Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

nog een newbie

Geplaatst door Ayelle83 op January 3, 2012 om 03:07

January 3, 2012 om 03:07
Hallo,
Ik ben Karin, 28 jaar (nog een paar dagen) en dit is mijn eerste echte afvalpoging.
Vanaf mijn 8e jaar heb ik anorexia, en dus heb ik ook nogal veel kennis over voeding etc. Tot 2,5 jaar geleden was ik zeer slank, maat 34 gemiddeld. Tot mijn schildklier er de brui aan gaf, en ik allerlei medicatie moest gaan slikken voor andere aandoeningen. Ik groeide zeer snel uit tot iets waar ik van walg. Elk moment dat er een ruit of spiegel in de buurt is alleen al krijg ik een zwaar gevoel op mijn maag.
Ik ben dus zo'n 65kg aangekomen, en dat doet echt pijn.
Vandaag heb ik een afspraak met een fysio sport gebeuren in mijn woonplaats, (ik sportte tot 6 jaar terug intensief). Maar ook weet ik dat zolang mijn schildklier niet goed is ingeseld het ZEER lastig is om uberhaupt af te vallen...

We wachten af...
Heb je nog vragen verder? stel ze gerust.

Liefs,
Karin
Onbekend
January 4, 2012 om 05:45
Hoi Karin,

Heftig verhaal. IK zou je wel willen steunen en ik hoop natuurlijk dat je weer mag afvallen.

Lieziejjj
January 10, 2012 om 08:42
Misschien op vaste tijden en vaste hoeveelheden te eten. Zal dat lukken. Want een schildklierprobleem en de nodige medicijnen ervoor zal best lastig zijn om af te vallen. Zeker nu je van het ene mooie slankheid naar extreem uitgedeid bent gegaan.
January 10, 2012 om 11:17
Hoi Karin
Dat moet wel super frustrerend zijn zeg!
Stug volhouden, proberen goed ingesteld te raken op schildkliermedicijn en als het lukt dan weer steeds meer gaan bewegen. Vooral géén crashdieet gaan volgen, daar reageert je lichaam nu super slecht op. Ik ben ervaringsdeskundige : ondanks trage schildklier (TSH bij diagnose > 100!) ben ik door gezond eten en bewegen van 102 kilo teruggegaan naar 72. Dat ik er nu weer een aantal kilo's bij heb gegeten is weer een ander verhaal.....
January 10, 2012 om 11:18
En inderdaad, voordat je goed ingesteld bent op schildkliermedicijnen is het moeilijk om af te vallen, maar door zo gezond mogelijk te eten ga je je in ieder geval beter voelen en help je je lichaam om door deze rotperiode heen te komen
January 11, 2012 om 07:31
Het zijn allemaal extremen voor mij, en ook de fysio zegt al, dat mijn lijf een inhaalslag aan het doen is, ik heb het jaren lang uitgeput, misbruikt mbt sport/niet eten, etc, en dan nu krijg ik de ellende. En de huisarts die me niet serieus neemt, is ook heel fijn... Grrr. Maakt me enorm boos.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.