. Ik heb het dus niet van een vreemde. En als ik nu die knop niet om zet, staat mij hetzelfde lot te wachten vrees ik...

Nu ben ik nog met zwangerschapsverlof, zit de hele dag thuis, dus ja uit verveling ga ik dan in huis maar eens lekker op zoek naar wat te snaaien.
Ben in mijn zwangerschap gelukkig maar 10 kg aangekomen, wat er vrijwel direct na de bevalling allemaal weer af was... helaas zit daarvan nu alweer 4 kg eraan.
Ben het gewoon zat! Ga weer sporten en goed op mijn eten letten!

Wie steunt mij in deze strijd?
December 1, 2011 om 10:49
Hoi Boukje,

Gefeliciteerd met je zoon! Verder herken ik wel een paar van je problemen. Ik ben twee jaar geleden gaan samenwonen en studeer veel thuis, waar ik toegang heb tot heel veel lekkers.. Ik was van tevoren al gewaarschuwd door mijn schoonmoeder dat iedereen aankomt als ze uit huis gaat, maar ik had zo gehoopt dat mij dat niet zou gebeuren! Toch 12 kg eraan.

Voor het sporten heb ik alvast een goede tip: Start to run van Evy! Daar ben ik 4 weken geleden mee begonnen.

Groetjes, Eva
December 2, 2011 om 02:34
Van harte gefeliciteerd jij en je man.
en nu weer de beweging gaan oppakken. lekker buiten met de kinderwagen is al een leuk begin.
Thuis trainen met gewichtjes is een makkelijke tweede( wel de tijd ervoor nemen en een vaste tijd plannen)
Verder is eten uit verveling iets psychisch. Dat veroorzaakt onrust in je lichaam engeest.
Via de methode van meijke van herwijnen pak ik het afvalproces wat breder aan.
Dus ik let op gezondevoeding en normale porties, beweging en verder zorg ik voor rust in mijn lichaam en geest.
Als je meer hierover wilt weten dan geef je maar een seintje.

Ik zou he took heel leuk vinden als je je aanmeld bij de Club Weg met de Weegschaal (uiteindelijke doel dus).(op dit forum dus)
Zonder strijd werken we dan de kilo`s eraf.

Groetjes appelperzik
December 5, 2011 om 03:36
Hee,

Bedankt voor je lieve berichtje.
Ik heb inderdaad start to run van evy gedownload en ga daar vanavond mee beginnen!
Dit weekend is helaas niet zo best gegaan.. maar we gaan er weer goed tegenaan!

groetjes
December 5, 2011 om 06:14
Goed bezig! Je kan het! Ik ben nu al stukjes van 7 minuten aan het lopen en vind het goed vol te houden. Als ik moet beginnen denk ik: bah, ik heb geen zin/ben moe/heb te veel huiswerk. Maar als ik dan bezig ben voel ik me heel goed.

Dit weekend was bij mij ook niet zo goed helaas. Sinterklaas enzo. Gisteren begonnen met werken om 11:00 en ik kreeg pas om 19:00 pauze. Toen had ik dus al zo'n honger dat ik iets te veel gegeten heb. Vandaag heb ik een gedichtenwedstrijd gewonnen! De prijs: je naam in chocoladeletters, 10 dus.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.