Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

gezonde zondagse maaltijd

Geplaatst door Mireille85 op December 1, 2011 om 11:17

December 1, 2011 om 11:17
Ik ben even inspiratieloos.. Ik heb nu een eetschema voor door-de-weeks gekregen van de dietiste. Het weekendschema gaan we het de volgende keer over hebben..
Nu eten we eigenlijk altijd op zondag pizza, een half stokbrood met ham en kaas of afhaal...
Ik wil eigenlijk niet in de keuken hoeven staan, omdat zondag voor ons echt een relaxdag is.. Koken doe ik de rest van de week al genoeg vind isk..

Wie heeft er ideeen voor een lekkere zondagse maaltijd. Een hang-op-de-bank maaltijd..
En voor ons is dat geen maaltijdsalade....

Misschien zijn er slanke alternatieven voor pizza? Of volkoren stokbrood met ham en kaas en maaltijdsoep tomaat van struik, zal dat voldoen als volwaardige maaltijd?
Of 3 volkoren boterhammen met ham en 20+kaas met 3 gebakken (in olie!)eitjes?

Ik vind het echt moeilijk, vooral omdat we ook hebben afgesproken geen calorieen te tellen, maar vooral goede en gezonde keuzes te maken en voldoende te eten (om de 2 uur) zodat ik geen trek krijg. Ik moet mijn het maken van gezonde keuzes nog leren..
December 1, 2011 om 12:05
Zelf een koelverse pizza beleggen kan ook. Die hebben ze bijvoorbeeld bij AH of Jumbo.

Een halve pizza met sla kan natuurlijk ook.

Ook kun je proberen om voor 2 dagen te koken, dan hoef je het de dag erna alleen maar warm te maken.
December 1, 2011 om 12:06
Goed idde, zelf pizza beleggen! Hebben ze ook een lekkere magere pizzasaus bij jumbo?
December 1, 2011 om 13:45
Mijn tip: Pizza maken met een wrap als bodem, scheelt veel kcal! En gebruik sugocasa als tomatensaus, ook weinig kcal. Lekker beleggen met alles wat je lekker vindt (paprika, champignons, uien). Ik rul wat extra mager gehakt bruin en doe dit er ook op. En in plaats van kaas maak ik dunnen plakjes van light mozarella. Wat italiaanse kruiden erover, in de oven... klaar! Lekker makkelijk en weinig kcal.
December 1, 2011, gewijzigd door Nietinhuishalen op December 1, 2011 om 14:34
Waar niet veel kcal in zitten: pizza quick van Remia:

Als ik zelf een pizza beleg doe ik er geen saus op, maar geitenkaas en tonijn en maiskorrels.
December 2, 2011 om 02:05
mijn vorige dietiste gaf mij ook pizza quick als tip mee je kan het namelijk ook heel lekker op een boterham smeren wat kaas erover en dan even onder de grill erg lekker en het zorgt voor wat afwisseling... je hebt bij de meeste supermarkten ook kant en klare pizzabodems...
wat ook erg lekker is: gehakt rullen met verschillende groentes en kruiden en dan niet de paprikapoeder en knoflook vergeten en dat doe je dan op een stokbrood kaas erover en dan even onder de grill tot de kaas gesmolten is. als ik dit maak dan koop ik zaterdags een afgebakken stokbrood (hoeft niet zo lang in de oven) en het is zo klaar groenten kun je ook gesneden kopen en 1 stokbrood is genoeg voor 3 a 4 personen...
December 2, 2011 om 02:14
Hé, raar, bij ons is zondag net een dag waarin wij extra tijd in de maaltijd steken. Lekker koken, lekker genieten want er is toch voldoende tijd.
Bij ons is/was de vrijdag eerder een hang-op-de-bank-maaltijd maar inmiddels zijn die ook al verdwenen.
En is er geen tijd/zin om te koken dan hebben we wel voldoende in de vriezer zitten of eten we eens een tosti/croque.
December 2, 2011 om 06:18
@ Mireille : bij de Jumbo hebbern ze magere provencaalse saus die niet duur is.
December 2, 2011 om 10:37
Ja kan ook een dunne omelettte bakken en die beleggen met dezelfde ingredienten als een pizza. De omelette zou je ook al zaterdags kunnen maken en in de koelkast bewaren voor die ene dag.
December 2, 2011 om 10:45
ik ben al klaar voor de saus.. hebben ze ook goede bodems bij jumbi?

December 2, 2011 om 11:16
Ja zeker! Maar mijn mening is niet helemaal eerlijk, aangezien ik het bedrijf waar ze gemaakt worden vanbinnen goed ken ;) (nee, ik werk er niet)
December 3, 2011 om 01:15
Uiteindelijk heb ik bij de jumbo een quiche gekocht. Bevat veel minder dan zo'n zelfgemaakte pizza.
December 3, 2011 om 08:08
Weet je zeker dat die hele quiche bij elkaar minder kcal bevat dan een hele zelfbelegde pizza?
Onbekend
December 3, 2011 om 12:19
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat een gekochte quiche minder calorieën bevat dan een zelfbelegde pizza.
En daarnaast zal die zelfbelegde pizza gezonder zijn dan die gekochte quiche, want die zal de nodige ingrediënten bevatten om dat product langer houdbaar te maken.
December 3, 2011 om 13:49
Fdie quiche eet ik een halve van en deze bevat dan hetzelfde aantal calorieen als de pizzabodem. Het is niet extra lang houdbaar, is een verse quiche, houdbaar tot 5december, gisteren gekocht.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.