Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Schommelende hormoonspiegel

Geplaatst door Peett op December 2, 2011 om 02:31

December 2, 2011 om 02:31
Hallo allemaal,
Tijdens mijn afvalperiode bij de WW, heb ik ontdekt, dat mijn hormoonspiegel enorm schommelt. En dat ik dan ook schommelent afval. Tijdens het afvallen, moet je echt vertrouwen houden en doorgaan. Zo val ik in 1 week 2 kg af, zo weer 8 ons, zo weer 2 ons en zo kom ik 1 ons aan..En ja hoor ongesteld. Ik hou me keurig aan mijn WWdieet en sport veel. Ik heb het nu ook moeilijk, daarom mail ik en hoop dat er meer mensen zijn die dit ook herkennen en hoe ze het aanpakken. doeidoeipeett
December 2, 2011 om 03:47
ja heb ik ook, en alles willen eten (en dan vooral foute dingen!)een paar dagen van te voren. Of het nou tussen mijn oren zit.... waarschijnlijk is het een combinatie van. Vaak ik het bij mij ook vocht, na die week ben ik het weer kwijt.
Slik nu voortaan mijn pil 3 maanden door dus heb het nog maar 4x per jaar...
December 2, 2011 om 04:04
Ja gelukkig heb ik niets in huis (doordeweeks)wat dat aangaat. In die dagen ervoor zoek ik me ook rot..en die vreselijke reclames op tv van chocola ed. vallen extra op lijkt wel! Ik zorg wel dat ik gezonde snacks in huis heb hoor. Ik koop ook lekker fruit, zoals mango's, peren, annanas, enz. Van de pil krijg ik vervelende bijwerkingen. Wel fijn, dat je nu maar 4x per jaar er last van hebt!
December 3, 2011, gewijzigd door Knulletje op December 3, 2011 om 18:00
Dieten heeft sowieso een zeer negatief effect op de hormoonspiegels op langere termijn. Grappig genoeg stabiliseren deze hormonen zich grotendeels wanneer men de kcal maar vooral de koolhydraat inname verhoogt.

Daarom zorg ik dat ik nooit langer als 8 weken de kcal limiteer. Na een cyclus van 8 weken, voer ik mijn kcal en koolhydraat inname omhoog naar behoefte. eet dit 1-2 weken, en ga dan pas weer opnieuw proberen te dieten.
December 3, 2011 om 19:18
Over welke hormonen hebben we het nu?
:panda:
December 4, 2011 om 00:33
Ik dacht dat het over haar maandelijkse cyclus ging, daar heeft Knulletjes toch geen last van, of heb ik iets gemist?
Onbekend
December 4, 2011 om 01:29
:uhu:.......:grinnik:...........:ineendeuk:........:muwhahahaha:
December 4, 2011 om 04:58
ik heb het niet zo opgevat dat het enkel ging over de maandelijkse cyclus. Ik vatte de maandelijkse cyclus op als een voorbeeld.

Tijdens mijn afvalperiode bij de WW, heb ik ontdekt, dat mijn hormoonspiegel enorm schommelt. En dat ik dan ook schommelent afval.

volgens mij ging het dus over bovenstaande, en was de maandelijkse cyclus enkel een voorbeeld.

Verder vraag ik me ook af over welke hormonen je het hebt, en hoe je merkt dat deze hormonen schommelen.
December 4, 2011 om 07:58
Dat vroeg ik mij ook af.
December 4, 2011 om 11:02
Tja ik bedoel wel vrouwelijke hormonen. Ik merk dat ook aan mijn stemmingen, behoefte aan chocola ed. en aan het afvallen. Dat afvallen gebeurt dus niet in die periode. Ik kwam zelfs beetje aan. Terwijl ik hetzelfde eet en doe. Maar goed ik ben me er wel bewust van en moet gewoon doorgaan tot de momenten, waar ik me wel weer aan kan optrekken. Voor die stemmingen slik ik wel teunisbloemolie-pillen, die hierbij helpen. Misschien een tip voor andere meiden(!)
Die schommelingen met afvallen begonnen bij mij pas toen ik zwanger geweest was. Vroeger kon ik super afvallen. Wel gewoon 1 kg. per week. Maar constant.

December 4, 2011 om 13:59
Knulletje, als vrouwen over hormonen beginnen dan gaat dat in 99 procent van de gevallen over de maandelijkse cuclus.
En 1 procent heeft het dan over haar zwangerschap

Peet. Als eens bedacht dat jij in jouw voorbeeld maar liefst 3,9 kilo per 4 weken afvalt. En dat dat gewoon een superresultaat is?

Gaat het beter wanneer je je 1 keer in de maand weegt?

En wedden dat je je meteen een heel end beter voelt als die ellendige ongesteldheid weer voorbij is :)
December 6, 2011 om 16:54
Nee, ik val in die rotweek niet af. Ik kwam zelfs iets aan, terwijl ik hetzelfde eet en doe..ongeveer. Maar ik ben te nieuwsgierig om me niet te wegen. Ik ben ook net (weer) begonnen, dus nog lekker fanatiek. Ik voel me nu ook alweer wat beter en het gekke is, dat ik nu weer pondje kwijt ben! En dat met Pietentaart en gevulde speculaas en chocomelk! Maar nu niet terugvallen. Weer mijn dieet oppakken en doorgaan maar. Niet naar chocola grijpen, als ik buikpijn heb in ieder geval.
Wist je dat dat wel echt helpt?! Je voelt je ook eventjes happy..eventjes.
December 11, 2011 om 14:14
Eventjes idd.
Ik heb er ook altijd veel last van. Niet zozeer van het niet afvallen. Dat kan ik goed wegschuiven onder het kopje 'hormonen en vocht'. Maar het is en blijft een k**week.
December 12, 2011 om 03:45
Ja vertel mij wat. Om het af te sluiten, heb ik toch lekkere brownies gebakken van mijn choc.letters. Ik heb ooit een artikeltje over chocola en buikpijn..opgehangen in mijn kast. Ga nog meer hierover vertellen goed?! Zorg wel dat je niet teveel maakt natuurlijk en anders de rest invriezen voor het volgende weekend.Verwennerij moet kunnen, tijdens het afvallen. Durf het haast niet te vragen, maar wilt iemand het recept? Hier komen niet die schommelingen van hoor mensen. Ook zonder deze versnapering heb ik het. Maar als je het in kunt passen in je dieet, kan die buikpijn verdwijnen en je voelt je ook lekkerder. Met sporten voel ik me ook goed, maar die buikpijn blijft. Pilletje helpt natuurlijk ook.
December 12, 2011 om 14:58
De buikpijn is niet zo'n ramp. Het is bij mij vooral de hoofdpijn (elke maand een of meer migraine-aanvallen).

En ik verander van best aardig en meegaand persoon in een explosieve kenau die ook nog es elk moment in tranen kan uitbarsten.
December 13, 2011 om 03:17
Ja..dat ken ik ook. Heb wel van kindsafaan migraine. Eerst groeide ik daar weer overheen, tot ik aan de pil ging. Toen de 3fasepil heel lang geslikt, het werd wel iets minder. In zwangerschappen nergens last van, jij ook waarschijnlijk. De eerste 3 jaar van mijn zoontje ook bijna elke week 3 dagen verschr. hoofdpijnen. Toen hield het langszamerhand weer op.Kreeg ook hoge bloeddrukpillen. Ging ik vorig jaar weer de pil proberen tegen buikpijn en de rest...kreeg ik weer migraine...grrr Dus nu geen pil meer. Heb je al eens teunisbloemoliepillen geslikt?
December 13, 2011 om 10:04
En een spiraaltje? Heb je die al eens geprobeert Peett?
Ik heb er zelf 1 en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!
Geen pil vergeten en veel minder hormonen in mijn lichaam!
Liefs, Meike
December 13, 2011 om 10:31
Wel met mijn dokter besproken. Ik dacht toendertijd, dat ik last had van mijn eisprong. Maar nu weet ik dat het een darmkronkel is, die bijna elke maand opspeelt rond mijn cyclus. Dus misschien is het toch wat om te proberen. Ik ga me toch wat meer inlezen hierover.
December 13, 2011 om 13:37
Ik had inderdaad tijdens mijn zwangerschap nooit hoofdpijn. Behalve op de allerlaatste dag. Bij de verloskundige nog grapjes zitten maken dat ik wel last had van hoofdweeen. Bleek het dus echt begonnen te zijn (bevalling begint met daling van progestoron, evenals menstruatie. En dat is nu precies het mometn dat ik hoofdpijn krijg)

Spiraaltje schijnt heel goed te helpen tegen maandelijkse ellende en migraine. Voor mij helaas niet te doen omdat ik nog zwanger wil worden. Maar ik kan je echt aanraden om dat te bespreken met je huisarts.
December 13, 2011 om 14:06
Ik ga dat denk ik wel doen. Lijkt me heerlijk, maanden achter elkaar geen schommelingen met alles. Rare vraag: heb je nu ook hoofdpijn? Ben soms zo gevoelig, dat ik het van anderen kan voelen, zelfs via foto. Doe aan Reiki, vandaar. Ik hoop dat je dat kent. Help soms bij hoofdpijn.
Maar van dat progestoron wist ik niet.Mijn dokter vertelde me nog, dat mijn migraine naar mijn buik is gegaan..jaja.

February 20, 2016 om 08:26
Hoi ik heb er ook last van, vooral die frustrerende paar kg die er na die periode gelijk weer af is.
Wat vreetbuien betreft ik roofde alle kasten leeg kon er ook niet van afblijven. Ik weet niet wat je bij dit dieet wel of niet mag eten, maar aardappelen eten helpt tegen de lekkere trek omdat het vult na 3 aardappelen zit je vol en grijp je niet naar de chocolade of andere lekkere dingen. En het mooie is van aardappelen kom je niet aan (tenzij je ze in vet bakt) Heel veel succes!
April 29, 2016, gewijzigd door Liza87 op April 29, 2016 om 19:03
Heb ook problemen met een hoog cortisol als gevolg van stress, heb eens gelezen dat ashwagandha daarbij helpt. Echter hielp dat bij mij persoonlijk niet

Dit effect kan worden verklaard door het onderdrukken van de neuronale excitatie als gevolg van de stress. Ook wordt de angst heel sterk verlaagd, maar dat gebeurd waarschijnlijk doordat de stress wordt aangepakt. Angst is ook een vorm van stress en wordt dus ook verlaagd.

Ashwagandha heeft sterke anti-stress componenten. Dat bevestigt dat het gaat om een adaptogeen. Het gebruik van dit kruid zorgt voor een enorme daling in het cortisol bij mensen. En verbetert het fysiek functioneren wanneer men geplaatst wordt onder psychologische stress.

Doordat bij het gebruik ervan de angst wordt verlaagd. Is er een merkbare verbetering zichtbaar in het sociaal functioneren. De hormonen die verantwoordelijk voor de promotie van sociale interacties worden positief beïnvloed. Terwijl de hormonen die de isolering gaan promoten, worden tegengewerkt bij het gebruik van een supplement.

Wanneer de persoon lijdt aan angst die veroorzaakt wordt door stress, is een betere werking vastgesteld dan de werking van de traditionele medicijnen tegen angst.
April 30, 2016 om 13:53
:zucht: het topic is van december 2011. Al die dames zijn allang in winterslaap.
Waarom reageren op zo een oud topic? Is er niets nieuwers onder de :zon:
May 29, 2016 om 14:51
Ik heb vaak slaapproblemen. komt ook door cortisol denk k
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.